-
Innholdsteller
2094 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
92mod Bmw E36 318i prosjekt. "Low budjet, lot of fun"
emne svarte i pedro sin ZyNTeX i BMW-prosjekter
Bjarte bmw-E30 99444465 Nummeret med dårlig kontakt Ting kommer ofte i retur eller hva? Har ikke du også noen kroner du burde ha sendt i retur?? Du kaster stein i glasshus da du skylder meg 610kr. Hva med å starte dagen med å ha ryggen din fri og gjøre opp for deg selv? -
Ja: Japaner ala Subaru ?, Mitsubishi Lanzer, Suzuki Baleno eller en 316 318 som er godt anløpen av rust! Subaru er morsomme biler som ofte har 4X4, men husker ikke hvordan bensinforbruket var. Enkelte er lett å skru på ihvertfall og rimelig driftssikkre. Lanzer er min store vinter favoritt, da helst den med 2,0 og eller trekk på alle 4. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29921503 // 2,0 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29815930 4X4 Kjøpte en til 10,000 for noen år siden og RALLET den ihjel på en høst, vinter og vår. Eneste jeg måtte skifte var dempere bak og ett endeledd. Baleno er en meget undervurdert dritt bil som jeg og fruen brukte som vinterbil i 2,5 år. Den var tilnærmet strøken og kostet 48,000 den gang for 5 år siden. Solgt for det samme omtrendt. Bortsett fra høyre hjullager bak, gikk den aldri i stykker og burde vært i mitt eie den dag i dag. Men når våren kommer har jeg en lei tendens til å ta med meg en E34 / E36 hjem og da måtte jeg ha penger Balenoen er superb i snø og på glatta. Har mye plass ala Astra/Vectra. Skoda Superb Fabia osv er også ok biler. Fruen sverger til Corolla av en eller annen grunn. Hun har kjørt Corolla i årevis nå og har hatt ett oljeskift!!!! Gammel Yaris er heller ikke å forakte veldig. Jeg orket å kjøre en i tre uker for to år siden. Var riktignok en mye dyrere bil da, men en fæl bil i forhold til Lancer/ Baleno. Tydeligvis orker folk å kjøre slikt. 7 av mine 12 nærmeste naboer har Auris/Yaris/Corolla. Grunnen til at jeg måtte i bakstillingen på min 323 var nettopp at bremseskoen fikk lagt seg på tverra og laget en skikkelig ulyd. Jeg hadde nok overlevd foringene da den er en herjebil, men nå blir foringer og slitedeler tatt slik at understellet kan transplanteres inn i en coupe til vinteren.
-
Bensintrykksregulatoren er da det heteste tipset da. Han jeg skal levere svingarmen til har 360 turbo ISbil Han opplevde akkurat det samme her og skulle hjem å bytte den lille rakkeren som sørger for nok gjevt trykk. Nå står jeg i pøsende regnvær og forsøker å få ut handbrekksviren på venstre side Sitter DØNN bak og framme Tror at den kan være stripset fast under alle dekslene ett sted da den ikke lar seg rikke. Blir ny brekkvire også da Faens påkost for å si det rett ut Slutter ikke med gammal bil Tar liksom litt av gleden det at det altid skal komme på noe nytt. Veldig kronglete å komme til brekkviren på min 323 da den har så store varmeskjold under Bytta brekkvirene på en 318 for en uke siden og det var gjort på en liten 10 minutter Nå her det gått en hel dag på ingenting Har du foresten prøvd dyserens? Nå skal jeg skrive en liten søknad til BT Ryddig søknad uten skriveleif Går vel ikke igjennom uansett da min skal til Risløkka Trafikkstasjon
-
Har du sjekket de enkle tingene som Luftfilter, plugger og Innsugsbelg?? Min 525iaT går også slik. Etter å ha byttet coiler plugger toppdekselpakning innsugsbelg osvosvosvosv fikk jeg sjekket LMMåleren. Den var dårlig Prøvde uten og med annen måler og bilen gikk pent igjen. Men, har du samme flaksen som meg, så er det nok bare toppakningen Er like lei E36 understell som jeg er av regn nå og jeg HATER REGN. P
-
Bare lurte. Når jeg skal sette svingarmen på plass igjen. Lønner det seg å montere drivakselen på diffen først og så lirke den inn i hjullageret? http://www.realoem.com/bmw/thumbs/m/b/278.png Virker som om stabstaget kommer i veien her når drivakselen skal inn igjen da det er trangt! Sliter med å få inn drivakselen. KJIIIP jobb dette altså. Begynner å bli rimelig sliten i armer og temmelig lei etter å ha holdt på to fulle kvelder til kl. 22. Gleder meg til å få kjørt en runde etterpå uten ulyder og å kjenne tighte foringer og ikke minst greit med handbrekk! Jeg hadde også en h... ulyd og klirring som ble til skraping bak. Viste seg at ankerplaten var rusten og at låsepinnene til bremseskoen hadde kilt seg fast mellom trommel og sko. Neste problem er: Hjullageret på venstre side sitter DØNN fast. Verksted med hele svingarmen eller er det noen triks her? P
-
bmw e34 525 med gåen automat, er det mye jobb og bygge om
emne svarte i pedro sin marius_m535_90 i Teknisk
Å nei Da er nok ikke min 525 tdsa noe for deg Det er ett realt oppussingsobjekt. Rettelse: restaureringsobjekt Passer for noen som har en sliten men ganske rustfri 524 525 tds MYE JOBB Å FÅ BIL UT AV DEN P -
Trenger FORTSATT filter kasse Dette er siste punkt på EUen NOEN SOM KAN HJELPE MED DELER HER?
