Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Oppdatert 27 01 Bilder kommer fortløpende. Har fortsatt en ny frontrute til E34 da den ikke ble hentet av kjøper: 800 kr. Dette er billig
  2. Ok:_ Så bra da.Kan være gjort endringer siden 2006. Da er jo dealen enda bedre. Godt BMW er blitt bedre på noen ting de også.
  3. Jeg ville løst det problemet med å ta oljeskift imellom intervallene med riktig olje P
  4. Dette har vel også med de juridiske forpliktelsene og bindingene mellom BMW AG og BMW A/S Norge som importør- Dvs garantiansvar osv. Goodwill er ikke juridisk bundet for noen av dem, men garantiene og forpliktelsene mellom BMW AG, BMW Norge og bileier er det! Garantert at avtalen ender ved 10,000mil. "0km" til kjørte 100,000km- BMW Norge og de forskjellige ettermarkedsjefene er blitt temmelig strenge på reklamasjoner siden 2000. Jeg fikk tilbake falserust på min E39 litt over ett år etter en garantireparasjon. Det var overhodet ikke aktuelt for BMW Norge å forsestå en ny utbedring etter den første, som var gjort på min bruktimporterte bil som var solg og fullservet hos selger. Hjalp ikke at jeg oppdaget grov rust i bakdør og i panser som klart hadde vært der i langt lengre tid enn de ukene garantien var utgått med. Etter denne ubehagelige overaskelsen var det supert at E60en med 56200km og servicepakke fra selger fikk ny motor uten diskusjon. Var ett veldig billig bilhold på 523iaen. Null feil utover en motorstyringfeil(mulig også en coil ble byttet) og navien(oppgradering av menyen) som klikket før motoren begynte å bruke olje. Skal jeg noengang kjøpe ny BMW igjen, skal jeg uten tvil ha servicepakke. P
  5. Nei. Ca 33000kr for overhalt kasse med arbeid og garanti er ikke galt. Kanskje noe dyrere enn en brukt kasse ville ha kommet på, men nå har du garanti som jeg mener er verd litt. Jeg betalte ca halvparten for overhaling av min automatkasse til E34en. Uten kvittering på annet enn deler og uten garanti(og uten å bli 100% fornøyd) P
  6. Del nr en i øverste link Ser litt plundrete ut
  7. De fleste bilene vi ungutta regga rundt i og som var populære på den tiden jeg var midjesmal og hadde mere hår på hodet en i nesen og ørene var Opel Kadett b+c+d i utall varianter(gse en og Manta gse var stort sett for dyr for oss som ikke var på sjøen eller jobbet på anlegg). Gikk et par Asconaer selvfølgelig, men ikke mange 2,0e er. I rånegjengen, av biler jeg gidder å huske, gikk det utover disse en Renault 15, en 17 og min egen R 16TX og 69 Capri 1600GT + 1300 Boble med trimmsett en og annen Celica 1600gt og ett par Rekorder og Escorter(fatter hadde en kort periode en rød BDA som var kvikk) og sist men ikke minst Mazda 323 Gt og Golf GTIer. GTIen var killeren sammen med Manta 400en. Men den raskeste bilen var det en voksenråner som hadde og det var En Alpina E21. Den definitivt dyreste og mest ekslusive bilen av dem alle. Husker ikke priser og slikt nå, men E 21 323 en til en kamerat var omtrendt dobbelt så dyr som en Mazda 323 eller en Ascona 1,3. Var jo store prisforskjeller på disse bilene og tuningutstyr var enten å få kjøpt hos forhandler eller mer obscure personer som norsk Forgasserservice(Bymann) Manta 400 Noen svært få Caprier fra 1300 til engelske 3.0, Taunus coupe og Renault 17 Ford Capri 69 Renault 16TX Dette var bare ett lite knippe biler jeg husker i forbifarten som konkurerte med 02ene og E21 erne som stort sett var 315/ 316. Bortsett fra noen alvorlig påkostede Kadett Cer/ Ascona B med 160hk motor og dobbel Weber 45dar var det lite å stille opp med mot dyre biler som B3en og en 2,6 Merce som var ny. En NSU 1000 Prinz stillte også av og til(var visstnok rallyrigget) og var rask. BMW var eksklusivt. Derfor ble de også tatt bedre vare på tror jeg.
