-
Innholdsteller
2094 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
En 98 728 og en 320ia 154000km girkasse selges + Mye deler igjen
emne svarte i pedro sin pedro i BMW-deler selges
Hei Bytter automatkassen til fordel for 6trinns og sperredif og da passer heller ikke mellomaksel og dif, slik at 320 drivlinjen er til salgs! Gi BUD Knallgod kasse som kommer fra voksenkjørt bil med lav km. Jeg har flere sett med kaliptere og skiver til E36 fra 318is og 328. Fint for de som vil bygge om fra trommel til skive på 316 og 318. Også flere sett skiver/ kaliptere bak. Dagens bump -
En 98 728 og en 320ia 154000km girkasse selges + Mye deler igjen
emne svarte i pedro sin pedro i BMW-deler selges
Med 5dørs regner jeg med at du mener stasjonsvogn. Har ingen interiør/ deler til det. -
En 98 728 og en 320ia 154000km girkasse selges + Mye deler igjen
emne svarte i pedro sin pedro i BMW-deler selges
Liten helgebump "på stuefyllet mitt". Venstre framdør og fanger framme solgt! E 34 og E36 Bakfangere m bjelke kr. 800. Meget pene minus noen riper på høyre hjørne på begge.(kjærringa og rygging) Lagerplass/ mekkeplass/ felleskap m plass til ca. 5m2 +en bil ønskes på strekningen Drammen - Oslo. P -
Er det falserust bak på det eller er det rustfritt? Pris på det er? Har du panserplaten og lykterammen også? P
-
Hei Så en 523 touring med 30 / 30 senk og 19" i går som var pen og ikke for lav. Der var det kjøpt inn to nye senkefjærer framme og to nye dempere. Bak ble bilen senket med at bilen fikk programert om høyden på bilens nivåregulering. Det er utrolig vanskelig for BT å ikke godkjenne dette da bilen er original bak og har 30mm senk framme. Dette med programeringen var enkelt å bilen velger da riktig nivå som utgangspunkt for høydejusteringen. 30mm vil være en fin senk på 19" P
-
Det er etter min erindring rør inn over på begge sider av tanken og ett over(mulig det blå returrøret)?, men tror alle disse var bensinrør. Var endel arbeid å ta ned tanken på min E36 B3. Tre spennbånd, endel litt kjelkete gummislanger på topp av tanken høyre side(spesielt den opp til tankpåfylling og de ledningene som går opp i setebrønnen), tre bolter(19mm fastnøkkel) på mellomakselen, bakstilling med 4bolter på ramme og 6bolter på svingarmer. Eksospotten bak ble fjernet. For å svare på spørsmålet ditt tror jeg det er på E39 at du må ned med tanken for å komme til venstre bakre bremserør. Beklager rørete svar. Burde husket bedre da jeg var under en E39 i går og tok ned tanken på B3en i forrige uke. Uansett er dette easyfiks for deg Aleksander! 8 9 11 14 sitter på svingarm så nr 5 er nok den som går opp og under langs tunnelen på venstre side. P
-
Er jo olje lekasje på styresiden. Tannstangen lekker vel innvendig, men det kan feks. også være på trykkslangen inn. Fyll opp servo olje til maks. Ta en skikkelig motorvask med god spyl på tannstangen etter å ha brukt motorrens. Kjør til du ser lekasjen. Der det begynner å danne seg olje. Da vet du om det er selve tannstangen eller en eller flere av slangene det er noe galt med. Hadde i mange år Peugeot med slike problemer. Der var det en sil som gikk tett, men jeg vet ikke om det er sil i disse. Er kurant å bytte disse og billig å få deler til. Er vel like billig/billigere å bytte som å kjøpe nye deler. P
-
En 98 728 og en 320ia 154000km girkasse selges + Mye deler igjen
emne svarte i pedro sin pedro i BMW-deler selges
Da bumpes denne litt igjen pga null lagerplass. Delene er nå lagret på stua mi. Siden jeg ikke lenger er 18 år er dette ugunstig for å si det mildt. -
Ja det er nok det sikreste og enkleste. Noen som vet hvor jeg finner vekter på bilene og el skjema? P
-
En 98 728 og en 320ia 154000km girkasse selges + Mye deler igjen
emne svarte i pedro sin pedro i BMW-deler selges
