-
Innholdsteller
2094 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Nei. En vet jo aldri med gammle biler. Må si jeg sliter med motivasjonen ang BMW som bruksbil etter dette! 530en må ikke vare lenger for mitt vedkommende. Jeg er ut av den vranglåsen der nå. Mer tull i år, så blir "nybilen" tatt i bruk. Det ble IKKE diesel! 800kr skal jeg vel klare hvis feilen kommer tilbake med det første. Den er tålelig strekt opp nå og en vask og polish så skulle den være klar for Oslo Bilauksjon eller Finn.no. Men etter at TRF kikket på den og jeg har byttet noen deler, går den forbausende pent igjen. Kasseproblematikk når den er kald, dette poltergeist
-
Var vel en kombinasjon av vrien feil og ELENDIG arbeid fra merkeverkstedet. Det begynnte med skifte av turbo, så intercooler innsugs pakninger dyser egr motor styringsenhet flusching av girkasse Service på konverter div programmeringer, mer feilsøk og at det i tillegg kom mange "naturlige slitedeler" på en gang + en lakkejobb. Jeg kjøpte bilen nesten ny og har UHELDIGVIS fulgt merkeverkstedets råd om service. Det var ikke før salige Alf Lie tok tak i det og bilen senere havnet hos TRF at ting begynnte å gå seg til. Tror du det var mange runder med: Nå skal vi bare skifte dette så blir det bra!? Skal love deg at også merkeverkstedet har tapt penger og litt renome på denne bilen. OG tror du denne historien er enestående skal jeg fortelle at hos ATS på Fetsund, Bjørn Martinsen Maskin osv står det X5er og 530 dieseler i fleng med 70 80 90,000 i påkost. Og jeg forstår at hverken kunder eller verksted ikke vil skrive om dette! Til kjørte 221,000 var 530en en nesten helt feilfri bil. Min vurdering da påkostet lå på 36,000 var at dette ville stoppe og at det ikke var mer i tap på dette enn rentetapet på en ny F11 første år. Nå i ettertid ser jeg at det var en feilvurdering og at jeg skulle droppet merkeverkstedet hvor jeg kjøpte bilen og dratt til TRF LENGE FØR. Sånn i etterpåklokskapens lys. Så kan du jo si at det er noe i veien med eier. Kan ihvertfall si at jeg har en meget påkostet og greitt strekkt 530 dat! P
-
Nightmare Er bilen din blitt bra nå Jeg har selvfølgelig samme problem som din, da bilen min går i stykker på alle tenkelige måter fra støtfanger til støtfanger. Etter påkost på rundt 190,000kr på halvannet år er bilen min blitt ett økonomisk mareritt av størrelsesorden halve lønnen min. Håper dette el problemet ikke blir for dyrt . Kom bare dager etter knirkeforing, nye vinterhjul, baklukelås og bytte av vindusviskergjennomføring P
-
Hvordan er det med mekkeplass for folket Jeg har kunn sett noe over mot Vikerssund til en fornuftig penge. Har fortsatt prosjektbiler som trenger mye arbeid og interessen for ett sted å stå er fortsatt stor. Nå kan jeg bare skru en dag i uka på jobben. Dett er alt for lite når en har 2 delebiler og 2 prosjektbiler. Ofte så skal jeg ett eller annet på denne mekke dagen og da går det 2 uker mellom hver gang jeg får gjort noe. NOEN SOM HAR FUNNET ETT STED Å STÅ og som kan ta inn en til eller fortsatt leter etter sted å stå? Per
-
Kjøpte venstre side kugleled fra KOED 33326767748 Kugleled, bag 1 Styk 321,80 Ja MOMS25 321,80 Ble lovet at det var originalvare og den kostet 321 Kr. Så nå er det bare å grue seg, nei vente til den kommer Noen i Oslo/Asker som har ett verktøy å låne bort mot en sum? Håper bare jeg husker å fjærne C ringen før jeg går igang da Takker igjen FLIID for god tråd. P
-
Privat eller firma? De fleste firmaer har jo en eller annen bedriftsavtale med en speditør. Sender får vel ringe litt rundt i sverige. Får vel ike noe godt svar på dette her? P
-
Nei. Normalt sett skal dette holde mye lengre. Sjekk om pumpen har slakke eller lekker og bytt om du er i tvil. Men er som hjullager dette. Levetiden er meget variabel. Har en 320ia med 156,000 km der pumpen begynner å bli dårlig og skal byttes og en 323 som har gått 300,000 uten slakk. 3,2 ern har stått lenge og det har jeg dårlig erfaring med. Den skal få ny vannpumpe til tross for kun 100,000km. P
-
Etter mye "jævvling" på den ene E36 en min satte jeg bort foringsbytte på 323en min. Det ble temmelig dyrt. Kom på 6000 kr på bilverksted i Asker. Kan dette spesialverktøyet brukes på E36 og andre også eller er dimensjonen på foringene på E39 spesiell? Skal i løpet av vinteren til å bytte foringer på en gammel 328 bakstilling som jeg har liggendes. P