  8. Hvordan skifter man lower enginecover Mitt er knekt etter mye snø slik at A/C vifta durer? Tok av fangeren, men det er mer som må av?
  9. Niks. Enig der. Er en grunn til at det finnes Madza og Yotota eller hvordan de nå skrives Har flere vintre kjørt Yaris og Auris, Baleno og Lancer. Siste to med 4X4. Fine saltslikkere det. Ang billedoppløsning så sliter jeg litt. Blir å prøve Photobucket eller ett program som heter imageresizer. Skit å ikke få lastet opp bilder mer. Ikke så flink til å lage tråder om diverse, så værst er det å ikke få lagt ut bilder av alt mulig rart som ikke blir solgt lell. P
  10. Cult at noen fortsatt holder på med Cortina da Denne M3 importert eller var det norsk bil Ser jo utrolig fin ut Ikke noe du noen gang skal ta ut i saltsuppa forhåpentligvis? P
  11. For prøve meg litt fram når jeg kommer fra jobb i morgen Med det gamle kameraet mitt var det aldri noen problemer, men finner ikke drivere til det til min maskin takker for svar da Irriterende å ikke få lastet opp bilder. Især når man skal legge noe ut for salg. P
  12. Tøft at noen gidder å gjøre litt ekstra ut av ting Selv om man ikke ser understellet hver dag er det greit å ha det på stell Understellet på 323en min ser helt ille ut og blir nok tatt ned til våren når jeg er ferdig med en E34 touring jeg holder på med når jeg har litt fritid og sedanen min. 3,2ern tar mye tid da jeg skal bytte komplett interiør med pedalsett og rattstamme for å få inn mer knotter og knapper Desverre for meg så er det bruksbilen som får mest omsorg for tiden Har sett noen prosjektbiler her som er så strøkne under (og over) at de kunne vært tatt inn i stua. Det har ikke jeg ork til. Blir å bruke Photobucket jeg også da det er størrelsen på bildene mine som er for store.
  13. Eller slakk i venstre bakre bærearm Er nok del nr 6 du skal ha Pleier å bli spesifisert med framre øvre bakre osv
  14. Høres mer ut som om du har ett problem med instrumentpanelet eller ledningsnettet. Ville ha sjekket det grundig først. Lite trolig at noe annet er galt siden det bare er instrumentet som krangler. P
  15. Er vel greit å gå inn på nettsidene til bilfirmaene og eventuelt kontakte selgere eller ettermarkedsjefen. Vet ikke om andre en Stenshagen jeg, da jeg var kunde der i 25år+. P
  16. Hei Prøver å laste opp noen bilder fra kameraet mitt, men får ikke lastet dem opp. The file Motor da 006.JPG exceeds the upload_max_filesize directive in php.ini. Noen som kan hjelpe til med dette så blir jeg glad! Kameraet er ett Canon PowerShot A480 10megapixels Pedro Hvordan scalerer jeg bildene ned?
