-
Innholdsteller
2094 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Har tatt opp noen speil før og ser ikke helt hvor den mutteren skal plasseres. Hvis det er kjempeenkelt kan du vel gjøre dette? P
-
Ja Det er forskjellen på 323 og 325 323 Framre rør http://www.realoem.com/bmw/thumbs/a/c/42.png Bakpotte http://www.realoem.com/bmw/thumbs/h/x/179.png kontra 325 http://www.realoem.com/bmw/thumbs/n/w/17.png Bakpotte http://www.realoem.com/bmw/thumbs/i/i/181.png http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=20 Det er vel klart at dobble rør fra grenrøret som i 325en vil gi mer effekt også på en 323. Ser ut som om simons anleggene er dobble bare fra katten og bakover Manifoilene ser ikke like ut med to Lambdasensorer Siemens 11781748762 på 323 og en Bosch sensorer på 325 Nr 11781735499 Må det bygges om noe med Lambda sensorene da eller? hvis man setter 325 328 eksos på 323? P
-
Jepp Mangler da chip og eventuell 325/8eller M3 3,0 eksos fra kattene og bak. Skulle ikke bli allverdens, men neppe 220 hk som var tanken P
-
Nei Enig jeg å der, men chip, eksos og manifoil luftfilter er ikke de helt store greiene, men det er jo smart å sette seg opp ett budsjett også. Da kan en jo ta en "kost -benefit analysis". Men, man skal jo også ha det gøy å holde på litt P
-
Azeton / Ole Er det noen av dere som har bilder og flere nett referanser? Hva kommer prisen på manifoilen + kit på totalt da? Er det ikke mulig å få kjøpt ferdig konvertert manifoil? Var det ikke Schmiedmann eller ett engelsk firma som leverte ferdig bygget manifoil. http://i.ebayimg.com/02/!BcSjhmQBmk~$(K ... g~~_14.JPG
-
Hei. Eirik synes det er dumt å trimme en 323. Han er imot prosjektet Mener det er bortkastede penger og at man bør sette inn 328 eller minimum 325 motor. 0 hjelp derfra Er vel 170Hk i 323 2,5 fra 95 til 97 M52 2.0/2.5 2.8 DOHC-24v/R6 E36-E36/7-E39-E46 E36-E36/7-E36/8-E38-E39 2,0 150 2,5 170 2,8 191/193 Korriger meg hvis jeg tar feil her. Ingen som vet om 323en kanbruke to innsugskammer? Uansett er vel ikke en dr KMcams dyr ev en Schrick 284 graders trimmkam M20b25, 2.5 liters rak sexa. Portad, svetsad och planad topp. Schrick 284 graders trimmkam. Orginal kolvar och stakar och o-ringat block. Holset HX40 turbo, 60mm wg, hemmagjort grenrör 3" avgas från turbon. MS v3.0 insprutning MSD6a tändning.Spridare Siemens 690cc, . Nerkapad Iveco IC. Transmission: Orginal lamell med förstärkt tryckplatta. Orginal vxl låda. Lamelldiff med utväxling 3.7:1 Nylonbussningar i bakvagnen. 400hk på hjulen Sakset fra en skikelig gærning fra en svensk hemmasida Syns 220 er nok jeg da
-
Er det svinghjuls sensor bak på girkassen på de nyere M52 motorene? I såfall, Kan de flyttes fram? På min 328 er tenningssensoren bak på kassen Ledningsnettet måtte blitt skjøtet hvis jeg skulle flyttet den fram. P
-
Badshas tips er å sette i M50 innsug+porta innsug på denne så har du 195 hk for så åchippe denne og man har ca 215-220 hk Fant tråden her. http://m3forum.net/m3forum/showthread.php? Det var ikke helt rett fram å ta en Obd1 konvertering. Dette er delene som må brukes for å komme i mål: Ikke oversatt dette. 1. OBD1 harness 2. OBD1 ECU (413 "red label" preferred b/c they come from non-EWS cars). 3. OBD1 chip 4. OBD1 intake manifold 5. OBD1 fuel rail 6. OBD1 crank position sensor 7. OBD1 cam position sensor 8. OBD1 ping/knock sensor x2 9. OBD1 oxygen sensor 10. OBD1 HFM 11. OBD1 main engine coolant hose (big hose that connects to the coolant pipe fitting on the timing cover, heater core, and radiator expansion tank) 12. OBD1 throttle boot 13. OBD1 throttle body (optional) Legger til større radiator til listen Ser ut som endel tidkrevende arbeid. Noen andre enn Badsha som har gjort dette? P
-
Hei Bare bra med innspill her alle veier. Har du sammenlignet størrelsen på innsugskanalene og sett at skruhullene passer og at kanalene overlapper. En annen ting er jo om det passer med spjeld(jo større spjeld jo større mengde luft kan tas inn)? Vakumslanger og belg er også en ting Mange mulligheter for ergrelser her. Pedro Kanskje vår venn eiendomsmegleren vil dele noene bilder av motorrommet sitt med oss(Badsha?)
