Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2093
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Er en sammenheng her mellom repro og orginal mhp både pris og kvalitet. Har fått uorginale varer både fra GS og KOED. Spes har jeg fått griller fra KOED som jeg prompte har returnert, den siste til E34 som så helt py ut i blastik fantastik Hadde bedt om sort metallnyrer. Gs har med få unntak vært utrolig treffsikre på leveranser og innhold. Hasteting kommer innen tre dager. Fine priser på brukt. Har bommet en gang på M20B25motor som det bare ble ræl med. Hadde ikke Trond G vært så behjelpelig å løsningsorientert hadde hadde alle sikringer flydd. Feil km stand på litt def. motor feil hjerne feil deler/ belg. brukt belg med sprekk osv osv. Alt rettet seg til slutt. Sluttet å bruke Schmiedmann pga pris, men det var aldri noe galt. Geir Ove på KOED er også flink og slettes ikke noen amatør. Han har også mange år på baken og stor interesse for BMW. Ofte større bruktutvalg å nogenlunde grei på pris. Bruker ofte Mahnin og Autozentrum til ting jeg trenger raskt. Ligger greit i pris på mekaniske deler. P
  2. slett
  3. Blir spennende å se nå da Jeg kjøpte nye klosser på biltema etter rengjøring av kaliptere og org skiver. Kostet 269 kroner. Varer disse også 20`000 eller mindre er det definitivt slutt med bremsedelshandel på BTema! Har kjørt med dem i 3 dager og synes de er gode til småkjøring i fartsgrensen her ikke turt bremse skikkelig med dem enda. Pedro
  4. Slett
  5. Slett
  6. Jobbet på et lite (alle merker)bilverksted for en del år siden og vi(sjefen) bestemte oss(seg) for å prøve Biltemadeler. Slanger, klosser, tromler og skiver i tillegg til vanlige slitedeler som endeledd, bærekuler, stabstag, filter og lignende. Etter ett år måtte vi slutte å kjøpe inn bremsedeler pga. reklamasjoner, spes. slanger og skiver var av lav kvalitet og vi hadde to, tre kundebiler som IKKE gikk igjennom EU ett år etter skift, pga. rust på disse. En tung slea som E39 trenger skikkelige bremser. Satte Biltema skiver på E30n min for fire år siden, men måtte bytte den ene skiva etter en uke. Disse sitter om enn så lenge fortsatt på bilen, men ville valgt Mekonomen til E39ern hvis bytte var aktuelt. Tror de har borra og slissa BREMBO til BMW, men til en annen pris enn Biltema. Måtte bytte klosser på 525 E34en min forran etter mindre enn 18 000km. Det er dårlig selv med min kjøring. Ikke mer Biltemabremser på meg! Pedro
  7. Passer M43? motoren i en E36? Med hjerne og nett? Pris Pedro
  8. Yes SpinX Dette var gromt arbeide uansett hva man synes om spoiler og øyenlokk, girkule osv. Han skulle uten tvil fått slippe til på coupeen min også! tanklokket=no comments. Flott jobb og nydelig bil Pedro
  9. Ja det er typisk BT å stoppe noe sånt. Det hadde vært en spennende bil å prøvekjøre en 3,2 touring. Vurderte dette halvseriøst selv da noen pene 328 og 320 har vært solgt nå. Bt har fortalt meg at så lenge Alpina bruker egne VIN nummer er de å betrakte som Alpinaer(eget bilmærke) og ikke BMWer! Hvordan fikk du godkjent vektøkning på foraksel på 316 en da? Søkte du før 2008? Jeg har fått AVSLAG. LURER nå fælt på hva jeg skal bruke 316en coupeen til. 318isbil med turbo? S14 motor eller annonse på autodb? P
  10. En nydelig bil som fortjener godt stell å gromme deler Den store vingen stikker ut bak som en ekstra fanger etter min mening Den er penest uten underdel hvis du skal ha den på Skal du på død å liv ha den på i to deler, så skaff deg en ekstra bakluke som du kan "ødelegge". Da har du muligheten til å sette den orginale luka på uten at du har ødelagt noe 4 skruer å en tusse + lakk så er du i mål Det finns tusenvis av bilder og mange biler å prøvese dette på Finner du ikke bilder av M3 coupe i riktig farge med GTvinge kan noen fotoshoppe det for deg ingen grunn til å borrre i originalluken for å finne ut at den ikke passer deg alikevell Gjorde dette med E30 min Orginalluka ligger på hemsen og plager ingen Den med Mleppa har fått striper og noen små rustflekker Da er det greit å ha en i reserve liggende tørt i bobleplast Bare et velment råd Ser gjerne flere bilder når du får oppdatert bilen mer Igjen Nydelig bil Ble fett med filmen Pedro