HEI Oppdatert 18-09 MASSE SMÅPLUKK til e30 34 36 som bare ligger å samler støv Selger nå følgende deler fra 97 320 og 98 328 og 99 530 Fram og bakstilling fra E36 320ia 97modell med lav km. Med fram og bakbremser. Komplette støtdempertårn med spindler. kaliptere, klaver, skiver og klosser framme. Automatkasse fra 97 320ia med lav km. DEN STÅR I BIL OG KAN PRØVES. Kassen veksler helt nydelig. 3500kr. A/C regulering e36 uten pixelfeil 200 STRØKENT SORT gulvtrekk! Passer alle E36. 800kr En E36 98 mod Montrealblå høyre bakdør med el heis. Helt uten rust. Dessverre noen riper på døren. Må ikke lakkes om hvis du ikke er kresen(poleres og fylles). To nye helt nye BOGE støtdempere framme ¤4cyl¤ lakket i sort varmebestandig lakk. Kr: 800 En framskjerm 91-96 coupe ny. 1200kr ink. frakt. V framskjerm 97-99 sedan og stv Montrealblau strøken. 8 fine alufelger til E36 i 15" (kan bare bruke 17" selv pga. store bremser). To reservehjul ett alu 15" på strøkent hjul og ett stål m Michelin Pilot som nytt. ¤4¤ stk Alpina B3 17" originalfelger fra E46 Senkesett med papirer og dempere til E36 firer touring. Skikkelig kvalitetssett fra GS bildeler. Helt nytt i eske til 316i/touring, 318i. Sort skinn interiør til E36 med dørtrekk til sedan meget pent vurderes solgt. Sort sports stoff Alpina B3 interiør til sedan vurderes solgt. Som nytt minus litt slitasje på førerstol. Selges ikke under 7500. Bilder på forespørsel. Sort skinn interiør til E36 coupe med dørtrekk vurderes solgt. Sprekk i en sømm på førersetet. Pent og med nedfellbare bakseter. 5000 E34 525tdsa bakaksel med LAV KM. 800kr. Framstoler i grått skinn til E39 Kr. 500 Dette å mye mer for eksempel en haug med Må bort da jeg ikke lenger har lagerplass og dette er lagret hjemme på stua. -
Hei >GÅR Å SYSLER MED TANKEN OM Å BYGGE EN 94modell 316coupe om til 98 320i da jeg har alt av deler(komplett 320ia) og pen coupebil. Problemet som oppstår er at 1994modellen IKKE HAR EWS, men det har jo 95 til 99modellene. Jeg har komplett rattstamme med ledningsnett fra 98 modellen, nøkler, EWS og transponderdel, komplett motor med ledningsnett, hjerne og eksos, MEN ifølge Eirik Viste mangler jeg elnett delen som forbinder sikringsboks, nett i rattstamme og nett i bilen fra sikringsboks til motor el nett. Noen må da ha vært borti dette før og vet en måte å enten gå rundt problemet på den med en M50B20 vanos hjerne uten EWS eller skjøte inn de ledningene som trengs fra det originale el. nettet i 98 320en. Blir glad for tips og innspill her så en eventuell ombygging teknisk sett går greit. (Snakker ikke om BT sin del av den ) Noen som vet totalvekten på 94 en 320 kontra en 94 316 å gidder å legge det inn i tråden her, da jeg ikke har vognkortet på 316en jeg hadde mer. Bilen har ikke luke. P
-
Trenger s52b32 kammer, HVOR å få tak i !? haster litt
emne svarte i pedro sin hardrocxsludge i Teknisk
Det var ikke nnoe problem for Martinsen å skaffe/ lage trimmkammer da jeg brukte ham. Han lager vel også kammer(sliper herder og legerer) Søkte litt rundt på div fora, men nå var det lite brukte orginal og trimkammer. Sjekk også svenske fora. P -
Trenger s52b32 kammer, HVOR å få tak i !? haster litt
emne svarte i pedro sin hardrocxsludge i Teknisk
De(den) gamle kammen(e) da? Jeg leverte en kamaksel til KM cams i Hobbøl 63858171. Han fikset kammen og den er i sving enda. verdt ett forsøk? P -
En 98 728 og en 320ia 154000km girkasse selges + Mye deler igjen
emne svarte i pedro sin pedro i BMW-deler selges
HEI Superfin girkasse til 98 320ia med 154000 km Pent voksenkjørt bil med to eiere selges pga bytte til manuell 6trinns kasse. Selger komplett drivlinje 320ia 98 modell. Kassen kan prøves i bil om ønskelig. -
Jo den kom lite sent da jeg er tilbake i norge, men kan vel altids ringe å høre med ham om hvahan tror det kan være eller sende en mail. Håper det er ett godt tips hvis ikke Stenshagen eller Tan fikser dette NY frisk på mandag Vi begynner vel alle å bli lei i denne tråden NY TURBO ny veivhusvent osv osv P
-
Det merkelige er at ladetrykket er lavt, Nå når bilen går pent på 6 igjen. Bilen trekker dårlig å kjennes ut som om den ikke har turbo. Den klarer ikke å holde fartsgrensen på 90 i oppoverbakker og klarer ikke kickdown. Forbruket ligger rett under 0,74 på motorveien og det er 0.08 for høyt da den pleier å ligge på 0,64 til 0,66 på samme strekket. Alikevell kommer en veldig vifte/ suselyd fra turboen. P
-
Ellers er jeg ofte fornøyd med Stenshagen bil til tross for timeprisen. Jeg har kjøpt bil der før og gjør det nok igjen om det ikke blir bruktimport. Spesielt er jeg fornøyd med servicen på delelageret. Håper bare denne historien snart er over uten at jeg "ruineres" for å sette det på spissen. Vil ha fram at jeg ikke vil henge ut merkeverkstedet mitt.
