Gå til innhold

urgem3

Medlem
  • Innholdsteller

    266
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om urgem3

  • Bursdag 07/17/1988

Profile Information

  • Interesser:
    Trøndelag

Nylige profilbesøk

551 profilvisninger

urgem3's Achievements

  1. satt dab til aktiv, i CAPPL DAB dukket nå opp i CCC, Men når jeg velger DAB står det NO signal, har brukt en universal dabantenne fra en sony spiller, men det burde vel funke? eller må jeg ha fistune antennen?
  2. Har lakt inn 654 i både cas og lsm men dukker fortsatt ikke noe dab funksjon i ccc, noen ideer hva som må gjøres videre?
  3. har inpa/ncs/tool32/winkfp hvordan er framgangsmåten for da og gjøre dette manuelt?
  4. Slik jeg forstår det, så skal jeg først sette den "loopen" inn i fistune modulen, og la den kabelen som går til fistune modulen henge løst. jeg skal så starte radioen deretter ta ut loopen og så koble den til kabelen som er beregnet for fistune modulen. Kommer da denne plutselig opp i CCC ? eller må den restartes eller noe?
  5. Kan noen forklare på norsk hvordan det gjøres?
  6. Har en E60 2008 mod med CCC Kjøpte denne på GS og monterte etter anvisninger: http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/3595964 Vet ikke helt om jeg skjønte dette med konfigureringen., trengs det koding? DAB modulen kommer ikke opp i CCC men den kommer opp i listen i INPA over moduler Har noen montert slik tidligere og kan forklare dette på norsk? Configuration:  Connect the antenna wire to the FISTUNE module  Connect the light conductor link to the light conductor for the FISTUNE module  Start the radio  Remove the light conductor link and connect the light conductor with the FISTUNE module  The FISTUNE module carries out the self-configuration  Start the channel search in the radio and check the DAB+ signal presence
  7. Har noen en manual (på nett) eller diy på og demontere høytrykkspumpa på en m57d30 e90 07 mod demontere den ifra motoren, ikke demontere selve pumpa
  8. Har i den siste tiden begynt og opplevd at bilen helt random stopper når den er i nærheten av tomgang. Feks: Jeg starter opp bilen, så går det 2-3 sek, så stopper den Jeg må skru av og på tenning, så starter den og stopper etter 2-3 sek Slik fortsetter den til evig tid. Men dersom jeg ruser den til over 1500 rpm, og holder den 5-6 sekunder, for så og sleppe den sakte ned, så holder den seg på tomgang, og kan stå der lenge, ( ikke prøvd mere enn 30 minutter) Eller dersom jeg starter opp, og kjører med en gang, så stopper den ikke. Problemet kommer igjen, når jeg kommer inn mot et kryss/parkering etc. eller skal stoppe, så fort jeg trår inn clutchen og girer ned for og bremse ned, så stopper den om den detter ned til tomgang, og tenneng må helt av, og på igjen for at den skal starte. Det er helt uavhengig om bilen er varm, eller kald Jeg har ingen feil koder i heletatt, og drivstoffilter og fødepumpe er nettopp byttet
  9. Har ettermontert CIC, fikk endret VIN på denne med tool32, og den fungerer fint, bortsett fra AUX og Bluetooth (audio) BIlen har CCC med 6FL originalt, samt Mulf2 & TCU. Repinnet slik som de DIY ene som finnes på nettet, og har satt på en MOST terminator på MULF2, og satt TCU mosten rett i combox. Men bluetooth og aux fungerer ikke, så regner med det er noe koding som gjenstår her. Er det noen som har peiling på dette, som kan ta på seg koding? og evt sjekke over at alt er som det skal og få dette til og fungere?
  10. så throttle actuatoren kan faktisk være skyld i dette? Nå fikk jeg aldri målt matetrykket, men har byttet både matepumpe og drivstoffilter for og utelukke det. Høytrykkspumpa er litt i dyreste laget for og bare "prøve"
  11. Har vært ut og testet en god del mer. Bilen kutter aldri om jeg har 90% gasspådrag eller mindre, Har og byttet railtrykksensor, og railtrykkregulator. Fulgte og med på livedata når kuttingen forekom, det var på forskjellige turtall, og galleritrykk fra alt mellom 800-1400 kan det fortsatt være matingen som er problemet når høytrykkspumpa levere 1400 bar på det meste?
  12. Finner det ikke i Inpa, hvilken fane skal det ligge under?
  13. kan sjekke, evt prøve med carly. Hva skal det ligge på ?
  14. noen måte å få "målt" dieseltrykket på ? i livedata finner jeg kun galleritrykk,
  15. Har en e90 325d, som kutter ved gasspådrag 50-100% rundt 3300/3500 rpm, i 3. gir eller høyere. Har feil på 3FC0 - Airflowsensor3FF1 - Airflowsensor438D - Throttle Actuator4212 Glow plug 14232 Glow plug 24242 Glowplug 449A2 Weak AC cooling426E Intelligent Battery sensor Men har prøvd med flere luftmassemålere, som er i orden på andre biler og fortsatt er bilen lik, de andre feilene har vel lite med motoren sin ytelse og gjøre Disse feilene forsvinner om jeg sletter, men kommer tilbake etter alt ifra 1-5 minutter. Når bilen kutter må jeg slå tenningen på og av for og kunne kjøre videre. Evt. er at om sidenmannen som sitter med diagnose pc en sletter feilkodene, så går den plutselig som den skal igjen. ( er vel fordi den skrur tenning på og av ) Noen som har hatt lignende problem?
×
×
  • Opprett ny...