Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2093
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. PÅSKE BUMP 316en er hel og fin med lite rust. Ikke noe farlig! Litt i ene jekkfeste, begge hjulbuer. Mange nye slitedeler som clutch bremser injectionbelg plugger olje/filter luftfilter osv Minste bordkomputeren medfølger (innbytte) Bruker litt vann og har en ulyd i forstillingen Pedro
  2. Skal sjekke giveren nøyere Det er den i bakkant? Den sitter på plass i bakkant og var hel ihvertfall. Må vel måle den? Hvordan gjør jeg det? DVS hvilke verdier skal den ha? Kjipt å mangle speedo i 60 sonene her. Blir dyrt * at jeg skal EHH bilen skal inn til EU. Kroppen min hadde vel blitt "avskiltet på stedet" hvis vi hadde tilsynsordninger med slikt. Pedro
  3. Noen som vet?? Skulle ut å kjøre prosjektbilen min E34 525 tdsa 94 Satte inn instrumentpanel og koblet blå, gul og grønn stikk inn. Halve instrumentbordet lyste(høyre side) og tankmåler tempmåler, girindikator og turteller virket, men det gjorde ikke speedometer. 230 kroner i prøveskilter og en flyttetur i dass. Sjekket aaaalt av sikringer i sikringsboksen. Alle virket. Koblinger under rattet OK. Noe jeg kan ha glemt? Alt har pleid å virke på bilen før. Noen ganger er bryteren for Sport og Vinter trøblete, men thats it. Har tatt instrumentpanel ut og sjekke pærer og de virker OG ALLE PÆRENE VAR GJEVNVARME??? Også de jeg ikke så lyste(skikkelig ihvertfall) Tips til videre søk ønskes. Pedro anti elektriker
  4. Knirkelyden på min 94 316 høres da virkelig ut til å komme fra rattet? På E30min kom lyden fra den hvite plasthylsa som er foring på rattstammen til gjennomføringa i torpedoen. På E36en min gnisser det oppe i rattet ved sleperingen tror jeg. Bytter ratt jeg like godt når jeg er i gang. MEN NYTT SPØRSMÅL: Hva skal til elektrisk for å få montert inn sideairbag i E36 Har ikke sideairbar i 97 karosseriet som skal brukes, men delebilen fra 98 har sideairbag. Hva må føres over? Skal bruke "HELE" delbilen, dvs også dørene. Airbagsentralen må overflyttes, men må HELE ledningsdnettet også over fra 97ern til 98ern? Er vel ikke el nett i bilen til airbag i dørene på 98?? Noen som vet?? Pedro
  5. hEI info er altid greit når du spør. Årsmodell motortype osv osv. Din venn google fikser det meste. Søk på E30 og vips Hvilken motor har du M20B20 eller M50B20?? Ikke lett å svare med lite info Søk i forumet på DiYer eller Autopower.se. Ikke vanskelig å finne info om ENTUSIASTBILEN. Lykke til P
  6. Gjorde dette nettopp på begge mine E36er pga KNIRKKK Var ikke noe problem å ta rattet av, men knirkingen ble ikke helt borte(skal bytte slepering). Problemet er at airbaglampen lyser i flere minutter nå etter dette. Ingen problem, men det irriterer meg. Etter endel kjøring nå så lyser den ikke lenge. Bare i ett min eller mindre. Pedro
  7. Hei Noen som vil si litt om omfanget og kanskje kan vise til en DIY? Fikk ikke skru på verkstedet på mekkekvelden i dag etter at værksmesteren hadde kikket litt under bilen. Du blir ikke ferdig til kl 21 var dommen og da må jeg ut i skauen på bukker. Boka sier 4,5 timer på bytte. Ser at eksos, starter, deksler og mellomaksel må ned og regner da med en 5 til 6 timer med fikling på bakken. Lettere å hive ut maskinisten? Noen som har gjort dette nylig eller for jævla lenge siden for den sak skyld, men som husker det Glad for svar da dette er den eneste bilen min med skilt for tiden Pedro
  8. Dbilas og tilsvarende selger jo endel innsug, men har du bruk for det? Alpinainnsug koster fra 2000 og opp til 6000 av det jeg har sett hos KOED Schmiedmann ol. tror du snakker om drøye tusen kroner hesten. Et kamskift og større eksos er vel nødvendig for å få noe mer ut av den? Pedro
  9. pedro

    Alu radiator.

    Noen som har prøvd disse radiatorene og kan fortelle litt om fordeler og ev ulemper som over eller underkjøling, lekkasjer, holdbarhet finish osv opp mot "originalradiatorer" fra Behr og tilsvarende?? Denne var artig forresten når jeg søkte opp radiator http://www.ta.no/nyheter/grenland/artic ... vice=print
  10. pedro

    Alu radiator.