  17. Nydelig bil. Dakar Gelb er utrolig tøft påE36 coupe. Ser jo temmelig strøken ut også- Meget lurt å skifte svingarmsforingene også i samme slengen. De nede på min 97 323 var så slakke at de klakket. Koster litt, 600pr. side tror jeg det kom på for de 2 yttre. Men det er en grei investering i kjørekomfort. Dessuten bør alt vær på stell til 4hjulskontrollen du må koste på deg til slutt. Lov å spørre om hva diffen kom deg på da? Sett flere her inne som endrer oppsettet fra 3,23 til feks 3,91. På min tror jeg at jeg lar alt være som det er med diffen foreløbig da jeg er mer interessert i å legge penger i slitedeler på motor- Aks vil vel ikke bety så mye for meg som søndagskjører til og fra treff. Hvem snakket du med på Schmiedmann om diff da? Hele gjengen der er jo E30M3/28/34 fans. Skal du i hovedsak bruke bilen på bane? Ser det blir nevnt Ringen her Min er sedan og jeg regner med at det blir kose og treffbil mer enn banebil. Prøver å laste opp noen bilder fra min motor på gulvet hos Schmiedmann, men får ikke lastet dem inn. The file Motor da 006.JPG exceeds the upload_max_filesize directive in php.ini. Noen som kan hjelpe til med dette så blir jeg glad!
  18. Kommet noe videre på demonteringen da=? Så ille ut ja. Rart den ikke tålte litt revvs da bunnen pleier å være skuddsikker. Er jo topp og pakning som pleier å ryke. Lite trolig med monteringsfeil også iom at bilen gikk såppas lenge før nioe skjedde. Motorplaner da? P
  19. 94 hadde som over her sier ikke EWS. Du må bruke en tilsvarende hjerne fra en 316 fram til 95/96. Meg bekjent vil du ikke få økning i antall hk av å bytte hjerne. Vil du ha mere HK, bytter du til en 318is motor og monterer skivebrems bak. Ganske plugg and play. Håndbrekksviere og svingarmer med bremser og eksos. Deler fra en 320 går også minus eksosen da denne har sekser. Hvorfor har ECUen din røket? Blitt fuktskadd? Sjekk isåfall dreneringen til hylla der ECUensitter. Denne kan flyttes opp 2,5 3 cm slik at den ikke blir stående i vann. "Vanlig" problem på E36 dette. P
  20. http://bmwfans.info/ http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=sv Dette er greie linker å ha senere. Du kan på begge komme frem til delenr og alle modeller som er levert med gjeldende del Sakset fra innlegget over. Her ser du klart hva som er framre del. Du skal ha del nr 6 eller bare del nr 7 om det er slakke kun i INNFESTNINGEN som da er foringen. Bestiller du del 6 er den komplett. P
  21. Hva med Bjørn eller Ståle på ATS på Fetsund? De er kjempeflinke og har overhalt mang en X5 3,0d automat. Heiasvingen 79 Postnr. / sted 1900 Fet Telefon 63 88 44 80 Var der selv i fjor, men endte ett annet sted på Fetsund. Mye skryt fra gutta i Off Road. P
  22. Såvidt jeg husker gjorde jeg dette ved kjøp i 06 på 523en. Tror ingen matcher dette. Dessuten kom det godt med de to gangene jeg hadde trøbbel. Softwarefeil + oppgradering på navi og motorstyring samt at jeg hadde motorbytte på 56000km. Null krangling eller problemer med dette. Jeg tror at en "norsk" fulgt servicebok betaler seg over tid og især hvis du bytter bilen tidlig(dvs før 100,000km). Dette gjelder jo da kun hvis man finner ett verksted som gjør det de skal og har god nok kompetanse på bilen. På eldre biler enn disse lønner det seg ikke med merkeverksted spør du meg. Jeg sluttet omtrendt helt å skru bil da jeg kjøpte 99m 530daten min i 01. Hadde mange prosjektbiler og ville ha bruksbil jeg ikke måtte bortpå i det hele tatt. Fulgte ALLE servicer på merkeverksted og dette endte med verkstedregninger på turbohavari, girkasse, all styringselekronikk++++. Da var riktignok bilen gått 221,000. Hadde jeg solgt bilen mye før ville jo dette påkostet på 130,000 ikke ha plaget min lommebok. Det gjorde