Gå til innhold

Rossevold

Medlem
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Rossevold

  • Bursdag 03/03/1991

Profile Information

  • Interesser:
    Vigra

Rossevold's Achievements

  1. Hei, min e46 318i 2000mod reg sent 1999 døde plutselig brått under kjøring. Når jeg vrir rundt tenningen for å starte bilen får jeg som regel start, men å kalle det å få start synest jeg er veldig generøst! Det som skjer når bilen "starter" er att den "jager" på VELDIG lavt turtall(såvidt det klarer å holde seg igang) og bensinpumpe-relèene slår inn og ut konstant med en jevn tikking, bilen går sånn helt til jeg prøver å gi gass for å øke turtall, da stopper den. Har prøvd uten hell å laske over/koble forbi bensinpumpe pga mistanke om defekt bensinpumpe, som tilsynelatende går som den skal. Noen andre som har hatt samme problem? Setter stor pris på alle teorier og tilbakemeldinger!
  2. Jeg har hatt tilsvarende lamper på min e46 318i M43TUB. Hos meg var det "defekt abs-sentral", skiftet denne selv og det løste problemet!
  3. Hei, noen som er godt kjennt med elektronikken på e46 318i M43TUB motoren? Var ute og kjørte så plutselig mistet jeg all motorkraft, motoren stoppet ikke men ble liggende å "jage" på tomgang(400-700rpm) og når jeg prøver å gi gass kveles den etterhvert som jeg gir nok pedal. Når jeg fikk kommet meg trygt av veien begynnte jeg så smått å feilsøke. Hører tydelig en tikkelyd fra ett relé under/bak hanskerommet når motoren "går", dette viste seg å være bensinpumpe-reléet. Med mistanke om muffens med reléet byttet jeg det ut med nytt fra den lokale bmw forhandleren, uten tegn til bedring. Har videre prøvd å koble 30 strøm(+fra batteri/tenningstrøm) direkte til de to 87(forbruker) stikkerne i releholderen, besinpumpe gør som den skal(høresten det ut som) men ingen endring med tanke på å få øke turtall uten å kvele motoren. Mistanken ledes nå mot at feilen må befinne seg der hvor bensinpumpe-reléet får 86-strømmen(+strøm, signal til relé) sin fra? Kommer den rett fra hjerne/styreenhet? Har hatt problemer med å koble til bmw scanner til bilen tidligere om det kab være av betydning. Takker og bukker på forhånd for tanker, teorier og forhåpentligvis løsninger! Mvh Robin R
  4. Her er den: http://www.ebay.com/itm/BMW-M3-Oil-Cool ... 654wt_1037
  5. Ønsker å kjøpe M52b28 motor til e39, IKKE M52tuB28. Helst under 200 000km, men kan gjøre unntak om den er i bra stand!
  6. Er det komplette kit dette med armer etc?? Slenger ut dette for han
  7. hvor mye for hele motoren? km stand? e39?
  8. rundt 11.000kr Er den fra e36 eller e39? km-stand osv? Trenger m52b28 til min e39
  9. Det stemmer, eller 15 000kr komplett med understell, eksos, girkasse, osv. Skal tenke på det, har kun bruk for motor da jeg har hatt motorhavari på min e39 528ia
  10. dette er vell m52b28 om jeg ikke tar helt feil? pris komplett motor uten gir?
  11. Væske for kjøling av innsug vil jeg tro!
  12. bilder av felger på svart bil ?
  13. Bære å komme dej heimjenn å skru, ej stille sikkert en kveld eller 5 når ej kjøme mej heimjenn, bære å plinge!
  14. vigra, 10min fra ålesund tennker meg iallefall over 5000 for 50ccm
  15. Har en 2007 mod Aprilia rs 125 som jeg ikke har bruk for lenger, som bare viser såvidt over 3000km på telleren. Kom med bud! Spar deg selv for skammbud takk Har også en blå metallic 2001 mod rs50 som trenger nytt sylinder kit om noen skulle være interessert, denne skal bort og går sikkert til en billig penge. Bilder kommer ut i uka en gang messt sannsynlig, første mann til mølla!
×
×
  • Opprett ny...