-
Som min gode venn sier til meg. Tro kan du gjøre i kirken og der ligger problemet. Siden jeg ikke er bilelektrikker selv, er det bare å høre på hva Stenshagen sier. De "tror" nå at det er hjernen som er årsaken til problemet. Derfor ønsker de å bytte denne. Det er så mange komponenter som er skiftet her at jeg må nesten "tro" det samme. Begynner å bli en real problembil dette, noe som er rart i seg selv da den er velholdt, pent kjørt og at den aldri har hatt problemer tidligere. P
-
Det er bare å klikke på linken der oppe, så ser du det på tegningen. Delene kjøper du rimeligst hos Fredrik eller Geir Ove på KOED men du kan prøve på gs og Mekonomen. Hós Mekonomen kan det være alt fra BILLIG til dyrt på mye BMW deler. P
-
Hei Aleksander Skulle gjerne hatt fjærene bak og topplager bak jeg hvis du kan gi meg en fin pris på det. Kommer å henter jeg da. Send meg en sms eller PM Pedro BUMPER fra Sverige
-
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/n/5.png Slitt hardy skulle vel gi litt lyd og vibrasjoner også, men jeg har også mest tro på forstilling. Har du prøvd med andre felger/hjul? Ble selv kvitt slike symptomer på min E34 og 530datouringen min ved å skifte bærearmer. De var rimelig slitne uten at det "klokket" i forstillingen i dumper. Kjøring med slitte støtdempere sliter veldig på kjøttbeinene og bærearmsforinger, bærekule og topplager. Ble overrasket over kjøreegenskapene på E34525en da jeg byttet støtdempere og bærearmer/foringer. Den ble veldig tight å fin og ristingen forsvant. Hadde også risting i rattet ved svak nedbremsing i samme hastighet(justering av farten). Hadde dette på både E34ene og E39ern. P
-
Kjennern Jeg fikk telefonnr til en kar på Jessheim av en annen kar oppe mot Gjøvik?, men fikk ødelagt telefonen min å mistet alle telefonnr som var lagret på den. Hadde sef ikke noe på brikken NOKIA Disconecting people Kompisen hans jobbet hos en kar som heter Tan(vietnameser?) og jeg tror han heter Aleksander, men husker ikke dette. Men en kompis har tipset meg om at det kan være en ide å kontakte ett tuningfirma el noen som driver med tuning for å få optimalisert hjernen/ev sjekket om den er defekt. Dette er en mulighet, men jeg kjenner ingen som driver med dette annet en løse chipper og det har ingen funksjon her. Er i Svea fortsatt og har BMW 530EN LANGT OPP I HALSEN. Prøver å koble ut å ikke tenke på den i den siste ferie uken min. Koser meg med ungene å kjører gokart(ble slått av den ene datteren min på 13 med 7 tiendeler) å driver litt med ekte hestekrefter. DET KOSTER FAEN IMEG MYE PENGER DET OGSÅ! Her renner det tusenlapper for å bli forsøkt kastet av, tråkket på og bøllet i boksen når hovene skal tas. HEST er best på mitten Klarer du å spa opp tlf nr blir jeg glad. Tips om noen som kan reprogrammere hjernen mottas. Feriepedro i FORD KA denne gangen. MMMMMnot
-
Turbo byttet LMM byttet Dyser stresstestet OK Innsug av /sjekket Katalysator og intercooler åpen(testet med og uten) På frieksos skjer det samme. AGR ventil byttet. Nå går bilen pent men det er IKKe kraft i denne. Altså tilbake til utgangspunktet for fem uker siden. P
-
Nå er AGR ventil byttet og bilen hverken røyker eller rykker annet enn litt skjelving fra 3500rpm og ned etter pådrag Turboen HVINER, det virker som om denne pisker luft. Mistenker nå hjernen for å være defekt? Skal byttes på mandag P
-
Hei Da er AGR ventil byttet Bilen startet og gikk helt pent nå men den rykker litt når den faller på turtall og den tar ikke kickdown, føles kraftløs og gir ikke det den skal Spes fra 15/1800 til 3000 Tekniker på Stenshagen mener nå det er en styringsfeil og at det er hjernen som er problemet Bilen er grei å kjøre, men er ikke sterk nok til å gå på cruiescontrol opp bakker. Går greit på flatmark men går litt rufsete spes når turtallet synker. Da skal føljetongen fortsette med ny hjerne? P
