Gå til innhold

OLEZZ

Medlem
  • Innholdsteller

    2583
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Akershus

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

OLEZZ's Achievements

  1. Rart dere har "tilgang" til puma-meldingen. Det er jo veldig strengt å gå ut med intern info i BMW-systemet. Det er vel ikke annet å forvente i dagens sosiale medier
  2. Hvis man skifter komplett register ja. Aksjonen innebærer kun øvre kjedet og strammer. Har gjort begge jobbene x antall ganger
  3. Ser en del nevner hvordan lyden er osv. For oss er det litt enklere ettersom vi kobler opp lytteutstyr som vi fester på motorfestet som igjen er koblet opp mot diagnosetesteren. Derifra har vi verdier å gå ut ifra. Ser mange nevner at motoren må ut for å skifte kjedene. Dette er ikke tilfellet. Det øvre kjedet (derav aksjonen) skifter man ved å dele det gamle kjedet, linker på det nye og sveiver motoren.
  4. Ønsker å kjøpe S50b30. PM for info.
  5. Jeg som satt s54 i denne. Eksosen var vel det eneste jeg aldri fikk gjort meg ferdig med. Bra den fortsatt ruller og går. Lykke til!
  6. Dette er ikke unormalt. Totalkoding av bilen så er den mest sannsynlig tilbake. Utfører dette i Oslo. PM for info.
  7. bakluken må være igjen sammen med alle andre dører. Det er jo bare å ha luka oppe, men smekke igjen låsen med en trekker. Hvis den etter 17 minutter har over 80mA er det noe galt et sted.
  8. Du kobler deg imellom minuspolen og minuskabelen. Du må huske å lukke alle dører / låser og låse bilen. Den skal da ha sovnet etter 17 minutter. Burde ikke være noe særlig over 80mA. dvs 0,080A.
  9. Jeg kjøpte clutch til en Integra på ebay og den fungerte helt smertefritt. Det er jo ikke noe fasitsvar, men det er ofte ebay er like greit.
  10. Sjekk sikringene som er i e-boksen v.side i motorrommet. Det skal være en sort liten holder med en 5-6 sikringer. Gitt at du finner ut at problemet ligger her: Har vært borti gjentatte ganger at høytrykkspumpa på disse ryker. Prisen på denne inkl skift ligger på rundt 30-40 tusen og er en omfattende jobb som krever en del spesialverktøy. En løsning som ofte fungerer er å ta ut styreenheten som sitter på pumpa og levere den til rep. Det er ofte der problemet ligger. Denne er egentlig ikke meningen å demontere, så det må klippes noen ledninger for å få den ut. Jeg leverte den til spesialist i England som driver med disse pumpene med suksess. Denne pumpa heter vel VP44.
  11. Da er det enten noe feil med delen eller du som har montert feil. Skal ikke jekke noe som helst når du skifter bærearm på den bilen. Kulene sitter jo fast og foringa i bakkant sitter likt uansett hvor mye press hjulet har.
  12. Det er ikke noe voldsomt forbruk, men det er selvfølgelig over gjennomsnittet på den type motor. Noe oljeforbruk er normalt. Etter alt å dømme så forbrenner motoren olje. Skifte av ventiltettninger er jo veien å gå i første omgang. Det er jo en relativt drastisk jobb for en som ikke driver mye med bil, så er spørsmålet om du synes det er verdt å prøve på det. Ryker motoren synlig ved gasspådrag? Evt dersom du henger på giret nedover en bakke forså å gi gass? Bare for å være på den sikre siden kan du ta en titt oppi kjølevæskebeholderen for olje.
  13. Ok. Det er jo over det som vanligvis er normalt på den motoren, men likevel ikke helt avskrekkende. Hvor langt har motoren gått? Da er det jo mest sannsynlig to ting det står mellom. Det er ventiltettninger og oljeskraperinger / stempelringer. Førstnevnte er mer sannsynlig da de blir harde med årene. Dette er såfremt veivhusventilasjonen er byttet og det ikke er noen utvendige lekkasjer på motoren.
  14. Bunnpannepakning er relativt enkel og bytte såfremt man har utstyret til det. Vakumpumpe i bakkant av motor lekker nesten alltid olje, men fungerer likevel som den skal. Dersom denne skulle være ute av funksjon vil du få en veldig hard bremsepedal. Den beste måten du kan finne ut av oljeforbruket på er å vaske motoren godt over og under forså å bruke den en stund. Dersom det da ikke er noen drastisk synlig utvendig lekkasje så forbrenner den olje. BMW godkjenner i overkant høyt oljeforbruk (0,7L pr 1000km), men dette er jo selvfølgelig for å komme unna et og annet motorbytte. Prøv å fyll til maks på pinnen og mål antall km frem til den er på minimum. Da har den brukt ca 1L olje. Så kan du måle forbruket ut ifra det.
  15. Sjekk antenneforsterkeren først du.
×
×
  • Opprett ny...