det. De byttet aldri veivhusventilasjonen! De mente det var unødvendig å bytte gir og kardangolje. De mente at det var skadelig for girkassen å flusche den. De "oppdaget" ikke falserust i samtlige dører, bakluke og panser, noe jeg finner meget mistenkelig. Listen er lengere, men poenget er at bil er kapitalvare og ett sørgelig investeringsobjekt. Det å finne ett merkeverksted man kan stole på er viktig og desverre viktig for bilens tilstand over tid. Jeg har nå servet 530ien selv og kostet på den ett betydelig beløp i lakk og slitedeler og planlegger å bilen i mange år til, selv om planen var å bytte bil hyppig. På de tingene jeg mangler kompetanse har jeg brukt Dr. Motor, TRF Racing og salige Alf Lie Motor, men har enda ikke funnet noen i nærheten av Oslo - Drammen som tar en skikkelig service til en grei pris. Men nå har bilen min rundet 250.000 og det blir egenkvittering i serviceboken fra nå av. Av firmaer som har vært greie å bruke i Oslo vil jeg nevne: Autopower Da har adresse Stanseveien 6, 0975 Oslo. 22165008 EU-kontroll, reparasjoner og service. MortenGulbrandsen Arne Gulbrandsen AS. BMW service Oslo Grenseveien 65, 23037410/ faks 11 0663 Oslo Utdannet: Handelshøyskolen BI, Gøteborgs tekniska institutet. Er flinke og hyggelige. Alf Lie Motor eksisterer fortsatt med ny eier. P
  23. Har ett tips til som kan hjelpe hvis dere ikke har fått varme i coupeen etter å ha skiftet begge termostatene. Jeg slet med dårlig temperatur i min 530dat selv etter skifte av termostat. Det er ikke EGR termostat på min bil. I går tok jeg av slangene til varmeregisteret og spylte igjennom varmeregisteret. Tok desverre ingen bilder da kameraet mitt var glemt igjen hjemme. Men: Brukte tre klemmer eller sveisetenger og en vannslange med godt trykk på vannet. På venstre side i torpedoveggen går det tre slanger inn mot coupeen. Disse er til varmeregisteret. Klem over slangene slik at det ikke renner ut større mengder frostveske. Skur løs alle tre slangeklemmene og pass på hvilken slange som går hvor. Slangen som er plassert nærmest motor er retur til motor, og de to ande er til hver sin side av varmeapparatet. Spyl kaldt eller lunkent vann inn i registreret fra den slangen innerst mot motoren og hold vekselvis for høyre og venstre inngående slange, dvs de to ytterste slangene. Slik får man spylt rent varmeregisteret. Dette gjorde susen på 530en og jeg kunne kjøre hjem med 32¤ i coupeen etter kun 2km og 10,4¤ sure kalde ute. Dette var utenkelig før spylingen. Neste blir komplett skifte av frostveske. Frostvesken så ut som rustvann og er nok ikke egnet til jobben mer. P
  24. Må ikke være irr som skaper dette problemet. Selve speilet er laget i en alu legering og ruster ikke, men oksyderer/ irrer. Det legger seg også endel salt og veistøv der. Motoren får for stor motstand og speilet stopper opp i rotasjonen inn/ut. Resetter seg selv hvis motoren går. Motoren kan være defekt eller mekanismen kan være det, eller at dette har kommet ut av synk for å si det slik.
  25. Hei Du kan prøve å felle speilet inn og sprøyte glippen mellom speil og holder full av rustløser La det stå gjerne ett døgn eller ihvertfall flere timer Spay godt en gang til og beveg FORSIKTIG på speilet Litt fram og tilbake uten å nå ytterpunktene Sett speilet tilbake i normalposisjon og trykk på innfellingsknappen Hjelp speilet forsiktig og gjennta inn utfelling til det glir på plass slik det skal være Hører du ingen lyd eller får noe respons på speilet er motoren defekt En god del styr med å demontere dørtrekk og speil Prisen på nytt speil innfellbart med varme er dyrt Finnes i ett utall varianter og kommer på 2300 - 2900kr Ifølge Bimmerpower.org finnes det å få kjøpt ett reppsett P
×
×
  • Opprett ny...