Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. E39 kom med 4 nøkkler To til tenningslås, dør og bagasje og som går på fjærnbetjeningen En til grå som kan starte bilen men som ikke slår av alarm og går til hanskerom og hanskerom(muligens til bagasje) og en svart plastnøkkel til bilen innvendig, men som ikke starter den (MENER jeg det var) P EDIT Ser at det er to typer nøkler og at det er en forandring i 06mnd 1999
  2. 01 Rmfd final drive I=3,46 1 09/1998 33107523401 Er vel den lille diffen på 520ia 99
  3. Quaife slip differential fungerer utmerket sammen med ASC og denne blir da ett supplement til sperren er en tråd her om E46 med slipp diff og mener det er lagt ut en video også Gå inn på Quaifes egene sider og se forklaring http://www.quaife.co.uk/ og les selv QDF15N - BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential Quaife ATB Helical LSD differential for BMW 530d E60 is suitable for BMW 530d E60 models. A direct replacement for the standard BMW open differential, the Quaife ATB Helical LSD differential transforms your car’s performance. QDF15N BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential Quaife ATB Helical LSD differential for BMW 530d E60 is suitable for BMW 530d E60 models. A direct replacement for the standard BMW open differential, the Quaife ATB Helical LSD differential transforms your car’s performance. Unlike a conventional plate-style limited slip differential, the BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential relies on gears rather than clutch plates for its operation. That means it is much smoother in operation. The BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential never locks harshly with a set pre-load of wheel slip across the driven axle, like a conventional LSD. Rather, the BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential automatically biases the torque away from the spinning wheel across the axle, to a constantly varying degree, and never locks. The BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential has many benefits over a standard open differential, including maximising traction and minimizing wheelspin, eliminating torque steer and snatching in front wheel drive cars compared to conventional LSD units, and a maintenance-free design which retains the standard oil lubrication. The BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential is proven in circuit and drag racing, rallying and road use, and is produced from Corus steel billets, and is CAD designed and CNC machined, then inspected to ISO 9001 standards. With over 370 applications, the Quaife ATB Helical LSD differential is second to none. Accept no imitations! Quaife ATB Helical LSD differentials are used by Ford, General Motors and Daimler-Chrysler as original equipment. The Quaife ATB Helical LSD differential for BMW 530d E60 is also now subject to a lifetime warranty (subject to terms and conditions). Prisen du kommer med Crazy er helt grei Hadde jeg ikke hatt så mye påkost på Alpinaen min nå hadde jeg blitt med på ett gruppekjøp tvert Monteringen er enkel og etthvert 4X4 firma kan bistå med dette. Feks en av gutta på Artic trucks eller Vollen truckparts Jobben tar ett par timer + og diffen trenger ikke å bli tatt ut på E39 og E46 ihvertfall Dette sparer men endel tid på Er sperre og ASC på E36en min og det fungerer ypperlig sammen P
  4. Biler med aircondition har dobbeltmassesvinghjul Disse dobbelte massehjulene er delt for å ta av vibrasjoner når airconditionpumpen slår inn Airconditionen "tar" fra 3 til 7 hk Derfor frakobler de fleste med "seriøs tuning" alt som stjeler moment og hk Vektbesparelsen ved å fjærne airconditionen helt på E34 blir om jeg husker riktig ca 17 kg alt inkludert. Vektbesparelsene varierer fra ca 11 til 25kg på BMWer uten at jeg har de eksakte tallene i hodet. Ser det ofte i vognkortet Du ser på instrumentpanelet ditt om du har manuell instilling av varme eller om du har aircondition p
  5. Dørtrekk fra samme bil BUD P
  6. Ta kontakt med Even Slørdal på 67171819 og tast 3 Spørr etter ham hvis han ikke tar telefonen selv. Hils gjerne fra meg. Han kan nok geleide deg inn i clutchmarkedet på 535en. Pen bil du har forøvrig.Liker fargen(minus panser og grill da): Lakker dere selv på jobben? P
  7. Nye støtdempere framme Monroe Varen er uoriginal, men i OE kvalitet Pris eksl. moms: NOK 1 297,93 +Moms: (25%) NOK 324,48 I alt inkl. moms: NOK: 1 622,41 Vekt: 2,62 KG Antall pr bil: 2 stk. for nye dempere Nye fjærer framme Varen er uoriginal, men i OE kvalitet Pris eksl. moms: NOK 388,37 +Moms: (25%) NOK: 97,09 I alt inkl. moms: NOK: 485,46 Vekt: 3,00 KG Antall pr bil: 2 stk. Har ikke brukte til E39 såframt jeg ikke skal bytte til LOW TECH coilovers på 530en min Ett komplett sett frambremser til 530dat skiver + kaliptere m klaver komplett 800kr Har ikke mer igjen av E39 540ien da den er hugget
  8. Hadde ikke sverd til E34 før 90 desverre P
