Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Tenker du på de gummiputene fjærenestår mot eller tenker du på foringer i forstillingen? Orginale versus polyfleks vs kobber/ Alu?
  2. Vel noen ganger har men flaks. Noen stykker her inne som ikke har hatt det, Brukt kasse er brukt P
  3. Veivhus ventilasjonen inn på en kjøleveske beholder som er blindet eller? Sier som i Flåklypa Fiffig. Håper det funker på "varv".
  4. tror på defekt i kassen Du blir nok kvitt en 15 til 20 tusen på ny automat Det er ett stort problem med kassene på BMW fra 98 til 2001. Fem forskjellige innmatstyper er brukt på X5 E39 og noen syvere. En riktig dårlig kasse med usedvanlig mange lunefulle feil som koster Klaus Ligg unna hvis du ikke har kjøpt den alt!!!!!!!!! P
  5. Mitt høyre blinklys likeså En jording eller et relee?
  6. Jeg opplever ihvertfall stor forskjell på dempere og har lenge holdt meg unna billige dempere som Monroe osv. Sachs lever vel heller ikke opp til kvalitet kontra pris, men er vel ikke av de dårligste. KYB har jeg brukt på alt fra E28 til E39 til Lancer 4x4. Bilstein og Koni har levert vare til Mbiler i årevis. Min Alpina B3 står på Bilstein understell som jeg er meget fornøyd med. Schmiedmann kjører i disse dager kampanje på støtdempere. Kikket på E39 fra 1000 til 14000 for dempere til Mtech bil. Meca, Autotrio, Mekonomen, GS bilder og Koed er vel de som er best på kvalitet og pris. Investering i noen minutter for å sjekke pris er ihvertfall lønnsomt og noen ganger faller det faktisk greit ut å bruke merkeverkstedet. E-bay er jo altids en mulighet når man har tid til å vente på deler. Jeg ser de har Tunap på Bosch elektroservice, dieselverksteder og på BMW. Bla . Furubakken har det. Koster ikke mer en ca 200 kr. Jeg skal helle i en ny dunk når jeg ENGANG I FRAMTIDEN får igjen bilen min fra Stenshagen. For tiden kjører jeg Toyota Auris med strikkmotor og latterlige 6 gear den nesten ikke kan bruke i nedoverbakkev engang. Men stereoen er bra da P
  7. Det er etter hva jeg har forstått ganske billig. >Prisene jeg har hørt er 3500 til 4000kr. Jeg trenger nå å få igang bilen min etter at jeg vraket leasingbilen(kliss ny Auris) min på glatta i morges. Jeg orker ikke kollektivtraffik og har nå pga egenandel på 15000 ikke råd til ny bil eller å kjøpe meg en vinter tralle. P
  8. Hei Jeg er skikkelig fornøyd med TUNAP produktet. Virker som det skal på min iallefall(også fruens uchippede 525tdsa 94 sedan med 40 40senk og boge dempere). Når det gjelder understell og foringer bør vel delene holde 100`minst. Når det gjelder dempere derimot leste jeg at en eller annen spesialist fra en leverandør anbefalte å skifte mellom 60`til 80`km. Det passer iallefall meget godt på MIN bruk og erfaringene mine. Jeg byttet framdempere på min 530 ved 156.000 blankt og jeg merker at når jeg er ute å tester 3,2ern for så å kjøre 530en rett etterpå, er det stor forskjell ifasthet og det JEG mener er komfort. Jeg liker litt faste og stive biler som krenger lite. Jeg kjører over jevnt fort og mye og krever mye av bremser, dempere og dekk. jeg bytter dette oftere enn feks mine brødre som kjører dobbelt så langt som meg på klosser dekk dempere osv. Endeleddene og styreleddene varer også lengre på mine biler enn hos brødrene mine som forbruker "kjøttbein(stabstag og foringene rundt stabstagene), og endeledd og bærekuler. Vedlikehold lønner seg når man har biler lenge. På kort sikt, hvis du kjører lite og pent, og kun har bilene i maks tre år, er det bare tut og kjør. Neste eier tar det som kommer. Mine kompiser tar bare hovedservice og bytter bilen ved 80`til 120`km. Ikke lurt å kommentere knirk, dekk og dempere der i gården. P Ps fruens E34 er bare sommerkjørt de siste 5 6 årene da. Der går det i Oytoat Corolla 1,4 5dørs.