  11. Hei Ikke ombygd bilen til Khurram(oslo)TOM feks. 94m+ Er vel ikke lakkrust når det kommer innenfra falsekanter og skjøter. Det er nok dyrere rust enn litt puss og slip. E30 min trenger nok litt mer "pleie" på kroppen enn bare lakkrens og årsavgift, men er tett og fin teknisk + mangler førerstol. Ang rusten ser jeg fort for meg 12/15000 i sliping, sveising, sandblåsing og lakkering for å få den bort. Dette for å få den "strøken". Har en 94 316coupe også som jeg ikke trenger pga. Biltilsynets nye påfunn om nekt til akselvekt økning. Denne er vel 27000+ verdt. Pen individual. Men hør av deg med en PM hvis prisen skulle bli mer markedsrettet justert. mvh Pedro
  12. Hei Ser for meg ut som om det er noe begynnende rust i hjulbue/ bakskjerm? Grått interiør er aldri en høydare! Hvordan ser den ut under? Sevicehefte? Ser vi pris på 35-40? Har selv lagt ut biler uten respons. Bla fruens 99m E39 sort II 530 dat til 169000 uten å få en telefon Ligger en 320 på autodb med rust i forskjermer til 24000. Denne er penere, men dobbelt så dyr. Innbytte? Pedro
  13. Gratulerer igjen Bimmer Arne Du er jammen rask. Skulle ønske tempoet mitt var på samme høyde Jeg fikk et forløbig nei fra våre venner BT jeg da, så ny Norsk bil må kjøpes inn. Ser nå etter 325/328 i håp om at det skal gå bedre enn med 316. Kan vi snart si gratulerer med skilt? Pedro
  14. M3 Japp er int men bor ett godt styke unna deg da i Asker Hva skal du ha ferdig fiksa og møtt på halvveien Er i beita etter møte med en iskant utenfor hos meg hvor begge lyktene og fangeren tok kvelden. Per C 918 48 260
  15. Hei I dag er det umulig å bygge om fra 4 til 6 cyl pga BT ikke vil skrive opp vognvekta på karosseriet som skal brukes. Gjør deg selv en tjeneste og kjøp en fin 320/5 istedet for. Da glir alt lettere. Alt er å lette bilen maksimalt ved bruk av carbon/glassfiber, men blir cvel mer pes enn matauk. 70kg + er mye. Fikk selv nei fra tilsynet på et slikt ombygg. Pedro
  16. Ikke så dyrt, er interessert. Verdalen er i nord trøndelag? Hvordan sende overføre biletter? Pedro
  17. Jepp hvorfor sjekke noe som helst?? Jo såklart er det bakstillingen du bør sjekke. Skriveleif det der. Kan si at det som var meningen er at hvis du er litt forberedt, så går jobben lettere. Ingebrigtsen brukte bare to timer han og fint er det for ham Du kan sikkert også klare det hvis du er like dreven. Supert et min skrivefeil ble tatt opp i værste mening. Har nå fått flere tilbakemelddinger på hvor dum og hjelpesløs jeg er. Til politiet kan jeg si at jeg skammer meg dypt og aldri skal jeg mer slurve i innleggene mine. Forran er framme og bak er jo der bake For en idiot jeg var Ikke har jeg peiling heller Michaeel, så se bort fra hele greia. Og klarer du det på to tre timer kan du selvfølgelig også sende en PM MVH Pedro
  18. Hei Michaeel Med en garasjejekk en gummikloss et vanlig skrallesett noen fastnøkler RIKTIGE foringer og en stikksag hvis du velger den varianten så skal du på en kveld pr side klare dette selv Neste side er jo altid enklere Bilder finner du på GS bildeler eller Koed Se godt over tegningene av bakstilling så du vet hva som venter deg Bestill riktige deler og sett av to kvelder Bruker du ikke powerflexforinger alier deg med noen som har presset ut foringer før en enkel jobb egentlig. Du kan jo forklare professoren hvordan du gjorde det i etterkant Bare det er vel verdt bryet Bakstillingen til spes E 30 er en noe værre jobb. Lykke til Pedro
  19. ÆVÆv Så ergelig Synes selv det er like trist vær gang en flott E34 går til hugg. En arbeidskollega skallet sin bil på fredag på ei bru. Sideskade fanger til fanger. Utrolig nifst Spes når asfalten ser svart og fuktig ut, men ikke har begynnt å glinse. (hvis du forstår meg rett) Da er det lett å tro det er bra grep. Hva blir neste bil? Ny E 34? Er som med kjærester og andre skuffelser dette vet du. Ved brudd tenk framover og gled deg til neste møte Kanskje en M5? Ps! Obs nakken en stund da. Ikke bær tungt eller anstreng nakke rygg hvis du kjenner det strammer. Pedro
  20. Hei TDS BMW er generelt svært driftssikre og etter mitt skjønn(har eiet endel over år) de ligger på topp blant europeiske biler i fornøydhet hos kunde og driftssikkerhet 5ern er relativt sikker for å være en så gammel bil Sjekk rust Min er på runde to med dør panser baklukebytte Alt gjort hos merkeverksted rust i falsekanter å skjøter er ett STORT problen fra 96 til 00/01 Lykke til med velkjørende bil Pedro