-
bmw e34 525 med gåen automat, er det mye jobb og bygge om
emne svarte i pedro sin marius_m535_90 i Teknisk
Nja ka du byr? 92 525tdsa med 94 525tdsa drivverk. En del deler ekstra som bakaksel og el heiser. Alle 4 dørene er kast, dvs v bakdør er fra 96 M5 og er rustfri, men ledningsnettet i den må byttes. Går meget billig uten seter + M5felgene som jeg har kjøper på for 10,000. Følger med helt ny frontrute og M5 sideskjørt. Planen var nå å kjøpe en hvit 530 delebil uten rust for så å bygge om, men tilsynet godkjenner ikke lenger endring av drivstoffkoder. Har bydt på en 3,0 bakstilling og er sugen på litt kronasje . Eh Ja bakluka er blitt borte på lakkvekstedet til en bekjennt, men dukker kanskje opp igjen? Nye dempere og ny senk på bilen P -
Mener jeg hadde slike på E60ien! Da passer de vel ikke E39? P
-
bmw e34 525 med gåen automat, er det mye jobb og bygge om
emne svarte i pedro sin marius_m535_90 i Teknisk
Jo takk Bare bra med rust på 92/4 525tdsaen Rust i gulv og kanaler, litt ved vindusrammen og jekkfester. Den venstre bakskjermen er rotten i nedre kant mot bakstøtfanger. 96 525iaten er så godt som rustfri bortsett fra noen striper etter dørpakningene på kanalene, litt under på enkelte steder og nede på begge forskjermene under list, men over skjørtene. par flekker på bakluken også. Hellakk hadde gjort seg men det blir med framskjermene og bakluka Kanalkantene(innstegskantene) blir bare penslet. Pen bil som er silbergrau. Bilen er inne i dag for komplett nytt eksosanlegg. Byttet utrolig mye på den i år Vil vel nesten si at den er totalrenovert -Kasse overhalt m bakstykke, filter, olje og noen lamellgreier NYTT -Alt av eksosoppheng -listverk -vannpumpe -Coiler -Plugger -Oljefilter / olje -Klosser framme og bak -Håndbrekkssko -Fjærer framme -Bakrutevisker m arm og gummi -Frontrute m lister og pussergummi -Bunnpannepakning -Toppdekselpakning -Innsugsbelg -Komplett eksos med brukt katalysator -Langlys H side -Grøftelys V side -Nye sommerdekk og Vinterdekk ifjor -Ny lyktejustering H side -Venstre dørlås bestilt Er sikkert mye mer som jeg bare ikke kommer på i farten å ja, Display til S D W! Var dyrt det gitt. Tørr påstå at bilen med sine fire eiere fra ny er velholdt og når den nå har vært inne til dyprens og polering og lakkering vil framstå som svært velholdt og pen. 231,000km med servicehefte Gleder meg STOORT til den kommer fra Lakkpleie. Innvendig er den desverre ikke skinnutrustet. Det får bli neste eiers oppgave hvis den lever så lenge. Eneste feilene jeg vet om på bilen er dørstopper V f og en lekk i A/Cen framme i radiator? Sluttet bare plutselig å virke og radiatoren har fått en brun flekk på høyre side nede. Regner med at det er ett hull i den. Har jeg bilen til sommeren blir det tatt en skikkelig gjennomgang på det. Pengene strekker ikke til nå da både bruksbilen og B3en skal shines skikkelig. P -
bmw e34 525 med gåen automat, er det mye jobb og bygge om
emne svarte i pedro sin marius_m535_90 i Teknisk
Ja, Mye en skulle ha hatt, 635 feks? Skal jeg ha gammel bil igjen må jeg flytte til ett hus med garsje. Helst en stooor en. B3 en min er fra 98. Er vel det meste i den annet enn skinn og lekkluke/takluke. Synes Alpina har tapt seg ikke bare på banen(vant vel ett par runder på Nürburgring i fjor sommer/høst med en(to) hvasse Alpina D3er). Men. Ustyrtelig dårlig service fra Herr Ing. Christopher Kratzer for mitt vedkommende i alle fall. De henviser til Autozentrum, som har NULL peil, og Alpina er totalt manglende behjelpelig med den minste ting! Prisene tilhører HINSIDIGE Bar og Grill. Kvaliteten er jo heller ikke til å skryte av på alt. Sist men ikke minst er ventetiden laaaaang. Ihvertfall når man må vente på at fabrikken skal lage noen ting først når ordrene er blitt mange nok. Idiotisk at man ikke kan få tak i felger feks. Luftfilter belg Koed E36 316 - 318 ca kr: 250, 320 ca 350 og M3 lå på 480kr. sist jeg skulle ha en. MEN ALPINA SKAL HA 1380kr for belgen. For luftfilterkassen kunne