-
Kan noen forklare at min 530dat 99 oppfører seg på samme måte, MEN OGSÅ I FØRSTE GIR? Den er også betydelig bedre etter varmkjøring. Da både rygger den og tar 1gir i motbakke uten problemer. Har aldri hatt en bil med så mange problemer etter passerte 220,000km som denne. Denne bilen har fått det den skal ha av servicer på E. Stenshagen og burde gå knirkefritt. Stort sett er det påkost hver eneste uke av ymse slag. Blir manuell gira bil og bensin neste gang P
-
Dette er symptomer jeg kjenner igjen fra min egen 316. Korriger meg gjerne, men virker som om 316 får pakningsfeil mens 318(+is) like ofte får toppsprekk? Planing, nye bolter og toppakning og ev manifoilpakninger neste. Bytt vannpumpe og termostat i samme slengen. P
-
AARGH Første post fra Hr: Fliid Tor Juli 30, 2009 22:42 og så ser jeg denne først nå. Hvordan kan det ha seg? Slike viktige DIYer burde definitivt ligge på toppen Det gjorde den vel ikke Har prøvd meg på denne foringen før, men gav opp. Har ikke muligheter for å holde på i mer enn 5 timer fra start til stopp på jobben og da rekker jeg ikke å ta opp og ned bakstilling pluss presse inn og ut foringer. Hvor lang tid bruker dere fra på hele jobben? Har kjørt rundt med en småskummel E39 med bakenden på snei og med dekkslitasje av en annen verden i en god stund nå. Neste spørsmål før mekkedag i morgen blir om Schmiedmann foringene har holdt mål?
-
Skriv SOLGT opp i tråden din så vi slipper å lese det ETTER å ha gått inn i tråden please!
-
Hei Hvorfor ble jeg ikke forundret over at selger er annonym? Dette er ikke så enkelt som du kanskje tror. Du må sjekke at Tillatt total vekt på 316 Touringen er innenfor den tillatte totalvekt på 328 Touring(Lik ellertemmelig lik) Tillatt akselvekt framme er lik 880?kg og IKKE mindre Tillatt akselvekt bak er lik og ikke mindre(vesentlig. Godtar nok noen kg men ikke 10) Motor og gir fra samme år eller nyere(skal ha blitt levert orginalt til bilen det året 316en ble fabrikert. Dokumenter fra donorbil og helst VIN nr Du må søke BT om ombyggingen Godkjennelse på ombygging er midlertidig og ikke endelig før den er vist BT og godkjennt Dette kan bli en meget dyr affære Legg på 10 15,000 og kjøp en oiginalbil Det er mitt råd P
-
Batteri med for lav spenning Har nærmest gitt opp min 530dat. Det som ikke finnes av el feil finner den opp selv, men er det noe den ikke tåler, så er det lav spenning på batteriet. Hos meg forsvinner alt av ekstrautstyr titt og ofte. Radio CDveksler klokke BC CC funksjoner i bakluke osv osv osv osv Skal ALDRI ha E39 igjen. Sjekk batteriet grundig og fullad det før du feilsøker noe mer.- Det bør være toppladet og i orden før du begynner å sjekke andre ting. Lykke til P
-
NOEN SOM HAR EN VENSTRE FRAMDØR??
-
-
E39 TOURING Sort II Venstre framdør kjøpes!
-
Trenger en RUSTFRI sort II framdør uten bulker Har en rimelig pen 530 dat Sort II og har fått tilbake rustskader på venstre framdør Trenger ikke være komplett da glass, dørlås og el heis osv ikke er ødelagt på min P
-
Bulk oppe på venstre forskjerm på størrelse med en femøre, men dyp. Ny skjerm medfølger. Litt rust på grillrammen, men har ny. Litt smårust på enkelte steder på kanalkanten der skjørtene tar i kanalen(gnisser) noen småmerker på bakluken og litt småtterier, men i det store og hele en pen bil. Har også ekstra speil til den. P
-
Hel og pen touring selges MYE nytt på denne, bremser, bensin og bremserør Nye fjærer framme, Endel foringer fram og bak byttet, men ikke alle. Frontrute viskere, piggdekk på stålfelg med org kapsler. Hengerfeste Forstillingsdeler nye forrige uke Nytt simons supersprintanlegg fra kattene og ut Service på motor tatt i sommer ++++ En meget velkjørende og sprek 525iat Sprekk i ruta Noen foringer og hardyen er slitne. Lite rust Noe under som lett kan pusses/ blåses vekk. Ingen hull. Hel og pen bil. Denne bilen egner seg definitivt til ett M5 eller 540i bygg
-
Fortsatt deler igjen her Helge bump 1
-
Selger 97 320ia motor girkasse bakstilling komplett 154550Km
emne svarte i pedro sin pedro i BMW-deler selges
P