-
Hei 3 Blir bedre med dobbel eksos ja Vurderer M3 eksos fra 3,2 på den eller 328. Står Simons sportseksos på den nå, men husker ikke om det var dobbelt hele veien. Blir det mye krøll med lambda osv ved bytte av eksos? Hva med mainfoiler? Passer noen av M3(3,0 eller 3,2) manifoilene? Hva med kammer osv+ Green filter skal i hvertfall på plass. P
-
Pussig Har tatt den ut en gang av en eller annen grund pga noe jeg skulle fikle på nedi der Husker bestemt jeg tok den ut i forbindelse med fjærning av telefon? Hvordan sjekker jeg om det er girvelgeren da? P
-
Min er også fluschet nå, men det hjalp ingen ting på oppførselen til kassen. Den girer mykt og pent altid. Ikke det som er problemet på denne. Den går i ett slags nødmodus UTEN feilmeldinger. Virker som den av og til starter med håndbrekket på eller at turboen er borte. Snålt iom. at den er ny. P
-
Har sett bilen din, men ikke aksen. Har du gjort andre ting enn bare innsug og filter? Har du adresse eller web side? Irr at jeg ikke kjøpte innsuget nå da! Bytte av kammer ol? Kan denne kjøres på to innsugskammer? P
-
Hei Prøver, men kameraet mitt gir plutselig ikke gode bilder. Send meg eller PM tlfnr. ditt så mms er jeg bilder av senkesettet hvis du vil ha bedre bilder. 0 problem Er noe nattmodus eller lysinnstillinger jeg ikke fikser. Geir Ove på Koed solgte meg dette settet for halvannet år siden ca. og han kan du ringe på 63874700 for å høre om kvaliteten. Er garantert god kvalitet på dette settet. Pedro
-
HEI Var vel egentlig ingen hurtig løsning her nei Lurte på om det var en DIY på å ta den delen av M52nettet som starter bilen og å bytte ut med bilens originalannlegg. Altså litt klipp å lim inn hvis dere forstod? Forstår jeg deg rett Naitsirk er det tre måter å løse problemet på. 1 Ledningsnettet fra rattstammen med nøkkel + transponder og ut til EWS boksen så til motor ledningsnett slik at M52tu motorens motorledningsnett brukes. Dette høres komplisert ut og en fjærning av M52ens EWS er vel det aller enkleste. 2 M52 hjernen tas ut og sendes til EN KAR som chipper eller reprogramerer den og samtidig fjærner EWS sperren som gjør at M50 enkel vanos ledningsnettet kan starte bilen. 3 Hva som er Obd 1 konvertering rakk jeg ikke å lese om på M3 forumet, men så raskt over det du skrev. Hva er hovedessensen i Obd 1 konvertering kontra reprogrammering? Er helt på dette og har kun flyttet over hele nett eller montert plugg and play el. ledningsnett for vindusheis, takluke, temp sensorer ol før. Dette er første prosjekt med ny motor i gammel bil. Må nok jobbe litt med dette før jeg begynner å skru og klippe. Må vel registrere meg for å komme inn på den siden linken du kom med Naitsirk? Blir litt sen nattelektyre nå og i morgen dette. Må skru litt rattstamme på mitt sedan E36 328 ombygg først her. Rattakselkrysset sitter som bare Vurderer sterkt SAG og meisel! Driver med ett 2,8 ombygg hvor alt går tregt og alt av ledningsnettet på donorbil er forskjellig fra 320 nettet En desember 97 produsert 328 og en juniprodusert 97 320 hvor omtrendt ingenting i ledningsnettet er helt likt. Bare det å få inn elnett til vindusheisene er ett lite mareritt. Airbag i dørene er enda mer vrient og det samme med cruisecontrollen TAKKER FOR ALLE TIPS Å INNSPILL HER FOLKENS. Men, øvelse gjør sliten Vil noen tipse meg på noe her så blir jeg mer enn glad. Pedro 91848260
-
HEI HVA STØTER JEG PÅ AV PROBLEMER MED LEDNINGSNETT NÅR JEG SKAL BYGGE OM M50 BIL TIL M52 ENKELVANOS? Vurderer en M52 i 92 coupe og husker vagt at jwg fikk en masse problemer på min 94 med manglende og anderledes elnett. Noen som kan dette og kan gi en DIY bloir jeg meget glad. Orker ikke flere komplette skifter av el nett. Dessuten er det snakk om en sedan og en coupe slik at nettet ikke er likt. Tar gjerne imot tips FØR jeg setter meg fast. Vet at det kan bli dyrt å fjærne EWSen på motorstyringen og vil gjerne flytte over det som er mulig fra M52 bilen. Hva må til? Per Christian
-
Varer under en viss grense går tollfritt. Sjekk ut Toll.no eklund er helt ok P
-
he he Hadde et innsug på handa fikst ferdig for tretten hundre + pakninger. Typisk. Har tenkt det kan bli litt ombyggingsproblemer? Vakumstyring eller noe som er ulikt? Er vel ikke bare plugg end play?? Har du gjort dette på din egen? Var vel 325 den sedanen forresten? P
-
Hei Vurderer trimming av en 97 323 2,5 m simons sportseksos Eksosen er dobbel fra kattene og bakover som 325. Forstår det slik fra folk her på forumet at det ikke er noe særlig å hente på å trimme denne motoren? Medfører dette riktighet? Er lav km på motoren som er i topp stand. Ønsker meg ca 220 hk på motor. Er dette helt urealistisk innenfor en normal påkost? Noen som har forslag? GLEMTE EN TING M52 B25TUmotoren er vel i ALU Her ligger det jo ytterligere en besparelse i antall kilo. Husker ikke vektforskjellen på de to motorene, men den er betydelig!!?. Ultimo BMW tuning data. 323i E36 (1991-1998) Fra 125kW 170hk 140kW 245Nm til 190hk 270Nm 3840 4800kr ink mva. Ønsket mitt er nok 20 - 30 hester mer enn dette. Hva må til da? Forslag mottas da denne motoren skal inn i ett coupeskall med endel alu og carbon slik at den nok vil veie 55kg mindre en nå. Noen her må da ha gjort noe mer enn bare å chippe en 323 2,5?? Ser Turner Motorsport har en chip som gir 15 hk "internett". Pedro
