-
Innholdsteller
2093 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Hei Jensern EDITH PIAF igjen ANG høyrerattet bil. Det går. Rattet sitter på høyre side, javel å så? Det viktige er jo ledningsnett og el manøvrering. Hvis det har el memory er dette i hovedsak helt likt bare speilvendt/omvendt, så er det null problem. Kjøper du sportsskinn har begge seter samme specs, noe som du kan lese under her. Et problem du kanskje ikke har tenkt på er nedfellbart baksete. Jeg kjøpte ett pent sett og rev glad og lykkelig ut bakseteryggen og pute. Alt så ok ut ved første øyekast å det gamle ble lagt på taket. Den nye bunnen ble buksert inn bilen og SHITT , fester passet ikke og bunnen var ulik nede mot veggen setet er festet i. Manglet utsparring til hengsle/profil. Desp ble ryggen tatt inn og stuet inn i bilen Her var det ikke mulig å forandre noe uten å sveise å styre på da delt baksete ikke har vegg og andre innfestinger og bunndel i karrosseri. Hører med til historien at gamle eieren ble tverr. Bensinpenger, en hel dags kjøring og to timers fikling forgjeves. Ebay er sikkert bra. Koed og Schmiedmann/GS kan du bare glemme pga pris. mobile.de + (eller-) svenske autopower som jeg ikke lenger tar seriøst pga få og ofte flåsete svar och snackpåsar unnanbedes. Annonser som ikke slettes, mye lureri, SPES PÅ MOTORER! Se andre lenker her om overhalte M motorer osv. osv sosv. MULIG DE IKKE TAR NORDMENN SERIØST. Handlet mye bra der før og så kan det hentes innenfor rimelighetens grenser da. BMWHARRYTUR Jeg kjøpte 540en min der, M5 bremser til 1/2 pris, sort skinn E34, 4 DØRER som var helt ok med el vindusheis og en bakluke til 2200 kr. Ja Begge linkene er død Flere firmaer som blir kjøpt opp av andre større selvskaper for tiden GS har selv kjøpt opp flere og eies nå 51% eller mer av Tronrud bil Går an å tenke på å handle inn vrak også, men sef MYE mer plunder. Søk opp eirik viste Han kan kanskje hjelpe deg Kan mye. Per C
-
Hei Finns det en "oppskrift" for dette på nett? eller må man kjøpe verkstedhåndboka? HVOR LANG TID TAR DET ca å bytte topppakning på den? Å trengs det mer spesialverktøy, andre triks enn det med at kammen skal inn på samme sted /snus på merke når den skal inn igjen og hvorfor? trodde alt var ok bare reimhjulet passet på tenningsmerket vannskeligere dette enn topplokksbytte på M20 motorene? glad for tips Pedro
-
DA JEG IKKE FIKK BESTILLING PÅ STØRRE DELER ER BILEN SOLGT HEL
-
Nei du må ha en hjerne med det bestemte nr. Prøvde tre forskjellige hjerner på min i går. En fra en tretjuefem E30 serie(1726102001) Bosch 0 261 200 173 og en fra min 88 520i (1722266 001) Bosch 261 200 172- Ingen av disse vil passe din 525i 12v. Min ville ikke gå pent eller på tomgang med den første og dauet på 130 km, den andre gikk med for høy tomgang og fet blanding og den døde ut på 135 eller at turalls sperren slo inn. Du kan sikkert få noen til å mappe en slik hjerne slik at du får den til å gå strøkent, men skaff deg heller en riktig hjerne med en gang. Jeg prøvde et utall av luftmengdemålere for å se om det ble variasjoner der men det ble ikke mye forandring. Pedro
-
rayo84 Har en motronicboks (Bosch) 0 261 200 172 Den satt i en 520i 88modell. På den hvite lappen står det 1722266 001 EDIT PASSET IKKE I 525 Den andre jeg har ville ikke ned på tomgang Sorry. Pedro
-
Rayo! Som italbil her sier så er det ikke bare ett men flere skiller også på 88 til 91 Har du et nr er det fint Pedro
-
Hei andy Du stiler et spørsmål jeg gikk å lurte på for en stund siden. En kar fra Lillehammer mente det var mye mer jobb å påkost enn forstandig. Det er forskjell på det meste fra hjerne, kasse, motorfester, gassvire/styring til ledningsnett. Har du i tillegg automat får du enda mer plunder og heft. Skulle du være mer standhaftig enn en hviss tinnsoldat og mer pågående enn Don Quixot, så har jeg bare to ting å si. Lag en tråd her med bilde og delenr og lykke til. Pedro
-
