Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2093
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Jepp. denne prosedyren funker. Det vet jeg etter å ha fått knust rattlåsen etter dårlige råd. Skulle bare be broderen gå ut å stenge av bilen mens vi ventet på å få verkstedtime på Furubakken bilverksted. Fyren kom slukøret inn med nøkkelen mens biln sto på tomgang. 5 timer senere og en tur på huggeren hvor en tilfeldig maken bil nettopp var kommet inn M NØKKEL var vi i gang igjen. Jeg tok fullstendig låsebytte etter dette. Kjøpte komplett sett til en rimelig penge på KOED. Bare kort tid i forveien hadde jeg hatt innbrudd og kjøpte tenningslås og hanskeromslås til ca 1500 kr. Mest irritert over prisen på hanskeromslåsen som stort sett er tre fire plastbiter til maks en ti krone ferdig pakket, merket og sendt Angående kantkjøring kan jeg hvist bare holde kjeft og heller prøve å spare litt til ny felg Pedro
  2. Jaha ! oppskrift på tight og pressis styring mottatt Hvorfor er ikke dette komfortabelt å kjøre med? Min E36 er behagelig til småbil å være, men det er ikke for komforten jeg kjører den da Har to E34er og en E39 stv. til det bruket. Kjærring og tre unger og ei rotte i bur krever noe mer plass Her snakker vi vel om aktiv kjøreglede å eventuelt noe bane kjøring en fin sommerdag. Skal bruke B3en til og fra jobb på finværsdager, men ikke til familie/ tur kjøring og som handle trille. En parkeringsbulk i førerdøra 3dje dag jeg eide bilen var nok Synes egentlig E30 er en penere og morsommere bil, men med dagens årsavgifter er det grenser for hva som kan stå på skilt med kommunal lønningspose(selv om fruen holder halvannen bil). (Ikke helt vrang der da) Vurderer å se om bil/oppsett og fører er duganes i autoslalom også. Hadde vært artig å prøve, skjønt E36 er vel ikke optimal for bilslalom? Racerbil er det ikke uansett. Blir nok å bestille originalforstilling nå hvis ikke noe annet dukker opp. Siden jeg snakker om har originale 11 siffer 1 7osv. delenummer og ikke KOEDs egen WWW + 5 tall. Tips og hint mottas fortsatt med takk. Pedro.
  3. Hei igjen Var inne på en side MED ORGINAL BMW ALPINA delenummer (ikke Alpina.de) for en stund siden, men kastet ut alle favorittene mine ved et uhell Koed opererer med egne nummer. Tror Schmiedmann gjør det også? Noen som vet hvor den siden er og gidder å dele det med meg/ andre uheldiggriser med 328, M3 og B3, så jeg/vi slipper å lete mer Fortsatt usikker på forstilingsvalg! Må da være noen som har skrudd å kjørt mye M3 E36 og M3 E30 her og kan guide meg inn i forstillingsland Altid noen med meninger om optimalisering her. Kun forstilling og litt elektrisk CC og ASC igjen før dette brommer å går. (å uendelig mye oppretting . Blir så glad for hjelp her. Har brukt så mye tid på leting etter info til ingen nytte. Pedro
  4. Enig med slemme Snake Oil her Ta ut en og en plugg gjør både plugger og hetter rene sett inn igjen Sjekk innsugsbelg for sprekker osv. Hva med et plugg bytte Kan være lenge siden sist og en liten service kan være til nytte både for maskinist og maskinsjef Pedro
  5. Ser for meg tre muligheter Kaldstartventil slitt LMM som begynner å ta kvelden eller defekt innsugsbelg Liten sprekk eller falsk luft Sats på kaldstartventil først Pedro
  6. Mine sitter da virkelig i en mothake på baksiden. Dra mothakens spak bakover å vips er de løse. Eneste er å måtte demontere støvkappa under fangeren. Pedro