  9. Nei Ikke engang min sothaug gikk ugjevnt før nå. Tror det skyldes rengjøring av lufter, bytte av dieselfilter, og ventilene i innsprøytningssystemet og at jeg har byttet EGR og veivhusventilasjon. Jeg prøvde å rengjøre egr ventilen i diesel, men det ble ikke helt bra. Veivhusventilasjonen likeså. Byttet til helt nytt fra KOED. Rensevesken til luftfilteret er å foretrekke, da diesel sikkert ikke rengjør på samme måte og nok legger igjen ett annet belegg enn rensevesken. Bytt girolje og olja på kardanen nå like godt. Ingen grunn til å vente til ulykken er der og koster en pent brukt Passat 1,8, JEG ANGRER på at jeg hørte på alle spesialistene, ISÆR NÅR ALF LIE sier at det kan være klokt. Jeg har ihvertfall spart meg til fant på 530en isteden for å la ham ta SERVICE på bilen. Jeg har betalt merkeverksteder(som om ALF LIE MOTOR ikke er det ) i dyre dommer for å SE OVER bilen min og stemple i en bok som om stemplet fra selger var ett verdipapir. Vel, Det kan jeg nå bruke som tørkepapir. Ett visst sted! Ble tipset(som jeg for en gang skyld fulgte) å fylle 2,5 til 3 dl 2 taktsolje hver tredje eller fjerde dieselpåfylling(fyller bare full tank). Jeg fyller TUNAP micro logic 183 diesel systemvirkestoff. WWW.tunap.de For hver fjerde tanking på ca. 75 liter fyller jeg en gang Tunap og en gang olje. Før kassehavariet hadde jeg ett svært lavt forbruk og veldig rolig motorgange. Fram til 220`000. Jeg hadde kanskje heller ikke hatt bilen på verksted med utgifter til nå på 6 sydenturer hvis jeg hadde byttet olje for ett par tusen to ganger. Lærte av far som riktig nok ikke var faglært mekaninker, men som var en temmelig dyktig hobbymekaniker på MB og VW at man som hovedregel kjørte bilen litt under kvart tom minst før man fylte helt full tank. Dette motvirket noe oppsamling av dritt i tanken og hindret kondens. Man har også mer kontroll på diesel/ bensinkvalitet. Han byttet ikke så ofte motorolje(ofte bare vår og høst), men byttet til gjengjeld ofte luftfilter(blåste det rent mellom skift), plugger, gir og dif olje. Bortsett fra de bilene som juniorer(les en jypling og fire barn) demolerte, går bilene hans enda! Bla en Amazon og en Taunus fra 62 og 65. Lukter vel fortsatt diesel i kanalene Som jeg sa. Ingenting er på livstid når det gjelder olje og bildeler. Det er nå min erfaring etter ca 50? biler nye og brukte.
  10. Kanskje oljebytte på girkassen er en grei ting å gjøre nå. Min fungerte som den skulle til 221`000. Da kom problemene som har vært dyre å vanskelig å fikse. Mange lar være å skifte olje da det liksom ikke anbefales eller blir nevnt som unødig av verkstedene. Jeg lot være å gjøre dette på min 3,0 å har fått svi en pen bruktbil for dette. Siden du har byttet Egr ventil regner jeg med at den var nedsotet Veivhusventilasjonen ser da like ille ut som ventilen og er KAST Det og en TUNUP avsotningskur og nytt luftflter(green air feks)er gode ting å gjøre nå. 3-4 tusen for å flusche girkassen, femhundre for ny veivhusventilasjon og en 8/9 hundre for ett green air luftfilter er en god investering i dieselmotoren. Sparer innsug/ ventiler og turbo for mye sot gir renere gange og lavere forbruk. Kassen har virkelig godt av ny olje. Ingen ting i en bil er longlife! Se tråden nedenfor om dieseler. P
  11. Det spørs vel hvor i landet kassen befinner seg, Km stand på den osv osv. Hørte at en overhalt kasse i Tyskland koster ca 15,000kr levert Oslo. Da var hele innmaten byttet slik at omtrendt bare huset var gammelt. Jeg orker ikke kjøpe meg mer trøbbel. Jeg har ikke tilgang på løftebukk, girkassejekk osv, så for meg blir det merkeverksted til 2700kr timen ink mva. Da blir det dyrt med 2Xkasse inn ut + olje++ Har ikke handlet mye svenske deler uten å ha hatt svensk jobbkollega til å ringe for meg å avtale pris osv. Har hørt masse skrekkhistorier om M5, M3 motorer som har vært OVERHALT osv, som knapt startet. Fruens SAAB ble levert GUSTAV EK i Skjøvde for service med drittresultat. 12,000 Svenske for ingenting+ plunder og heft Ble Oslovägen bil(Saab+Opel) som var grei på timepris, men la deleprisen tett opp til den Norske. Hva med kollektiv handel av flere overhalte kasser? Jeg vurderer også tysklandstur eller ev. å sende bilen til Polen. P
  12. Forresten så har vel MB konsernet sluttet med begrepet "lifetime" på oljen sin og anbefaler nå oljebytte hver 50,000km?