Hei Yngve Bra du fant ut av det. Skikkelig leit når slike "Fille ting" oppstår. Lettere å bruke ting fra E34 på E30 enn E28 vel? Men du slapp billig unna der Har montert servo å missa på det der med reimhjul selv jeg. Kjipt da jeg skulle på ferie 2.7 eta i en E30 325 høres riktig så gøy ut. På meg blir det 323 (turbo kanskje), men er skeptisk til å holde på med dette etter ALL TIME HIGH CRUDE OILPRICE i går. Jeg sliter med å få timet regreimen etter å ha satt 323 83m E21 stempel råder og veiv i en E 30 M20B20 motor. Hvis ikke alt hengsler av med økonomien går det jo fortsatt an å ha det litt gøy(STOOOR SNURRE). Ser ikke for meg undertegnede sykle på jobb, ev furien EH fruen ri til butikken. Blir vel EL bil nå etter dette og 70 nye øre + avgifter. Men, lykke til med etaen og ombygget. Mvh Pedro
-
Hei Yngve Ikke mange som sitter her nå i 30 varmegrader. Heller ikke jeg, men skal prøve å hjelpe til hvis jeg kan. Hva slags bil er det snakk om og hva har du gjort(foranledningen til dette problemet) Er det en E30 325 pre eller facelift+? FØR ETTER 88? M50B25 motor eller M20b25? Mailer du disse bildene til Trond Gule eller robert på Gs, kan de garantert fortelle deg hva som er galt! ER servopumpa original, er det braketten din som er feil Jeg stusset litt over useende på pumpa. Driver å skifter motor på min nå og den ser da ikke helt lik ut? Hvis du setter opp mer data kan jeg ta noen bilder av pumpen min(henger løs) og braketten så får du se selv. Dvs hvis j har lik bil. Pedro
-
Nja. Å kjøpe brukt er å kjøpe brukt og i ordet brukt finner du like mange nyanser som du finner folk. Dro selv opp dit endel for 10 år siden for å kjøpe "brukte bildeler". På godt og vondt mye bra og halvbra, men til stive priser. Vedkommende tok imidlertid kaka da jeg ringte opp og spurte om han hadde 6serie deler til en svært velholt 635 etter at en nabo tifeldigvis hadde spurt meg om hjelp til å skaffe interiør og framskjærmer. Jeg ringte min sjarmerende kontakt for å høre om han hadde deler. Ja, både 6 og 7 serie hadde han og legger ut om helt interiør og forskjermer. Naboen og jeg setter oss i bilen i fyr og flamme og kommer opp til en bokstavelig talt nedbrent haug med, ja skrot. Naboen har knapt nok hilst på meg etter episoden. Jeg ville vært flau over å kaste det han ville selge. Men det er ikke lett å vite hva man skal tro og hvem man skal stole på når det gjelder brukte ting. Ofte opplever jeg at telefonnummer og navn ikke stemmer med kjøper. Folk bruker nicks og kontantelefoner. Noen er da ute å selge/kjøpe noe i ond vilje, dvs ikke betale for seg eller selge "no lort" som det heter så fint på Dansk, dvs. ute for å lure noen. Det er vel ikke derfor vi har dette forumet? Men for å fremme BMW som bilmerke og skaffe oss tilgang på brukte deler og teknisk hjelp uten å betale Merkeverkstedpris. Vanskelig å innføre etiske retningslinjer på forumet her å av og til skulle jeg vel ønske meg en svarteliste, "" Når jeg ringer en kar med E34 til salgs i deler for å høre på pris på motor og lurer litt på om han også har bakluke OG VEDKOMMENDE SVARER AT BILEN ER BLÅ ELLER HVIT, må man jo bli litt skeptisk"". Setter jeg 7 tusen inn på hans konto da? Hardly. Hold bimmers ren for bøgar og ikke kjøp tyvegods. Det må bli min oppfordring. Vil også rette en stor takk til BOSJO og andre som har brukt timer på å hjelpe meg da min 525i "døde" den store eldøden for to uker siden og atpåtil fikk reg.reims havari ved oppstart. Hadde ikke ett par her på forumet STILT OPP da, hadde jeg ikke kjørt på jobb i gamle hvit til neste uke. Eu godkjent med fungerende el anlegg og nyere motor. Plugg and play. 20 tekstmeldinger og 10 mail fram og tilbake blir liksom ikke 25000kroner i verkstedregning en kommuneansatt som meg ikke har råd til. Har rimelig mye slakke å gå på ovenfor de gutta som hjalp meg her hvis jeg selv kan gi noe i gjenngjeld. Selv tror jeg at ting har en forundelig evne til å snu når man minst venter det. Man høster som man sår. Sprer man møkk for man møkk tilbake. Pedro
-