    Hva med de som Schmiedmann selger? 1800 for en til E36 M3 Ekstra bred og med forbedret kjøling. Mulig det var Zionsville det når jeg tenker etter Pedro
  11. Hei Hva skal du ha for fronten? Dvs panser lykter grill frontramme og ev h skjærm. Send PM only da jeg ikke er på annet en nyheter på bimmers Pedro
  12. Interiøret selges nå for 5500 inklusive armlenet.
  13. Står fortsatt hjemme hos meg Pinse bump P
  14. tror mye på dette med lavt turtall og lavt forbruk, men det er noe som heter tenningsbank Haakon, og det kan være vanskelig å høre, selv med trent øre. Turtelleren din skal ikke vise feil, men du kjører 520 bakaksel på 525 motor, som gir et noe høyere turtall og en friskere aks. er sikkert skrevet side opp og side ned med klokt og dumt om dette emnet så du kan sikkert finne noe ved å søke på eks "forbruk*". Du kan også gå inn på BMWCCN.NO og fora og søke der også. Har ikke 525en motstand, dvs triller i nedoverbakke kan du krype ned mot 50 i 5te, men under dette belaster du stempel/ringer og veivlager. Ingen grunn til å legge seg så lavt på girene. Du har mye mer å hente på å komme deg raskt opp i fart og opp i så høye gir som mulig. Jeg droppa ofte 2 og 3gir og brukte heller ikke 4de mye. Dvs, startet i første og dro litt opp for å legge den i tredje ett kort øyeblikk for så å velge 4 eller 5te gir. Unngå soting av pluggene. Litt turtall holder pluggene renere pga renere forbrenning og dermed mindre slitasje. Skal du ha fiksa noe på bilen kan du ringe Johnny Hofstad på 93688365, men ha litt tålmodighet da han har vært litt slakk i strikken en periode. P
  15. pedro

    SLETT

    Slett er sveist opp
  16. pedro

    slett

    slett
  17. pedro

    SLETT

    SLETT
  18. Hei Yngve Er int i bærearmene Pris for begge?
  19. ja da Men Alf Lie Motor A/S er ikke i vigør om dagen. Trenger nok 4 uker på å komme seg etter en større service II som han selv sier det. Tlf 22322205 Finnes også noe som heter Autopower. Per der er en gammel ringrev på alt fra 02 til E39. Stanseveien 6, 0975 OSLO tlf 22165008. Arne Gulbrandsen på Ensjø er også bra. Kjell der har hjulpet meg mye + at de andre som jobber der også har peil. Grenseveien 65/67 0663 OSLO Tlf 23037410. Ett annet tips er Furubakken Bilverksted. Lars. Han er flink og hjelpsom, Jobber også endel yngre gutter der som er flink på nyere biler og en som kan endel e30 m3. Furuveien 2, 1356 Bekkestua ved bussgarasjen. Tlf 67 11 18 80. Håper dette er til hjelp. Bruker selv Autozentrum på Økern pga pris tilgjengelighet for meg og at Mahnin på delelageret gir meg og B3en utmerket service. Pedro
  20. Hei du Ingentin er solgt her da settet IKKE tåler vekten av 6er. Passer, men er ikke godkjennt da det er 170 kg mer i forenden av en 6ern. Pedro
  21. Slett
  22. Dette er to forskjellige forhold Den ene er at en tollbetjent ber deg henvende deg til nærmeste tolsted for behandling. Dette er enklest for tollstedet du henvender deg til Den andre er at du uten å ha tollet bilen eller blitt henvist til nærmeste tollsted tar inn bilen Dette er ulovlig Alt annet er tull Det er jo ikke slik at du ikke vet at du tar en ASvensk bil inn utollet til landet HVilke bevis her du for at du hadde tenkt deg å tolle inn bilen Ett annet ord for dette er desverre smugling eller forsøk på smugling
  23. Hei Det er en klok ting å gjøre her. Den lovlige, som er enkel og grei og er skissert i et innlegg over. Kjør bilen til tollstasjonene i arbeidstid/åpningstid. Vis fram kjøpskvittering og betal 25% MVA. Skiltene går i retur til svea og du får bruke hele bilen som delebil uten noe mer bry fra Tollerne. Svensken får kvitto på skilt. Du leier prøveskilt eller henger og trekkbil sef. Kompis av meg blåste gjennom på grønt/ubetjent og ble stoppet etter 400 meter!!!! Mistet en 95 M3 og risikerer bot. Så nå kommer det en hel og pen M3 på QXL Tollauksjon til høsten. TAP: Flybilett, reiseutgifter, bensin(lite) straffetoll 127000 og hele kjøpesummen tapt, da bilen er inndratt til fordel for statskassen/Uhjelpsfondet/børsruletten! Kunne ha vært momset inn for kr 5000! Jeg så flere biler bli stoppet i TOLLKONTROLL ved Tusenfryd bare for kort tid siden. Flere sivile spanerbiler og to fra tollvesenet. Flere spanere lå ute i trafikken. Så Hylle og andre. Blås gjennom! Noen ganger er det jo mulig. Må nesten avslutte med et Eastwood sitat: Do you feel lucky?
×
×
  • Opprett ny...