  7. Har hatt samme problemet på E34 og min 99 dat. Det er ikke fryktelig knotete å ta ut stikkerene å flytte om på plasseringen av dem, Men helst bør du ha et verktøy som ser ut som en trekker med rundt hylse nede til å stikke inn i bunnen på plastikkkontakten å presse opp mothakene på sikkeren. Da kan de dras ut. Ev kjøpe nye stikkere på Bosch å drive de gamle ut av kontakten for så å sette nye stikkere på ledningen å sette dette på riktig plass(test før du setter dem inn i støpselet, slik at du vet at det er koblet riktig) En bilelektrikker gjør dette enkelt og greit for deg. Jeg plundret noen timer å ødela et BMW original verktøy før jeg fikk teken på det. Null problem å kjøre bilen uten dette påkoblet, men airbag på passasjerside og setebelte strammer vil ikke virke og det samme med setebelte strammer på førersiden. Vil også på noen biler få feilkoder. Good luck Pedro
  8. pedro

    asc e36 coupe

    Hei på min er det ikke lys i bryter og den lyser kun i indikatorlampen i instrumentet når den er utkoblet. Når hjulene slipper å ASCen begynner å jobbe, blinker lampen i instrumentet. Tror det skal virke sånn på din også. Pedro
  9. Nice bil Ceylon. Hold den slik eller Mteck/ Alpina Elsker looken fra den tida. Håper du får den i kjørbar stand MED skilter. Har en E-30 C som så snart som mulig skal få en skikkelig overhaling. Hvilken dif/ stikkaksler lander du på?? Lykke til Pedro
  10. Jeg likte begge pusekattene jeg Har sikkert 11 pusekatter i nærmeste husene, men ingen av den polerende typen. Bare den skjærm/panser ripende typen. Vil bare si til PUSEPOLEREKATT at jeg har fire ac scnitzer som trenger en alvorlig. puss Bare ikke fruen får poten idet Pedro
  11. Gratulerer så mye med ekte Mbil. Jeg er vel ikke i possisjon til å si noe om kjøring men mener å se at du ikke har airbag(HINT) Flott farge Mauritsius blå? Min mening er: legg spoileren VEKK ett mørkt sted til du skal selge bilen engang! Har selv vinge på orginalbilen og den kommer IKKE på min norske Da er en diskret Mleppe mye penere å du slipper 6 små skruhull i bakluka som ruster etterhvert. Neste må vel bli POWERFLEX foringer rundt baut og annen optimalisering Endeledd bærekuler dempere filter eksos osv??? Bruker selv litt mørketid på sånt nå. Lykke til m flott bil Pedro
  12. Jeg må innrømme at strippelærer vakte mer interesse. Hører av og til om slike "forføreriske lærerinner"(og lærere). Men hvorfor skjedde dette aldri hos oss da jeg gikk på skolen? Da hadde jeg kanskje fått noe ut av skoletimene jeg også. Nei dengang 70 årige Hodne Sæter ville nok aldri ha strippet, hverken på skolen eller hjemme og godt er det da. Til gjenngjeld prøvde hun å lære meg og 27 andre lese å skrive uten særlig resultat for mitt vedkommende som dere ser . Ang. FRU Sussanne Klatten så skulle man tro at hun kunne kjøpe seg nogå attåt både mer diskre og av noe bedre kvalitet. Hun skulle da ha råd til litt gresk øyhopping hun da? Men som man reder ligger man. Men hun er jo tilgitt av familien. Pedro
  13. Takker for innspill her! Dvs er jern bærearmer å få taki lenger? Bolt on? Jeg trenger komplett forstilling med travers da tannstangen har sprukket og traversen er bøyd. Hva lønner seg her? 1 Orginal 328 forstilling og Bilstein beina eller 2 M3 3.0 forstilling med E30 bærearmer eller 3 komplett M3 3.2 forstilling travers og tannstang ev med E30 bærearmer?? Fortsatt taknemmelig for tips her. Pedro