Takker for info da Jo mye her på DIY en, men det må da finnes en enklere step by step howto med noen bilder og hva som går og ikke går Leif Jugern (GBL) mener jeg må bruke 90 motor pga. el nettet og gearkassen i min bil, men er det helt riktig?? Noen der ute som har gjort dette Blir glad for hjelp her. Han mente også at eksosen måtte bygges om. Pedro
-
Hei Stefan og takk for svar. Jeg kommer derfor med ett nytt spm med det samme som takk for hjelpen Skulle startet bilen og jeg hadde glemt å feste + polen slik at den godset da jeg skrudde om på tenningen Et stort smell og en blå lysbue sto ut av starter ledning etter dette er bilen DØD Ingen sikringer er gått 0 strømm i bilen \lys nødblink osv! HVa er galt??? Blir ikke kjørt på jobb i morgen ser det ut til Men kollektivt er artig det også Pedro
-
Hei igjen Som topic sier ønsker jeg å sette el luke i bilen. Har montert opp el.motoren i taket uten problemer, men så kommer problemet. Etter å ha tatt taktrekket ned og baksetet opp, strekt ledningen ned til sikringsboksen, så, ingen STIKK TIL LEDNINGEN. UPS. DID IT AGAIN. Skrur før jeg sjekker. Noen som har vært borti dette å har et råd for dette? Tenkte litt på å rive ut el nettet, men etter å ha demontert donorbilen 92 525 ble jeg ikke sugen på å gjøre dette i bruksbilen min. er det noen her som har juksa litt Any help here would be hot. Pedro
-
Hei E34 mekkere Har en litt defekt 88/89 M20B20 motor og vil sette inn en 92 modell M50B20 motor. Har ledningsnett og cluch/dynamo/servopumpe. Hva med girkasse og eksos Passer dette om hverandre? Noen som vil gi noen råd til meg om dette, så jeg slipper mer klusj enn strengt nødvendig. Det må da være noen som har gjort dette før meg vel Pedro
-
Hei Årets sommerspørsmål dette da Jeg har også fire ledninger snikende opp bak filtmatta opp til dysene og en slags klave rundt dysene på undersiden, men jeg har aldri sett noen effekt av sette på noen av mine 4 E34 er. Hvordan fungerer dette og står varmen på konstant eller i oppstarten eller er det en annen sinnrik bryter? Min nåværende 0 utstyrs utgave88mod har også varme i dysene. >Ville Fa¤¤ meg heller hatt ledninger til el luke og vindusheis.< Noen som vet hvordan varmedysene virker og hvordan man sjekker dem??? Pedro
-
Yes Bonden Gjorde det i morges da Stenshagen åpnet. De skulle ha 1500 kr for å sende meg brevet farzeugbriefe eller no lignende. Tysken min er ikke hva den aldri har vært? Da måtte jeg bare bite i det sure eple å bestille denne kopien av bilens følgebrev. Avgifter, utgifter og regninger ol forfølger en jo hele livet, så det var bare å betale ennå en gang, smile og være fornøyd. Det blir vel bil på hvite skilter en gang. Pedro
-
Hei alle som har bygd om til stv i 2007 eller kan dette. Søkte Tollregion Oslo og Akershus for ca treogenhalv uke siden om avgiftsmessig statusendring på min BMW 530dat juni 1999. Fikk svar i dag. Da kjøretøyet er registrert første gang 19mars 2001, skal det ved avgiftsmessig statusendring betales avgift etter CO2-utslipp. Denne regelendring trådte i kraft 1 januar 2007. Det vises til rundskriv: Engangsavgift-kjøretøy som skal ha avgiften beregnet etter CO2-utslipp av 16.01.2007. For at Tulluvesenet skal kunne beregne avgiften, må eieren først dokumentere kjøretøyets CO2 utslipp ovenfor Satans Vegvesen og når disse har lagt opplysningene inn i AUTOSYS kan avgiften beregnes. Vanligvis vil CO2 utslippet framkomme av COC dokumentet, men verdiene kan normalt framskaffes hos merkeforhandler/importør. Jeg har bare vognkort og servicehefte på bilen og ikke noe COC dokument. Hva pokker betyr dette rent utover en snik innføring av mere avgifter og mer bry for meg?? Bilen er kjøpt på Stenshagen. Kva treng eg å gjæra no? Noen som har vært borti dette nye tolltullet? Glad for svar da jeg har ventet lenge med avskiltet bil i garasjen med baksete og et nogenlunde STORT BEHOV FOR Å KJØRE PÅ JOBB OG HENTE OG BRINGE TRE BARN. Moro når toget er 22 min forsinket og jeg ikke rekker bussen hjem! Ps takk til alle dem som stemmer RØD /GRØNNT Blir glad for litt coaching her. Mørkeblå hilsen Pedro