  9. Montere komplett motor med drivværk og bakbremser fra en 2,5 Eksos og difusor bak Hvis du ikke har en komplett delebil er dette dyrt og en god del arbeid Bygger om en 320 til 328 i helgen og gjør dette skikkelig. Har sikkert brukt oljer pakninger skruer muttere kjøleveske forsterket vannpumpe veivhusventilasjon oljefiler osv osv 4-5 tusen. Begynnte etter lunsj i dag og har holdt på til nå kl 19 Har fortsatt igjen hele bakstillingen og eksos og mellomaksel alle deksler osv og det elektriske Med motor og gir koster dette fra 15000kr og oppover Da er du ganske nært mellomlegget til en original 325- P
  10. Ser da ut som en Alpina spoiler dette? Pen iallefall til tross for at den har lys. Isåfall så er det gi bort pris. Kjøp og løp
  11. Hva med splitter nytt panser levert på dør for 4700kr Mikael Det er billig det for ett nytt panser Bruktpanseret jeg har er pent å se på men har rust i ene siden framme ved panserlåsen og kanten der. P
  12. Ah så jeg savner ætrædven min. E36 er nedtur i forhold Virkelig sjelløst eller som naboen min som er E21 E28 entusiast pleier å si Det nærmeste BMW kom japsene
  13. Ja. Viktig å passe på at disse lange aluplankene ikke går for varme. Bytter viskosekoblingen min på tegn til at den er dårlig. Holdt på i ti timer i dag med service og utskiftninger av "slitedeler" + at innsuget til slutt ble tatt av da jeg skal sende det til pulverlakkering i morgen. Byttet til forsterket metallvannpumpe og 92¤ termostat med metallhus på 3,2ern min i dag samt alle yttre pakninger, veivhusventilasjon og alle vakumslanger. Dritt hvis viskosekoblingen raser motoren til 2X månedslønnen min. Da er det bedre å være føre var. Heldigvis er veivhusventilasjonen på min B3 byttet ved annenhvert oljeskift av tidligere eier. Motoren er gullende ren invendig heldigvis. Kjipe er at jeg må bytte innsugspakninger og da er det venting på deler fra Buchloe som altid er forsinket og dyre. Hurra for ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG Alpenstraße 35 - 37 86807 Buchloe Deutschland ALPINA Philosophie "Ich habe einen ganz einfachen Geschmack, ich nehme immer nur das Beste" (Oscar Wilde) Men jeg GLEDER meg til å høre lyden av muntre hester og ett gromt annlegg når innsuget kommer på igjen. Stå på Pål. Hiv ut noen bilder igjen. Fjærbeine ble jo fine. Skal få ta noen bilder jeg også. Pedro
  14. Stemmer nok det. Skal sjekke vis jeg noen gang kommer meg hjem fra jobb og mekking Jobbet fra 07 i dag, skrudde til 22 og på jobb igjen til 08, Så blir det skruing til kl 14 og så er det jobb igjen til seine natten, så sove litt før jobbing og skruing. Skal ikke skru eller jobbe på lørdag. Årsmodell og type gjerne chassinr. Ta det på PM. Mvh Per Chr
  15. Matsnic Hei, tror ikke jeg har det lenger men skal sjekke i løpet av kvelden. Ang panser til E39 kan jeg skaffe nytt til en bra pris PM meg tlf nr hvis du ikke vil legge det ut her. Fabrikknytt panser 4700 P
  16. JA. Registrer at tiden det tar å kjøre Oslo - Tronheim har økt med nesten to timer i forhold til tidsbruk før utbedring og nye fartsgrenser. Jeg kjørte en god del Asker/Oslo(og Hønefoss) - Molde mens jeg var i militæret og gikk på gymnaset. Denne distansen har fått endel veiutbedringer og en tunell. På tross av dette er det alikevell ikke mulig å kjøre på de tidene jeg gjorde for mer enn 28 år siden i en da utrangert Ford Capri Ghia. Etter dette ble det Asker - Skuteviken(Bærgen) og jeg kan trygt si det samme om tidsbruken der. 40 til 70 hører ikke hjemme noe sted på en riks eller fylkesvei i 2012. Til tross for at bilparken, også min private, har steget noe i standard, er det nå fortsatt temmelig strevsomt å forflytte seg fra A til B i mor norge. Det er en befrielse å komme over grensen. Rart at dette får fortsette i ett moderne land, som kanskje Norge ikke er? Jeg hadde trodd at med 30års utvikling på bilfronten så skulle fartsgrensene holde tritt med denne utviklingen, men konstaterer at jeg nå må kjøre Lier - Asker i 50 og dels 40 i min nyere bil. Da jeg kjørte rundt i Renault 16TX på 80 tallet var fartsgrensene enkelte steder 80. Kjørte rundt i en 2011 Auris nå i 40/50. Ikke rart jeg nå har flexikort Hadde beina mine tålt km til jobb og oppoverbakker hadde det blitt sykkel
  17. Argh Ja er det ikke trist Fredrik. Med grått hår kommer det mye kjedelig Kommer fra Sverige og har ikke engang med kvoten. Var forøvrig en god del politibiler å se på veiene fra Uppsala og Karlsborg til Svinesund. Er ikke vant med at onkel politi ligger å filer veiene i Sverige. Nei, Måtte 2012 bli ett godt baneår uansett hvor banene ligger. Nye klosser og skiver til B3en ligger å venter i hylla på VÅR. Er mer skremt over fatsboksene der som er nesten umulig å se når det er mørkt. Heldigvis ingen blinking.' P
  18. Argh Ja er det ikke trist Fredrik. Med grått hår kommer det mye kjedelig Kommer fra Sverige og har ikke engang med kvoten. Var forøvrig en god del politibiler å se på veiene fra Uppsala og Karlsborg til Svinesund. Er ikke vant med at onkel politi ligger å filer veiene i Sverige. Nei, Måtte 2012 bli ett godt baneår uansett hvor banene ligger. Nye klosser og skiver til B3en ligger å venter i hylla på VÅR.
