-
Innholdsteller
2094 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Ja! Så det gitt 600 for nesten nye lister De var kjempefine bilder av dem på bil da? var på jakt etter selv, men tror jeg vil ha de det står M-SPORT/ MOTORSPORT på Min Mer står ute i regnet med NY BULK/ ripe i panseret etter en kar som la seg tett inn forran meg og svingte av første til høyre. Måtte bare kjøre forbi en BMW vet du Pedro i regn med dryppenese og ett stort ønske om ett mekkelokale!!!
-
Ole Andreas Det er enormt stor forskjell på det du snakker om og seriøsiteten i byggene mine og mange andres. Jeg kan svare for meg og mitt og det er at bilene mine er i samme eller langt bedre teknisk stand bremse og styremekanisk enn orginalt. Jeg har ikke så lyst å legge ut så mye dokumentasjonog bilder her i tråden, men jeg kan garantere deg at mine prosjekter starter med ett ønske om en spesiell bil med spesielle karakteristika. Disse er planlagt med skriftlig å billedlig dokumentasjon etter å ha studert andre ombyggere(Alpina, Hartge((AMG på MB)) og spesialmodeller/ tuning fra fabrikkene selv. Jeg har god kompetanse på hva jeg ikke kan,(sveis, automatkasser(har ikke verktøy, terser, mulighet for krymping og varme osv) og diverse elektrisk, elektromekanisk og chiptuning/ kompressor +++++++++++++ alt annet jeg ikke kan . "Forsker" mye på hva som passer av bedre bremser og annet oppheng som er modifisert/ optimalisert for bilene jeg bygger(ferrodo, Brembo, Bilstein FK osv). Bilene som jeg har er forholdsvis nye med unntak av gamle modeller som E30, har lav KM og er i tilnærmet strøken kondisjon. Jeg har derfor lov til å føle meg vilkårlig behandlet når jeg står på BT i 7 timer og to minutt for å vise en orginalt sett TUV Gepruft BMW 530 dat stasjonsvogn etter ha ta tatt ut varebilveggen, slått opp setet og lagt ned en sittepute. Når jeg halvannen uke etter kommer med min kamerats 1999 Audi A6 2,7 quattro og slipper unna med maks 8 minutter og NULL ettersyn utover visuelt å ha "sett over" sikkerhets selen. Å bli møtt av et statlig organ som tydelig viser en holdning som lyser "DEG KJENNER VI OG DU ER LUGUBER" er temmelig kjedelig og unødvendig. Du kjenner folk vi ikke liker og gjør ting vi ikke liker holdningen har ingen ting med den opplysnings og veiledningsplikten den offentlig ansatte i ett tilsynsorgan skal utøve overfor ALLE som har krav på hjelp og veiledning. Når jeg muntlig framsetter ett spørsmål om OB på min 316 coupe og personen jeg snakker med plutselig vil se bilen og ha VIN, er dette/ oppleves dette som mistenkliggjøring og tidvis sjikane. På direkte spørsmål fra meg om han trodde jeg hadde skrudd før jeg spurte, ble vedkommende tjenestemann ufin. Du trenger vel ikke dette du som "matpakkekjører såppas". Slik skal det ikke være. Kan jeg regne med innkallelse til BT etter min siste gjesteopptreden på BT avd Risløkka? Så langt har jeg kun skiftet ut interiør og orginaldeler. Det groveste jeg er tatt for i Norge er fartsovertredelse i en 50 sone hvor jeg trodde det var 60. Da er jeg på papiret ihvertfall ikke er vanekriminell, med plettfri vandel bør jeg kunne forlange respekt og normal oppførsel fra et tilsynsorgan. Jeg er snart 50 og min days of thunder er over for 30 år siden. Vilkårlighet(og toskeri) er derfor noe som irriterer meg veldig mye. Den norske ramma jeg skal bygge M3 på kostet meg 60000 og ikke 6000. Ønsker å bli behandlet ok når jeg spørr om noe eller søker på ett bygg. Hvem besitter fagkompetanse da når jeg får muntlig beskjed om at jeg kan droppe forsterkninger som er nødvendige? Jeg har nå kjøpt dem alt og Haug karosseri, Drengsrudbekken, skal sveise dem inn. Da er det vel bare å håpe på fair behandling. Vet det kan være værre i andre land. Sier som Je motorsport. Tuning is fun. Gakk ut å skru folkens å skru med vett! Per Christian
-
