Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2093
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Takker de oppklarende bildene. Trodde det var de avbildede coupe skjørtene som var M3 og at de på sedanen bare var Mtech. Ang motorbytte så er det flere tråder her og på ccn som omhandler Schmiedmanns Dbilas trimming av Isen. De enkle Stage one byggene har Dbilas innsug, hvassere kam og større eksos og chip. Settet skal gi 179 hk. De har værre varianter som bremser 220/30 hk. Den første varianten koster desverre en tusse pr HK, men det er vel normalt for trimming. Eks Simons eller annen sportseksos er uansett ett godt utgangspunkt å starte med. Jeg må desverre begynne med hjulbuer og bakluke på min bil, da dette + ett jekkfeste er gåent. Du har jo ett flott utgangspunkt. Jeg har startet med karossen, dvs rust og understell(powerflex og 50/50senk) A/C Schnitzer 17" felger og kjøpt sort skinn. Motor får bli et vinterprosjekt ved siden av M3 bygget som noen ganger sakte kryper fram(eller bakover). Litt dårlig mobilbilde. Lykke til med fin bil.
  2. Hei Gutta Fin krangel og jeg lærte noe nytt? Er det fakta at det er forskjell på orginale Mteck sedan og coupeskjørter? Flotte bilder fra Atlanterhavs veien! Tatt hvor. Syntes felgen var spesielle og egentlig ok. Ikke noe man ser hos hvermansen. Meget pen bil forøvrig. Greiet å ha noe som skiller den fra alle andre sorte da! Gidder du legge ut bilder mysild av M3 skjørter eller linke, blir jeg glad for det? Dette har jeg aldri sett eller vært oppmerksom på før. Per C
  3. pedro

    slett

    DYNGA.
  4. Går for 15000 nå i påsken. Coupeen skal bort i påsken da e34 jobbebilen min er ferdig til lakk.
  5. Hei E36 E39 vinter og sommerkjørere. Selger disse felgene billig nå da naboen driver å "HINTER" om at de står i veien med å flytte dem rundt. Har også ett sett stempelringer og ett komplett pakningssett til M20 B20 23 (25). Alpinafelgene er fortsatt til salgs. Pedro
  6. Blir en dyr fanger dette ja. 1356 + frakt for all plasten utenom luftekanaler. Når skulle du opp til gården neste gang?
  7. Var jeg deg ville jeg sjekket nordover eller østerdalen. Mindre salt mindre rust. Jeg kjøpte coupeen min fra Arendal, Men hjulben og bakluka har rustet opp alikevel Pedro
  8. Ny i norge = nykjøpt i nOrge Dvs si 10 års grense her. Er bilen eldre en 2000 så blir set ikke avgifter på HK. Ja er klar over at det er problematisk med vekten. Værre for meg som skal bygge en med M52v og ikke S52 motor Blir mye filing og spyling på meg. Viser den med så lite utstyr som mulig og stoffseter og piggfrie vinter dekk på stålfelg. Spø 2 Lønner det seg å bruke en norsk bil med takluke Den er jo på papiret en god del tyngre enn de uten. Kan jo sette på sveiv til BT da Pedro
  9. Ren bil på piggfritt selges 15000. Bud er en god start her. Det forsvinner litt kjøleveske, men det er ikke vann i oljen. Litt lekk eksos etter en fartsdump, er nesten nytt) Denne går nå for femten tusen Trenger nye bakre bærearmsforinger som følger med. Pedro
  10. Står en fin sort på finn i moss til 24900 Verdt å se på Ellers så kryr det jo av dem til salgs nå da Har gått flere i Kristiansund/Trondheimsområde Er vel MYE nærmere deg enn Moss Godkjent prosjekt du skal bygge P
  11. Hei Der tar du meg helt på senga bokstavlig talt. Har ikke peil da jeg ikke finner årstall for bytte. Min er produsert i 6mnd 1994(gammel type ratt med stor airbag og 4 ledninger. Har mistanke om M40. Uansett gulle god voksenkjørt bil. P