  21. Klarer ikke å dy meg her. Konfliktrådet? Dette er sef PAPPA som står bak?? Dette for at saken skal koke opp i kålen og for hennes del ikke resultere i bøteleggelse for skadeværk/ordensforstyrrelse. Pappas lille pike ville da få bot i størrelsesorden 2 til 4 tusen Avgjøres av "politimesteren" dvs husjuristen å medfører at piken havner i bøteregisteret som ALDRI NOGENSINDE slettes. Dette vil ikke PAPPA ha noe av. Han vil sef møte deg i konfliktrådet å forsøke å snakke deg rundt å skyve dette over på deg. Fordele det han kaller ansvar og skyld å lage en mindelig ordning som du aksepterer. IKKE gå med på dette hvis du vil ha dekka skaden. Paps kommer til å vri å vrenge dette ut på viotta og vitnet er IKKE med i konfliktrådet. Der er det bare rådet, paps, lille pike og du. En erfaren politiansatt vil kunne senke saken din. Anmeld og stå på saken. Skulle mot formodning statsansatte paps ha 20laken liggende og atpåtil være villig til å gi deg dem er du heldig. Regn med motanmeldelse for vold også. Kompis raste ut fra Politihuset og smalt inn i en bil på vei ut fra ett parkeringshus i sommer. Tok på seg streng politi maska å kjeftet grovt og skrev en nøytral skademelding. Fornærmede bilist ble redd å skrev litt ekstra på skademeldingen sin og framskaffet et vitne. Personen var der, men kjente vedkommende og ble ikke tillagt vekt. (Hadde sikkert ikke sett noe heller) Kompisen sådde tilstrekkelig tvil om at vitne så noe ut fra reaksjonstid etter smellen og motanmeldte for falsk forklaring. VIPS Saken henlagt og kompis har ny skjerm, panser og støtfanger. Stå på ditt å ikke trekk noen ting FØR du har mottatt pengene/garanti for oppgjør. Diskuter heller ikke med Paps. Det kommer det ingenting godt utav. Håper det går bra og du får igjen for skadene. Pedro
  22. Snodig denne tråden din ble da C Elg å nå. Ja det er vel mangelvare i Bergensområdet. Hadde tre på plena for et par netter siden som spiste nedfallsepler. Det er jo mangt en kan gjøre seg bruk av, Feks to felger. Har du førersete mørkt grått m striper fra 88 til 91? Helst m varme da som jeg er på jakt etter. Pedro
  23. Gratis med flott sedan ombygg. Blir skræmt hver gang jeg ser inni en bil som er revet ned. Tror høy hastighet på jobbinga er godt for moralen her Har en E34 og en E30 i samma forfattning og en E36 på vei. Om å gjøre å bli ferdig før en går lei eller roter for mye for mitt vedkommenede ihvertfall . Hold oss oppdatert m bilder. Hvordan blir den utvendig? Oppdateringer på understell, bremser og eksos? Pedro
  24. Min første bimmer/ ungdomsforelskelse var en E30 320 Mtech 1 og det var drømmebilen i mange år. Står numere i hagen å ruster bort. Hadde flere e28ere uten varme følelser inntil svogers kjøpte sin 520. En nullutstyrs møkkahaug av en bensinsluker med flere feil enn deler som jeg elsker over alt i bilparken min. Den må skrus på omtrendt daglig og "alt" er nytt på den. Har hatt E60 inntil for en måned siden og har en 530DAT E39 99 MOD, men ingen bil vekker gutten i meg så mye som E34. Den er tøff rett å slett. En ordentlig guttebil. Fruen å jeg holder på med en 94 M nå, å vi gleder oss til å få penger til siste sveis og lakkejobben. Null feil på eu på 14 år gammal bil og da er det bare å glede seg til sommeren. 120 laken i påkost og innkjøp. Tror den blir verdt hver eneste krone i ren kjøreglede(ihvertfall synes KOED det) . Kjøre til jobben bilen, B3 Alpina coupe blikkboks som bare er ubehagelig og nifs i forhold. E34 forever her i gården. Drømmen er Avusblau eller daytonafiolet M//touring mmm Drømmebil. Solgte 540 Pedro
  25. pedro

    T-ordet

    Jo Kjørestil gir selvfølgelig utslag på livslengde på hele bilen og ikke bare motoren. Men jeg holder på at service er tingen for å holde problemene borte. Nok frostveske/rent vann byttet i fornuftig tid og det samme gjelder termostaten. Bytt vannpumpe med en gang hvis det er tegn på slitasje/dårlig sirkulasjon/ulyd. Samme med rengjøring av radiator/ ekspansjonstank. Har aldri hatt trøbbel med mine M20 motorer jeg men har havarert tre ganger rett etter kjøp av slike. Siste gang kjøpte jeg bil i Bergen og kom til Åsane. KOOK og NAF. Vedlikehold er tingen. Pedro
×
×
  • Opprett ny...