HEHE Nja, Han har jo rett i at det ikke var på alle M3er og heller ikke Alpina fikk sveist disse forstekningene inn i feks b3 3,2 OG 4,4. Så ikke alle på BT har sett behovet for dem Selv kunne jeg ikke tenkt meg å gjøre ombygningen uten å sveise inn dette BT er jo øverste myndighet i slike saker og jeg regner med at fyren gav uttrykk for egen mening der og da Jeg skal få forsterkningene sveist inn uansett og er glad hvis BT slipper bygget mitt igjennom Så det hang en daytonafiolett coupe på bukken deres på Risløkka i går og tenkte mitt Ja ja another one bites the dust og avskilting på den De har mye makt og er temmelig vilkårlig i utøvelsen av den de folkene der Trynefaktor og dårlig dag osv Ble helt hårreisende dårlig behandlet forrige gang jeg hadde time etter ombyggning En kompis slapp unna med 8 10 minutters venting på samme ting uka etter Jeg og brodern ble holdt igjen fra tidlig morgen til to min over stengetid før hvitskiltene kom over disken Takker for bilder og hjelp P
-
Takker og bukker Noen med bilder av skiten? Breitling. Har du bilder så post dem gjerne her Noen som har satt M5 bremser på E39?? TAR IMOT TIPS HER OGSÅ!! Kar på BT I DAG PÅSTO AT FORSTERKNINGENE NÅ IKKE VAR NØDVENDIG Husker ikke hva karen het å samme det Skal søke på en 316 nå bare på pur F Morro at BT får hjelp av BMW norge til å holde oss borte fra å bygge om og modifisere bilene våre BT sier jeg må ha vektpapirer fra BMW og Bmw sier at de ikke gir disse ut mer pga skriv fra BT. Pedro
-
Pen bil med fin farge, Lite rust og lite trøbbel Litt vannforbruk og eksoslekk. Nye bærearmsforinger medfølger. 15000 nå i påsken
-
HEI ER DET NOEN SOM HAR BILDER AV INNSVEISNING AV FORSTERKNINGENE I BUNNEN PÅ E36? Skal få sveist inn forsterkningsplatene jeg kjøpte på GS i min 320/M3 3.2 Noen som har tatt bilder eller film av dette mens de holdt på? "Sveiseren min" er temmelig usikker på hvordan disse skal sveises på. Punktes eller helsveises. Triks med Tecktyl og behandling av platene for å forhindre rust tas imot med takk!? Ingen av oss to har gjort dette før og lurer derfor på om noen har en "oppskrift" de vil dele, Hva skal sveises på hvor og hvordan Blir glad for svar her Pedro
-
Veie dem å spørre på posten hva det koster som liten pakke Betale på forhånd vel? Du sender når du har mottat pakken? P
-
bumper denne en tidlig vårdag Fin bil for lite pæng
-
Frakt til Asker? Noen ide om pris ? Skal det ikke medfølge to refleksbrikker til disse som monteres på støtfanger? er ikke refleks i disse tror jeg og da er de ikke godkjent uten brikke? Pedro
-
Syntes å huske de kostet under 900 på Koed for ett par år siden?? Hvordan er passformen på dem?
-
4stk delebiler hugges E34540,sort skinn,v8 front,m5 fangere
emne svarte i pedro sin Estil0 i BMW-deler selges
Hei Torgeir Fint om du kan PMe meg så snart du finner ut av det og får satt en pris på det Har 4 dører som venter på meg i Stavanger, men det er dyrt med frakt P;=) -
4stk delebiler hugges E34540,sort skinn,v8 front,m5 fangere
emne svarte i pedro sin Estil0 i BMW-deler selges
Har du høyre framdør og venstre bakdør som er rustfri? Trenger også VENSTRE bakskjerm uten rust i nerkant mot støtfanger. Dette ser du ved å ta bort bagasjeromstrekket og lyse ned i falsekanten på bakskjermen/ avstiverplate. Trenger "bakskjermskanten" fra bakplateskjøt til fram til hjulbue ev, hele bakskjermen. PRIS? Beklager dårlige mobil bilder, men de duger vel som illustrasjon? Per Christian -
Det er vel snart på tide med et register på brukerne i form av en innloggingsavgift eller noe Har ett par annonseer ute og det er utrolig mye rart som kommer inn på PM. Det dukker stadig opp spørsmål som, "Gidder du å selge noe dyrt til par hundre å KJØRE i fire timer å levere? Kan jo bare lure på modenhetsnivået på den som spørr slik? Det er jo en liste over seriøse og useriøse brukere her inne. Sikkert ikke morro å stå på den useriøse delen! Hold den oppdatert og slett profilen fra useriøs hvis vedkommende skværer opp! Da ligger ihvertfall nicket eller navnet til luringen der og advarer andre. Men dette med medlemsavgift er vel ett ressursspørsmål og et krever medlemsregister og revisjon ol. som også koster penger? Audalubben og BMW ccn har jo medlemsavgift på 450? og det har vel sikkert andre også. Er ikke all verden for å kunne bruke dette flotte forumet i ett år.
