Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Boing Støtfanger framme E30 preface selges P
  2. Ja. Diagnose er vel tingen En 530diesel skal vel i utgangspunktet ikke bråkutte slik pga en kondenspropp for så å kunne starte igjen etter to sekunder? Tror det er en sensor eller tenningslåsens bakre del som kan være årsaken. Skal prøve å få tatt en diagnose i løpet av helgen. Så drittlei av å skulle skru på bruksbilen. P
  3. Full tank om vinteren jeg Liten sjangse for kondens i den størrelse da! Dette er nok en el feil fra den j#$la bilen
  4. 3500 for å ta en umbraco og en 16mm med skralle å bytte strammeren og sette på viftereima etter å ha tatt dekslet under motoren av og på!? faen! Kast driten og dra til syden hvor dette er opptrekkeri. Dette hadde jeg da jeg skrudde gjort for en tusse ink mva og en kaffe og en kake(ånei, nå er vi jo så sunne at det måtte blir Bon Aqua og en frukt. Da sier vi 1200 Men så var sjefen min roligere på prisene da siden dette var ut på bygda(og beskjeden husleie og null kantine å fjonge fasiliteter som koster klaus). Hvordan vil dere som er bilmekanikere i dag forsvare at dere trenger en sydentur for å skifte ei viftereim Noen påsto at det går an å skru inn 500/600tusen som mekaniker på vanlig kjede/ merkeverksted i Oslo i dag. Jeg kom aldri over 350 og tjener 389 nå. Søkte på jobb på Bilia i sommer og ble tilbudt 350 på Fornebu. NOEN STIKKER AV MED SERIØSE PENGER HER ELLER HVA? Desverre er det ikke bare vi E39 eiere som får det. Håper det er juleslutt nå da og at bilen går til over nyttår, slik at den ikke går istykker igjen før gutta skal på påskeferie og må flå deg igjen
  5. Usikker på om jeg har til høyre side. Driver å kaster nå å skal sjekke om litt om det er venstre eller høyre side jeg har liggende på stua ferdig til kast. EDIT Mine ble gitt bort til Big_Al her. Desverre.
  6. Noen her inne skrev i en tråd at det er tre muligheter her som er mer vanlig enn andre. Kamsensor, Veivsensor og "Sluttstykket" bak på tenningslåsen. Min 530 er akkurat begynnt å oppføre seg slik.
  7. Har akkurat det samme på min 99 530dat drittbil og den stopper nå plutselig. Den lar seg starte uten problemer igjen. Den kan av og til bli tung på servoen og coupelyset begynner å lyse. Mistenker nå "sluttstykket" bak på tenningslåsen for å være defekt? Har også hatt litt blaffring med lysene når jeg starter. P
  8. Hei Nå har jeg også fått en par plutselige stopp på dritt530daten min. Den bare stopper og dør ut Lett åstarte igjen Kommer opp en feilmelding på displayet, men det kan jeg jo ikke lese heller da dritten har fått pixelfeil. Tenningslås?
  9. Tråd fra 09 ja! Her går det unna, På linje med meg du Siden du har facelift har her jeg ikke fanger som passer desverre. Har til preface. Har sort Mtech leppe bak til bakluken, ett dasjbord, en haug releer og ett instrument. Kastet desverre resten, ett pent sort og et greit blått interiør for to mnder siden, men ingen ville jo ha her på forumet! Stå på. Artig å få igjen iveren også, men her sner det og da blir det ikke noe skruing. Frister med E30 igjen. Lykke til P
  10. Guide support 2 09/1997 31336752735 / Tårnlager foran Schmiedmann feks NOK 215,12 Moms: (25%) NOK 53,78 I alt inkl. moms: NOK 268,90
  11. Moderatorer/administrator kan ihvertfall ikke ta på seg ansvaret for at forumets brukere skal være ærlige. Ser ikke noe krav til at moderatorer skal involvere seg i kjøp og salg her?
  12. Nok ett innlegg med kloke ord fra Bimmerfører. Men dette løser ikke hovedproblemet: Svindlerne. Her må ettermitt syn Gunnar og Moderatorer på banen! Bimmerfører skisserer løsningen(og det har jeg skrevet om i flere år nå selv). En eller annen form for logg inn med gyldig @adresse, navn og kontaktnummer. Bimmerfører: Må innrømme som tidligere lurt at hodet har kokt og desverre er det lett å skrive før en tenker. Her trengs det en oppryddining både i holdninger og hos eier av siden slik at vi kan få ett velfungerende og oppegående forum vi alle kan være stolte av. NO more balltre og no more svindel(så skal jeg hive jernstangen i gangen
  13. Mye mer enn bare innsug her Lar seg ikke bygge om sånn enkelt. Mer power gir to alternativer etter min mening. Presse eller større motor og bremser. Ligger utepå Finn? eller her en 530 tror jeg det var. Hadde selv en tråd ute om ombygging/ triming av min 323. Endte opp med at alle var enig i at det var gode penger kastet etter dårlige. P
  14. KJØP det originalt Koster 217 kr
  15. Julian: Er du superoptimist i dag? Du vet jo bedre enn meg og mange at her snakker vi ikke 10,000 og VIPS EU godkjennt og alt bra. Her snakker vi om en gammal E39 med greie felger og mulig defekt motor og eventuelt en motor en som har god greie på turbo og E39 må legger litt tid å penger i å få bra. Jeg har sett E39er ned i ti lapper med def toppakning. Da er vel ikke dette nødvendigvis billig. Hvis du vet at bilen går greit, kan du forklare tauekroken? STYR unna denne bilen hvis du ikke kan fikse opp i dette selv. Lyst på en fin E39, så kjøp en av de andre på Finn til 40-45,000 eventuelt kjøp i butikk. Men det er mitt råd, men det er lov å prøve seg- Dine penger EDITET LITT så det var lettere å lese? P
  16. Hei Jeg er IKKE bilelektriker. Kan ikke klare å se for meg hvordan eller hvilken komponent i den integrerte telefonen i din bil som kan trekke så mye strøm uten at det er en direkte kortsluttning i ledningsnettet som skulle være lett identifiserbar! Virker telefonen som den skal er det ihvertfall lite som taler for at den står bak slike strømtap. Har ikke oversikt over hvor lite den trekker, men dette kan du selv google.