  19. GIK turbo i Kongsberg er omtrendt på linje med KOED i pris til 530den. Ville hørt med både GIK, KOED og Turbopower. Min pris på gik var nærmere 7000kr P
  20. Var tips fra en mekaniker som har jobbet som Tekniker 1 på Furubakken bil i mange år Han hadde erfart dette på mange E39(touringer spesielt?) Han hadde målt seg fram til strømtapet flere ganger. Jeg måtte bytte to ganger, men har fortsatt ett lite problem når luka står åpen P
  21. Dørtrekk Dette er sort sportsskinn med varme Har pene dørtrekk fra samme bil til salgs. P
  22. Samme visa som min Tre batterier ble kværka før jeg byttet viftemotstanden. Er fortsatt ikke helt bra, men starter hvis det ikke går uker mellom hver gang jeg starter den opp. Er nok noe i bakluka, for står jeg med bakluken åpen i to timer, hjelper det ikke hvor mye strøm som er på batteriet. Da er det nesten tomt på ett par timer og jeg må ha starthjelp.
  23. Nåja. I Akershus har de kvittet seg med en haug soner og satt ned prisen på månedskort betydelig. Reiste selv en god del kollektivt fra oktober til midten av desember. Du verden så mye penger jeg har spart på det. Hadde jeg i tillegg satt bilen inn for vinteren, så hadde jeg spart 8900kr på 4 nye Nokian hakka også. Kunne tatt mye drosje for den prisen. Skiller ikke mer enn ti øre på prisen heller nå mellom bensin og diesel så jeg. I Sverige ligger forskjellen fortsatt på ca. en krone, men billigere bensin der enn her i desember, siden Sverige er en stor oljenasjon forståss. Om den neste bilen blir el, hybrid, diesel eller bensin er ikke på noen måte avgjort for meg enda, men skal få elektriker til å legge opp jordet utekontakt nå, så alle options er åpne! Kompis kjøpte seg en 3,3l?liter Sonata i Sverige rett før jul med 30,000 km til 110,000. Hadde vel kostet 250,000 her. Han mener avgiftene på diesel der(hadde Tuareg og SantaFe diesel før) er såppas høye at det ikke lenger lønner seg å kjøre diesel der. Avgifter er apekattene i Norge gode på og Jens sitter tryggere enn noen gang. Forstå det den som vil og det vil vi? Godt nytt avgiftsår. Måtte bompengene vi betaler velsigne oss alle. P
  24. Ak ja Same old story same old song. Eller påkostvisa til E39. Eller selge begge to og kjøpe seg en 06 Avensis? Nei nei Helt feil. BMW er jo tingen for alt annet enn lommeboka. Sitter og hjulerydder i kvitteringer fra de siste års påkost på en E30(solgt med tap), Tre E34er(to solgt med betydelige tap) og tre E36er(en solgt med litt tap) og min gamle 530 dat. Tørr ikke summere dette, men vet med ett raskt overslag at jeg har blåst ett nytt kjøkken og ett nytt bad vi heller kunne ha trengt Har jeg lært noe da? Noen nyttårsforsetter om å holde seg langt vekke fra gamle BMWer? Nei. Etter litt støvsuging og en vaskerunde på stua skal jeg se om det er noen coole oneblock til E36en og kikke over hva jeg trenger av pakninger og foringer til E39en og kanskje begynne å lete etter noen sommerfelger til E39ern. Må være forberedt til årets første mekkedag og dessuten åpner KOED på mandag Nytt gåttår til deg også Kenneth P
  25. Julian Hvis TIL EN TOURING i Norge eller Sverige som er godkjent med 3,2l! Like to see men alt er mulig da
×
×
  • Opprett ny...