-
Hei Denne kan nå selges for 15.000 Interiørbilder kommer. Dette er en PEN bil som aldri har vært hærjet med. Prisantydning er 15.000. RIMELIG dette for en så pen bil! må godkjennes i Mai. Tlf: 91848260 Pedro
-
E36 E46 ALPINA felger 17" + to sett 15" alu E36
emne svarte i pedro sin pedro i Felger & dekk selges
Vet ikke innpress på E24 Dette er Et 46 altså E46 innpress på Alpinaene Springsteen Har ikke noe med at de ikke GÅR GLATT PÅ De subber i bakkant ved fullt rattomslag Pedro -
He he Sterke meninger her Jeg har en vinter nå kjørt Mits Lanser 1,6 GLXI 4X4 og en vinter med Suzuki balle 4X4 gli Begge bilen var fine på bensinene lett å kjøre og grei til å fra jobb bil og med lite tull. I og med at jeg kjører mye rakk jeg å få testet ut endel delepriser(biler i 50000klassen dette da) Både Ballebil og EVO(HAHA) hadde dyrere deler i snittpris enn jeg var vant med fra BMW, Mits værst. Til gjengjeld var M snill på forbruket. (Tannstang 21000!) foringer og fester og endelegg til tannstangen, dempere og lekkasje i girkasse og defekte simmerringer mellom kasse og drivaksler. Vanlige feil på Lanceren fikk jeg vite på Motorforum Billingstad. Ballebil røyk det et hjullager bak og begge ble egenhendig byttet ut. Kom på under 4000. Ellers var den helt grei og jeg angrer på at jeg solgte den. Mitsu best å kjøre og litt mer bil følelse opp mot ballekasse etter min mening. Synes Mondeoen er helt grei jeg. Kjenner flere som har/ har hatt og en jobbkollega byttet sin 520at mot Mondeo pga feil og problemer. Han er svært fornøyd. Både diesel og bensin er blitt relativt holdbare biler. Fokus skårer hvistnok mye bedre på feilstatistikken enn Mondeo. Jeg ville vurdert å gå litt opp i pris å se på en litt nyere treserie diesel. Min E39 har minus rust kostet meg i deler en bremseskive ett relee bakrute viskerarm dempere framme, hjul og service og oljeskift på 200,000 kjørte km. Som hovedbil ville det blitt E60 535dat hadde jeg ikke kjøpt hus. Stor forskjell på E60(E39) og Mondeo spør du meg.
-
Heng i Pål Utrolig artig å se at noen tar skikkelig tak i e30 Ser til min store forskrekkelse til stadighet fine og tilnærmede rustfrie stå på dynga. Begynner å bli lite igjen av dem i trafikken nå. Hadde E30 i mange år, men måtte selge den nå på våren pga mangel på plass. Fint å vite at den havnet hos en som tar vare på den. Var Mteck 1 stylet noe jeg synes er skikkelig pent. Sveiser eller mekaniker? Greit å holde på når du har et skikkelig sted å stå å noen gode "konsulenter". Sort 11 eller diamantsvart? Lykke til med restaurering og ombygging til 325. P
-
Ser nesten aldri BMWer med høy KM Langt mellom hver bil ihvertfall. Hadde selv en snodig opplevelse for to år siden. Kjøpte da en motor med hjerne og ledningsnett utenå nevne navn eller biltype. Monterte også lysbryter, instrumentpanel og "alt" el nett(lysbrytern ble med pga min manglet lys og at jeg ikke fikk tak i pærer, instrumentpanel). Motor hadde gar 1xx km og prisen deretter. Motoren så meget pen ut, men pluggene og fordelerlokk helt for jævlig. Da dette og innsugsbelgen var byttet gikk motor ok og jeg var fornøyd. Etter noen kjørerturer skjer noe helt uventet. Km kjørt på telleren var plutselig nesten 220000. Iwas HAD P
