Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Hei Noen som kan hjelpe her? Var litt lite heldig med oppstarten av E34 525 ombygg fra 520iA til 525iA. En kompis av broren min skulle gjøre jobben for meg og bilen skulle være ferdig i dag. 96 E34 520ia med motorhavari. 93 E34 525ia motor og gir. Komplett med motor elnett og hjerner. Dette sier han at han har gjort. 2,5 motor og gir satt inn i 520en. Bosch ledningsnett og hjerner. Girkassen passer ikke på mellomakselen(bakre del av kassens utgående X ulikt fra 520ens mellomaksel. Tar ut girkasse og setter gammel 520 kasse inn, men får problemer med "konverteren" Noe som ikke passer.??? Setter inn 525??konverter og 520 girkasse. Alt ser nå ut til å passe. Starter opp bil, lufter og skifter olje og filter. Alt vel -en liten lekk fra vannpumpen(problem på motoren tydligvis siden vannpumpen var klint inn med tettningsstoff). Nå sitter altså 2,5 motor og 520 gir i 520en. Bosch ledningsnett og hjerner. Setter så bil i Drive for å kjøre olja inn i girkasse og konverter. Bilen tar ikke D og R etter at kasse + konverter er fylt med olje. HVA ER FEIL HER 1: Bosch hjernen kommuniserer ikke med girkassen som har Siemens hjerne? 2: Feilmontert spleins på konverter og en eller annen skade/ feilmontering? Hva tror dere har skjedd? Fyren er flink og skrur broderens Auda 2,6 Q. Noen i Akershus/ Buskerud som kan fikse på dette? Trenger nå SÅRT bilen til jobbbruk. Står på Fornebu nå. Starter og går pent. Har løs 525 kasse og en konverter og Siemens boksene ligger bak i. Bilen er skrudd sammen og bortsett fra sliten eksos er bilen ELLERS kjørbar og grei. Vennlig hilsen Per Christian
  2. pedro

    slett

    S
  3. pedro

    Skaffet

    TRENGER LMM til E34 525ia. P
  4. Jo takker for den! Har byttet på E34 og E 30 før, så jeg har en anelse om dævelskapens omfang. MEN det virker som om at luka har satt seg fast/kilt seg. Hvordan får jeg tatt luka fram eller bakover i en possisjon som gjør at jeg kommer til dingsene? Har en mistanke om at dette er konstruert av en kvinnelig ingeniør hos Renault eller Citroen. Trenger litt info her så jeg ikke kludrer det til mer en hva jeg allerede har gjort. P
  5. Hei Jørgen Dette fikk jeg opp. Kjøpte inn tre liter og dro ned på verkstedet til min bekjennt. Han mente det kun var tre liter i kassen men at det skulle betydelig mer på siden konverteren var tømt! Anbefaling Volum (l) Motor ( Best Edge Sport 0W-40 (a, b, c) 5.8 Bedre Magnatec 5W-40 C3 God MAGNATEC 10W-40 A3/B4 Manuell girkasse (d, e) 1.0 Automattransmisjon (f, h) 3.0 (g) Differensial Syntrax Limited Slip 75W-140 (h) 1.7 Må da være noen her som vet nøyaktig hvor mye det skal på kassen etter at den og konverter har vært tømt? P
  6. Hei Trenger å fylle på ny olje på automatkassen min etter konverterbytte. Jeg fikk dette gjort hos en bekjent og han vet ikke hvor mye olje han har tappet ut av kasse og konverter. Har kjøpt inn 7 liter Dextron 3 på GS i dag, men vet ikke om dette er nok. Den grønne lappen på kassen er blitt ulesbar etter høytrykks spyling. Noen som vet. Byttet til biltema olje 10 / 30 og filter i dag. Noen som har formening om denne oljen er bra nok til 525en? P
  7. Hei Fikk plutselig ett problem med takluken Den står litt skjevt i taket(snakk om 2mm glippe på høyre side) og vil ikke opp i bakkant. Har forsøkt å holde knappen inn på fram i noen sekunder, men det kommer kun en knaselyd. Nå vil ikke luka opp i bakkant og den vil slettes ikke tilbake til åpen. Hvordan går jeg fram for å fikse dette Har demontert vaiertrekk på E30 flere ganger før, men dette ser ikke likt ut? Blir glad for hjelp her. Kjipt å stå med luka litt åpen over tid nå når det regner såppas mye. Pedro
  8. pedro

    Skaffet

    BUMP Pedro
  9. ?
  10. pedro

    Skaffet

    Q
  11. hvis jeg ikke har kastet det så har jeg faktisk rørene fra en 94 525tdds liggende. Skal se etter det på mandag i garasjen til kompisen min. P
  12. pedro

    slett

    S
  13. pedro

    Skaffet

    til Simon for god handel.
  14. pedro

    slett

    s
  15. pedro

    Skaffet

    Simon! Takker for god handel av framre rør!
  16. Hei Starter og dynamo LMM og innsugsbelg selges. Problemet mitt er at jeg ikke har plass til å lagre dette noe sted da jeg ikke lenger har lager og mekkeplass. P
  17. Hei Har to grå skinn comfortstoler fra 01 540 med varme og el memory til salgs. Har ikke lenger(finner ikke ledning til v fordør og memoknappen). Kjøpte disse setene for å bygge om min til comfort, men orket ikke el ombygg og demontering/montering av dørtrekk. Setene er blytunge pga. el motorer og blir sikkert dyre å sende? 2000kr for begge. P
  18. Motoren selges ikke i deler Gått 188000 og overhode ikke moden for hugg. Har ellers de delene du trenger bak komplett med verktøy P
  19. Har en startmotor til 93m M50B25 Passer den ?350kr Har bud på 330
  20. Kaster ikke starter dynamo og A/C pumpe. 333kr pr. del er ikke så galt da. BUMP
  21. Hei Drar litt på den P
×
×
  • Opprett ny...