jeg lett vært to uker i Bulgaria Hadde jeg hatt råd(og ikke hatt 5 6 7 biler hele tiden ) skulle jeg hatt en EKTE Mbil. 03 - 05 M3 eller en M5 fra 03 eller nyere. Men, grommere bil enn AMG S55 fra 01 har jeg aldri kjørt/eid eller sittet på med. Den grusa ihvertfall en M5 over storebelt en gang i 04. Da var den fire år og fortsatt som ett lokomotiv på skinner i 260+. Lyden, responsen, utstyret og kvalitetsfølelsen var og er gedigen. Solgt som påbegynnende rusthaug i 05. Da var det rust i panser, skjermer dører bakluke og hjulbuene bak, men det er jo Mercekvaliteten det. Første(og andre eier bruktbilselger) eier tapte en toroms leilighet på Borgen på litt over tre år. Men som forrige eier sa: HVEM FAEN VIL BO I TO ROMS PÅ BORGEN? Tapene på slike biler er jo kjempestore. Nabos tidligere 535d E61 med alt i 2005, 1,2 mill. solgt for 300 i innbytte på Bertil og Stein på Rud. Det er verditapet sitt det!! Jeg har E34 jeg. Noen som byr 40,000?? -
bmw e34 525 med gåen automat, er det mye jobb og bygge om
emne svarte i pedro sin marius_m535_90 i Teknisk
Heftig utveksling og bra moment og 228 HK! Alpina deler blir aldri feil på en BMW skjønt glansen fra Alpina har vel fadet litt de 30 siste årene?? Driver å koser med en B3 3,2 som ligger i deler hjemme nå. Blir vel litt dødt med 320D da vel? Godt bil bytte uansett. Må vel desverre nå innse at dagene for E32 E34 E36 er talte og at 20 30 år gamle biler ikke duger som hverdagbil mer Med den forrige E34en min, 89 525i, var det en syklus som kan beskrives slik, mekke mekke mekke mekke - kjøre på jobb, mekke mekke mekke mekke - kjøre på jobb. Handle hos Koed, vente på deler, kjøre buss og tog, vente, mekke mekke mekke mekke. Vil ikke tilbake dit mer og ser nok for meg en brukt http://www.bilnorge.no/upload/5T_Prisliste. pdfMT11 523i Bensin Manuell Rekke 6 2.996lt 204HK 270NM 1.715KG eg.vekt 0,79L/mil Toppfart 231Km/t PRIS UTEN UTSTYR: 623.100 som er X1/1,4 min årslønn Pussig at en 3,0 blir hetende 323 foresten. Ikke plass til en 530 R6 med moderate krefter? Treer touring fra 328500 er også interessant. For lommeboken Asker jeg da, 15 min fra Røyken. -
ARGH Driittttjobb! Går mere i kaffe og verktøy og timer enn om jeg hadde satt den inn hos ROLLS ROYCE MED FRAKT
-
Hei Ben. Robert Bosch på 325 og 525! Noen som har? P
-
http://www.toll.no/templates_TAD/MainTo ... anguage=no Her finner man det man trenger. Setter man innkjøpspris for lavt, dvs under tollvesenets estimat, kan man bli skjønnstollet. Da fastsetter tollvesenet mva ut fra eget skjønn. Min 96 323 kostet omlag 4000kr i mva. Må regne noe mer på en 97 M3. P
-
Fått noen pris på tollavgften Du momset jo bilen inn? Ligger den mye over hundre? P
-
Skal finne nr på dette. Var IKKE lett å finne det på delefilmen!!
-
En 98 728 og en 320ia 154000km girkasse selges + Mye deler igjen
emne svarte i pedro sin pedro i BMW-deler selges
Bumper 2 X motor og gear. -
Var denne solgt eller? Trenger ny rute til 06 99
-
"Nye typen regnsensor " Hva er det? Har 06mnd prod 99m med regnsensor. Vet du om ruta passer til den? Trenger vel listverk også? P
-
Disse sensorene sitter med ett metallklips ala bøye? Da kan den ha falt av siden jeg just har byttet casterstag og trøblet litt med å feste den igjen.
-
Fikk resatt klimapanelet til å vise celsius men det er fortsatt slik at jeg må trykkemanuelt for å få opp viftehastighet. MEN når jeg setter på varmluft på vinduet med knappen øverst til høyre på displayet går viften på det høyeste som før. P
-
Takker Har du ett delenr på den? Fant den ikke på ETKen. Kommer jeg til denne etter å ha tatt av hjul og lokari skjermen? Fant også ut at motorfestene og microbryter på bakluka er defekte. Dessuten fikk han opp en feil på lyktejusteringen! Denne er slik jeg ser det i orden da lyktene justerer seg opp og ned ved oppstart? P
-
Fikk høre i dag av en mekker at jeg hadde en feil på en pumpe/ventil som lå ved venstre innerskjerm? Denne skulle være defekt på min bil Noen ideer om hva den "saken" er? P