  17. tror ikke denne karen går hardt inn for å selge
  18. AHH Freude am fahren mit BMW Ja GLEDEN er vel for verkstedet og ikke oss som kjører disse bilene Av og til HATER jeg E39. INGEN av mine naboer har så mye trøbbel med bilene sine som jeg har med 530daten min. Det går nå ikke en uke uten trøbbel eller en eller annen raritet som må måles ut eller sjekkes på ett vis. Var innom Schmiedmann i går og der sto Henrik med 7eren som plutselig ikke gikk på alle cylindrene. Er vi med BMW raringer? Har sakt at hvis det kommer på en ny feil på min E39 nå så skal den på Oslo bilauksjon. 2500 for å fortelle deg at mobilen trekker batteriet tomt for strøm. TVILER og uansett vanvittig dyrt for ingenting. Jeg kastet ut tlfen når jeg fikk strømproblemer uten at det hjalp noe som helst. Byttet bort Volvoen min som aldri hadde feil for å kjøpe 520 E34 MED MERE FEIL ENN DET VAR DELER. Så fikk kjærringa Saab 900 2,3t som vi byttet i 530daten da 900 begynnte å bli gammal. Også nullfeilsbil bare den ikke fikk Boschplugger. Fruen kjørte så E36 og E34 525tdsa som begge var rimelig snille, men rusta opp. Hun har kjørt Corolla siden og kun hatt service etter boka. Nå har vi kostet på 530en nærmere 190tusen på halvannet år. Arbeidkollegaen min som kjøpte Saaben har kostet på ett sted rundt 30? på de ti årene og over 120tusen km. Dårlige verksteder og for dårlig kunnskap om vedlikehold eller dårlige biler eller en kombinasjon Bare spørr. Blir det BMW bruksbil på meg igjen bør jeg fratas lommeboka og legges inn på Modum.
  19. Original hekkspoiler fra min ex 540 Hartge. Fulgte med Tüfpapirer i sammen med vognkort
  20. Hei Ser akkurat ut som stemplingen på min originale Hartge E34spoiler. http://www.hartge.de/e/bmw_3er.html?PHP ... 81ed22dafd Kan prøve å sende dem en mail. Er enklere å få svar av HARTGE enn Alpina ihvertfall. Skulle forundre meg MYE om dette ikke var en originalspoiler. P
  21. Har temmelig strøkent sort skinn med armlener, men egentlig ikke hypp på å selge da prisene på dette er lave nå. Det går for 7000 eler der omkring 1000 bare for armlenet løst. P
  22. "Knirkeforingene" er den nedre bakre foringen på bakstillingen innfestningen til spindelen/hjulhuset
  23. Blir spennende å se da om disse foringene fra KOED holder mål Bilen står nå i påvente av bytte pga elendige kjøreegenskaper. Må nok sjekke mer enn bare knirkeforingen, selv om bilen gikk rett gjennom EU uten feil.
  24. Har to stykker liggende jeg, men jeg er fortsatt ikke overbevist om at LMM er årsaken. Noen ganger så er jo feilen enkel. PS. min måtte "kodes inn" før den fungerte skikkelig. P
  25. Jepp. Bremseskiven får alt for ofte skylden for risting når det er Casterstag dempere tårnlager eller foringer / bærekuler som er slitt. Bytt Forstilingsdeler varer ikke evig på disse bilene og MED DEN FORDØMT ELENDIGE VEISTANDARDEN VI HAR I FATTIGSOSIALISTNORGE Veiene her jeg bor er hull i hull og det sliter enormt på bilene. Demperene mine er fra 06 dvs snart 5 år og bilen er 12 De gamle holdt altså nesten tre år lengre og 56000km mer Hvorfor vet jeg ikke, men kan skyldes at kvaliteten på stødempere er blitt dårligere rent generelt eller at veinettet er blitt det eller en kombinasjon. Bekjent kjøpte bilsteinunderstell til sin 530i E60 og det er kaputt etter litt over ett år. P
×
×
  • Opprett ny...