  12. HEI Er det noen som kan gi en fulstendig oversikt over hva som må gjøres for å få en No 320i godkjent som M3? Dette var ikke helt oversiktlig for meg da ihvertfall. Har utenlandsk donorbil og en 320 som er ny i N og EU godkjent. BT i OSLO Roy Tveitan og en kar på Billingstad var ihverfall ikke mye behjelpelig. Fikk beskjed om at jeg bare skulle skrive en søknad, så "TAR VI DET DERFRA". Det er litt for løst for meg. Har prøvd den varianten før. Jeg kan dra til Trondheim å vise den der hvis det er lettere. Hvilke papirer må til og hvordan og hvor skaffes de tilveie? En DIY på ombygg hadde vært fint. Det er fortsatt mange som har lyst til å gjøre slike prosjekter med godkjenning. TEMMELIG vesentlig å vite om forsterkninger og slikt som må sveises inn FØR VISNING. Supert om du Ole feks gidder å gi oss en pekepinn på hva som trengs. Var inne med ett bakseteombygg og brukte HELE DAGEN PÅ TILSYNET på Billingstad. Par dager etterpå var kompisen min inne på samme sted i samme æren med sin A6 2,7 turbo quattro. Det tok da ikke 15min før de nye hvite skiltene var på plass. Jeg hadde med meg alle kvitteringer og EU godkjenning, kompisen hadde kun med seg bil. Til alt overmål ble min bil kun visuelt inspisert etter at jeg hadde fått skiltene. Snakk om hvilkårlig behandling fra småkongen O T Pedro
  13. Selges E36 316 coupe Arktisgrau metallic 1994 mod med 212000 på telleren Nye mikrobrytere til vindusheis, ny FK automotiv 50/50 senk, Helt nye Angeleyes! nyservet med olje filter på nytt +++ Lyktene er kun prøvemontert og må justeres. Senken er ikke montert enda. Ny venstre originalskjerm kjøpt. Montrealblau sedan 98(97) kjøpes. Tas i innbytte med ca 35000 i mellom med fornuftig km(ikke over 180000km). Pedro
  14. Hei Andre har du styr på hva nye lister koster? er jo greit å vite hva totalen kommer på. Passer ikke noen av listene fra M3? Kan du ev lakke den sort før henting? Pedro
  15. Uten at jeg skal forsøke meg på no fagprat for å gi uttrykk for at jeg har mere greie på noe enn Johnny, vil jeg si at slitasjen var svært langt ut på banesiden for å være spissings feil? >Mer dekkside> Har du endret noe? feks felger med annen innpress? Jeg har slike slitekanter på hjulene på min E36 coupe. Felgene er fra en E46 Alpina og har dermed feil innpress. Du skulle da ha slitekanter i tecktylen på innerskjerm rett over innfestningen til bærearmen. Dekktrykk er jo gjevnt med underlaget på normalt oppsatte biler og det burde da vært lik slitasje på begge sider av dekkbanen. Gnaging mot innerskjerm derimot vil kunne gi slike skader. Vet ikke om dette var til noe hjelp, men skader vel ikke med en sjekk hvis du er usikker? P
  16. dette er vel å skyte over mål? 110 000 for en 320 med langt over 200t km Etter å ha trålet markedet i ett år etter en Montrealblau sedan har jeg sett endel fine og mindre fine biler Senest i mai gikk en silber met Mteck stylet orginalbil med alt utstyr og 156tkm for 76000. En montrealblau 328i 96m med grått stoff int luke aircond ++++ for 69t så tror jeg denne prisen skal bli hard å oppnå. fin E46 til samme pris og ett til to år nyere skal ikke være for vanskelig å finne. Men for all del Markedet bestemmer Han får ha lykke til Tipper den lander på 65 70 tusen P
  17. Synd å bidra til flere Mbilhugg, men sånn er jo avgiftsparadiset 205000 for en 3,0 er 94m er desverre langt over mitt budsjett Har en 97 3,2 som trenger ting Er reeksport til Sverige en mulighet. Har en kompis som kunne vært interessert Kjøpte du bilen av en dame Mener denne sto lenge på Autopower og blocket? P
  18. Takker og bukker