  14. Takker Det sa Geir Ove ingenting om Har selv en 86 E30. Visste ikke at det var forskjell på bærearmene Hva er forskjellen eller rettere sagt GEVINSTEN ved å bruke bærearmer fra en E30 M3 på E36 328? Hvorfor da ikke bærearmene fra en E36 M3 som jo er lett å skaffe både brukt og nytt. Hva med M3 3.2 forstilling? Gevinst av dette ved "aktiv kjøring"da? Innsug innsugsbelg luftfilterkasse snorkel er forskjellig 3 ganger så dyrt og ikkeno spesielt bedre annet en kanskje innsuget? PM hvis noen har deler. Montreal blau venstre bakdør kjøpes hvis helt rustfri. Pedro
  15. Jo motoren er M50 basert, men det er ikke lett å bestille deler ut fra. Jeg har en BMW basert bil, men er hovedkomponentene 328i 97 modell så er mye gjort? Men Koed og GS vil gjerne ha delenummer med i bestillingen. Det er også vanskelig å sitte å plukke deler fra en film når du ikke er på riktig sted/bil. Mine siste 7 siffer gir som sagt BMW X3 E82 2007 modell. Ikke mye å bestille etter! Alpina har selv trykket dette nummeret. Web siden deres er SHEISE. 0 hjelp å få derfra. Tar gjerne tips på dette. Noen som eier en Alpina B3 her Trenger 328 eller M3 komplett tannstang, travers, radiator og AC deler? Pedro
  16. Hei Jeg er eier av en B3 Alpina å trenger nå sårt noen deler. Problemet er at jeg ikke finner min bil på VIN nummeret til bilen. Da kommer det opp en X3 E83 2008 modell Alpina lager sine egne nummer og dette er identisk med en X3. Så, hvordan i hule får jeg tak i travers, bærearmer og AC deler som radiator og kondensor. Kastet de gamle delene i forrige uke så de er borte nå. Blir svært glad for tips her. Mvh Pedro
  17. Hei Strever med det samme Ville ha el vindusheis/ høytalere ved speil og sentrallås. Har etter dette oppdaget at det er fire/ fem forskjellige nett til 2 dørs Ligeså til 4 og 5 dørs + at det er forskjell på nettene til biler med og uten AC Det skulle gi ihvertfall 19 forskjellige nett typer i tillegg til variasjoner i årsmodell79 - 81 81 - 83 83 - 86 86 - 88 og 88 til 91/92 Jeg ville tatt KONTAKT MED kOED GS eller Schmiedmann å kjøpt ett el nett til DIN bil med alt utstyr istedenfor å skjøte å fikle Mer arbeid en lønt + at det tar tid Er du ikke bilelektriker kan det fort ende galt Du må kunne lese ett koblingsskjema ellers er du ille ute hvis du skal drive på med dette. Enkleste er jo å rive alt ut å sette inn et nytt komplett, men regn med at det tar deg noen dager hver vei. Sikringsboksen er ikke enkel å få ut dessuten bør du rivebilen ned / gulvtepper ut osv. MØKKAJOBB Lykke til Pedro
  18. Sl
  19. Dårlig håndtværk og elendig arbeidsmoral trenger man ikke å dra til Polen/ polske firmaer for å finne. På jobben min renoverte et svært etablert og velrenomert i hovedsak Bærumsbasert snekkerfirma 5 kontorer og tre bad. JEG HAR ALDRI sett maken til DRITTarbeid noen gang. Jobben har avtale med HxxxxxAS, men den henger nå i en tynn tråd. Hvert eneste kontor har feil i gulvbelegg eller listing, En dørkarm er på vei ut da den var LISTET fast. På badene er veggene ved dusjene fuget med blank sikaflex å de har brukt uendelig mye mer tid enn de skulle. De har rotet som bare det og slengt dyrt verktøy og redskaper fra seg over alt. Fatter ikke at de har råd til å legge igjen noe som helst. Søpla har jeg for skams skyld bært ut og noe av det tok vi på jobben å kjørte bort