  13. Hvilket firma i Oslo driver med BMW automat kasser? Har vært runden fra Berg(MB) til ZF uten å finne noen som overhaler automatkasser eller kan noe spesielt mye om dem annet enn olje og filterbytte eller kassebytte! Interessant å vite om noen i OSLO distriktet som kan dette. Alf Lie Motor anbefaler ihvertfall kara(ATS) på Fetsund eller B. Martinsen på Røyse. Martinsen anbefalte brukt kasse ut fra typen feil på min bil. Da er vel Tyskland ev. Gedsted riktig sted å begynne å lete? P
  14. Ringte flere automatspesialister og ingen av dem tror at oljebytte fikser symptomene på min bil. Det går mot ny-overhalt kasse eller ny styrings-boks. Helvetes irriterende. Noen ganger er den fin om morgenen, men som regel virker det som om den går i nød-modus før den blir varm. Rygger en liten oppoverbakke før jeg setter bilen i D. Da er det null gassrespons og lite power på. Så når jeg gir gass, begynner bilen å sige oppover bakke i to sekunder før den når flatmark. Da stiger turtallet og bilen tar sakte gass. Etter 30 40 meter går bilen "normalt". Uansett vil den ikke opp i mer enn til 120km/t. Da er det stopp og bilen akselererer ikke mer. Dvs, den dør ut godt 100km/t før den skal. Den akset før greit fra fly-toget i 180 og opp til 220 før dette skjedde. Eneste to tingene jeg kan tenke på nå er gasspedal"aktuator"? og girkasse-automatikken. Utrolig irriterende at merkeverkstedet jeg kjøpte bilen av ikke klarer å finne feilen. Kia CEED har diesel på 1,6 liter med 130hk og 7 års garanti. Hadde jeg bare holdt ut å kjøre en slik , men fjorvinterens tre uker i Oytota Yaris gjør at jeg vet det blir med "drømmen" Får vel ta en tur opp i bruktavdelingen. Er jo to år siden jeg ble lurt sist. En E46 - E36 coupesladdetralle ÅHH nei. Det er sant. Det får jeg vel ikke lov til av hennes majestet presidenten
  15. Da ble det bump. Har solgt sedandørene framme og venstre bak å har kun igjen H.bakdør. Pen montrealblau med elheis.
  16. Hei KOBAR De dørene er vel solgt og ikke betalt og hentet denne gangen . Kompisen min kjørte forbi deg på onsdag uten si fra til meg og dro i retur fra Oslo igjen i dag. Jeg skal prøve å organisere kjøpet til helgen som kommer. Litt langt for to dører siden det ikke ble bilkjøp på din side av landet vett du. P
  17. Lett å se Under fire rør til Aircondition står det ett sort plastrør på ca 4 cm med en rød topp på Ta like godt slangen P
  18. Hei Sliter med automatkassen på min 530dat. Satte den inn på Stenshagen hvor bilen er kjøpt og det ble en LAAAng og dyr fornøyelse som ikke har løst problemet i det hele tatt. Disse er flinke. Men de er jo på østlandet, vet ikke hvor du holder til? Bjørn Martinsen Maskin og Automatgir Martinsen, holder til i Røyse, før Hønefoss. Du tar av E16 til Hønefoss ved Vik mot Røyse, ca 5 min kjøring. 32 15 73 40 ATS ved Ståle Anderson, Fetsund 63884480 Tror ikke det holder med oljeskift da det kan være konverter ol. Mye elektronikk her også. Er du heldig slipper du jo med dette. Skal prøve å bytte olje og filter på min jeg også, men gjør det ikke selv da det er vanskelig å få ut all oljen Ulempen med å skifte olje og filter er at mye av den gamle oljen ligger ligger igjen i konverteren. Denne oljen forurenser/ ødelegger den nye oljen. Skal du prøve dette, enten selv eller på verksted, bør du flushe ut ALL oljen fra kassen slik at det ikke er igjen gamle rester. P Jeg skiftet selv på en Hyundai Sonata m 160"km på telleren for noen uker siden. Den giret "silkemykt" etterpå. Tappet ut det jeg greide og fylte på samme mengde. Denne dunket og slo som bare h"#£. Lykke til.
  19. Hei Aleksander Jeg har stabstag fra B3 ALPINA fram og bak som jeg ikke bruker. Har ikke målt tykkelsen på dem. Ene festebøylen er ødelagt ellers er alt ok, dvs foringer og en bøyle. Per Christian
  20. forskjellig delenr på coupe og sedan ja
  21. Oppdatert og bumpet Skal forsøke å ta bilder av siste rest av deler
  22. Da ble det tirsdagsbump. venstre fordør grå til E34 skal bort 100 kroner. P
  23. Du kan vel bruker innsug leddningsnett og alle følerene fra M50motoren på M50B28 (TU)? motoren. Litt ommbygg av innsug og chippet tunet hjerne så har du 200+20? hk. Ring Eirik Viste på 92226544 Han har greie på dette og kan veilede deg inn i tuningen av 2,8en.- Lykke til. P
  24. De er like på alt annet enn M3. men passer også framme. M3 aluarmer er dyre men har sterkere stål i bærekulen og derav lavere vekt og bedre holdbarhet. P
  25. Hei Du kan ringe Eirik viste på tf. 92226544. Han har levert flere ombyggingspakker til E34 540 E32 740 manuell. Han vet hva som skal til av bremser, ledningsnett, kasser og differensialer. Ingen umulighet på E34 dette. Ledningsnettet inne i bilen er ikke kritisk. & 7 varianter på dette i E34 som går på utstyrsnivå. P
×
×
  • Opprett ny...