  19. kjørte gamlevegen fra BERGEN på fredag. Lå der etter en semi med henger i duskregn Svingete vei og småglatt grensen varierer fra 60 til 80 Jeg la meg i 65 70 og lot semien få 5 6 sekunder da jeg syntes det gikk fort nok til tross for at jeg hadde 50 mil forran meg med kjøring I en sving sklir hengeren ut litt og treffer en grønn golf 3 midt i fronten I golfen sitter bestemor og to små barn Bilen hennes som opprinnelig kommer oppover mot meg i min høyresving seiler opp på siden av min bil, nå i samme fart med meg motsatt vei og svinger brått over veien forran meg og opp i en skråning og kommer deisende ned mot meg igjen men stopper. Jeg ble temmelig sjokket og tok opp mobilen for å ringe 113 mens fruen løp ut og ga den besvimte bestemoren frie luftveier og fikk ungen ut av bilen. Dette var en sjokkopplevelse for meg og jeg må innrømme at jeg ikke sov godt de to første nettene. Bestemor er hardt skadet og vil slite i år framover for noe hun er totalt uskyldig i. Hun var bare på feil sted til feil tid. Dette skal koste henne dyrt og berøve henne for mye livskvalitet. Etter dette er jeg blitt veldig mer bevist egne handlinger i trafikken. Null sms og fikling Blinker hyppigere og holder farstsgrensen bedre Ang forbikjøring så har jeg nesten sluttet med dette for lengst En aha opplevelse hvor jeg hadde dårlig tid å kjørte gris fra Bergen til Oslo for å rekke jobb I åsane kjørte jeg forbi en Gammel Polo m dame. Uendelig mange ville forbikjøringer på tett trafikkert vei senere ble det stans på Bromma pga veiarbeid. Jeg gikk ut og pratet med en kar og snur meg for å se på køen bak meg. Ti-femten biler bak kom en gammel Polodame og jeg tenkte da for meg selv. "hvor mange minutter sparte jeg opp mot hvor mange jeg satte i fare?" Tankevekker for meg. Når dette er sagt så kjører jeg mer påkoblet og sikkert i "god flyt" enn når jeg halvsover og ergrer meg å spiser snop i 60. Da er jeg vel på mitt farligste. Pass på og kjør med vett. Livet er så uendelig skjørt!
  20. Flere fra Asker distriktet som har gjort dette Ikke hørt om at dette er spesielt lurt. Penger å spare er det ikke hvis ikke resultatet blir topp. Rette bilen i Polen og lakke den uten selv å være tilstede og se på, tror jeg er en ny utgave av russisk rulett med lommeboka. Polsk rulett. Naboens Seat ser ikke ut etter en tur til Polen Tror de tok den tilbke og utbedret den. Ble mye KM på den også. Hadde 4 polakker hjemme forøvrig. Endte med Norsk firma og MVA betalt. P
  21. Hva med konke konkurranse og stor koalisjon Den som bryter flest valgløfter eller no må ut Var da ikke bedre med Erna og Foss, ei heller den Cola drikkende prestejævelen. Dessuten så er jo hele embedsverket i norgge gjennomsyra av Ap og temmelig udugelig uansett. De vil jo sabbotere og trenere alt en høyre regjering kommer med uansett. LO Flåten + ARK og hele søpplebanden mobiliserer nå. Dra hjelp får de jo til og med fra den etterhvert så røde Aftenposten også. Nurge er å blir Nurge uansett. Vi velter oss i regler og avgifter og oljepenger uansett styre/ vanstyre. Håper portugal er rimelig når jeg blir pensjonist. Gleder meg til å kunne si ha det på bade til det flerkulturelle nurge og bade, sole meg, drikke god vin å kjøre cab. Ett par kompiser flyttet for noen år siden henholdsvis til Spania og Portugal og har ikke vært her siden. Savner ingen ting herfra. (verdens beste land my ass) Vanskelig valg i år da ingen er klare alternativer bort fra Jens og tullepoletikken hans. Sparer oss til fant i miljøets navn. Men alternativer har jeg ikke desverre.
  22. mener Sunnås hjulsevice på Kaldbakken er ok Mine Opel lettmetallsfelger ble super men lakken ble ikke pen, kunne truffet bedre på farge. Brukt noen på Bryn en gang også. En italiener som jobbet på Dekkmann? betalte 3600 for retting og sliping av 4 A/C Schnitzer. Dekkringen i Drammen ved brua er rimelige.
  23. Mitt råd er å droppe det skaff deg brukte seter ev bytt med noen Dette blir niok aldri bra Forskjellige mål og innfestninger på setene P
  24. Stjeler denne tråden litt Hvordan sitter sideputene bak på samme bil igjen med nedfellbare seter? Mine sitter dønn og jeg tørr ikker ta i mer. Bilder noen? p
  25. Hei Kristian Ikke hørt om Karosserigrosisten. Holder til hvor? Nettside m katalog? P
×
×
  • Opprett ny...