i matpausen på egen regning. Riktig nok to yugoslaver der, men hovedsaklig nordmenn. Bare de gamle gutta har kommet tidlig. Resten dropper innom. Når det er sagt har vi også det problemet blandt våre annsatte under 35. Kommer å går etter eget forgodtbefinnende. Dårlig moral og mye "fjærnstyring" fra ledere vi ikke ser har skylden. Hvorfor komme på jobb når sjefen er på lederseminar/møter, kurs, går på BI 2 dager i uken betalt av jobben? Sikkert flere grunner til sviktende moral, men vi må begynne med oss selv. Man kan ikke oppdra andre voksne, men selv være ett godt eksempel. Selv prøver jeg å komme FØR jeg skal og gå når jeg skal. Men det er kjiipt å se andre rundt seg gi blanke pokker. "Nordnenn er blitt late og selvopptatte". Sitat fra en somalier kjent fra Sofienbergparken. Orket noen å lese alt dette Eller er jeg vanligvis blid. Pedro
  20. tja har vi ikke i norge altid hatt flaks å unngått de store krisene? Leenge siden svartedauen! Når kreditt tilgangen er så stor over så lang tid, fra 93 til 2008, så blir man revet med om man vill eller ei. Ser på boligen min. Kostet i 1996 260 tusen. Kostet i sommer 1,6mill. Hvor er verdistigningen hen? Jeg leide i ett par år ekstra av ren forsiktighet å sitter nå med gjeld oppetter 4de etasje. Hadde jeg solgt i mai, hadde jeg nå vært gjeldfri m en betydelig saldo på sparekontoen, men jeg valgte å se markedet an litt til. Dumt. Tenker med gru på par i 30 til 50 årsalderen med huslån på tre fire mill. Hva venter dem? Så det tydelig i 89 da pengemarkedet strammet seg og eneboliger i Asker og Bærum ble solgt for 500 000. Blokkleiligheter i Lier Tranby og for såvidt Bergensutkantene gikk for småpenger. I Oslo var det ikke rett få som gikk på trynet etter krakket. Problemet med forsiktighet er at det glir over i hysteri og at man sparer og innskrenker seg til fant. Får vi en ny pengetørke kan ting stoppe opp brått. Litt sært for mitt eget vedkommende å selge "ny"bil for å sitte igjen med 94modell. Men mange andre vil nok før meg lære seg på nytt dette med tæring etter næring. Man kan ikke bruke det man tjener, men man bør bruke mindre. Sparingsvilje er nødvendig for at bankene skal ha noe å låne ut. For hvor får bankene pengene sine ifra? Pedro som forresten vil ha seg nytt skinninteriør
  21. JA da får man jo NYE dekk etter eget valg da Det er vel sånn at man ikke kan summere nypris på brukte felger å dekk. Du gidder vel ikke vente til 20 lell? Da vinner jeg litt på jobblottoen igjen Pedro
  22. Fortsatt interessert jeg da Alpina bil på Alpina hjul Ny pris er ???? Pedro
  23. Grisepen bil Flott interiør og velholdt bil. Noen minstepris på felgene? da det vel blir noe frakt på dem til Oslo! Ulike dekk heller ikke noen høydare. Gratulerer så mye. Å drømmer MYE bak tastaturet her nå, men 6500 på min lønn er hardt å svelge Ny pris Vil se godt ut på en arktisgrau metallic Alpina disse. DVS min Pedro
  24. Joa Her har vi innvandring på sitt beste Synes fargen er kjempekul jeg. Int er pent og holdbart. Noen laveste pris på felgene? Men frakt vil vel utgjøre noen kroner? Blir penere på min Arktisgrau metallic Gratulerer med kjempefin bil Envy Pedro
  25. Hvite blink med god passform? Org eller made in sina? Med eller uten check control? Var borti et par som hadde passform etter et dolokk Sittet PÅ bil? Verdt mer enn 200 da? 1300 på GS nå i kampanjedagene Pedro
×
×
  • Opprett ny...