Gå til innhold

utforbakken

Medlem
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Fikk det til med ista og en kanne kaffe 😀
  2. I alle dager. Et eller annet begynte å fungere her😃. Da gjenstår det bare å finne ut hvordan en kan få synkronisert startsperren.
  3. Hadde det til å begynne med, men det står i veiledningen com9, så jeg prøvde det også. Men kan prøve igjen med Com1
  4. Hei. Om jeg har forstått dette riktig, er bryteren på kabelen riktig i 3 av posisjonene? Enten helt til høyre eller venstre er feil? Har i alle fall forsøkt flere. Alle innstillingene du nevner tror jeg er riktig, bortsett fra latency som jeg ikke får lavere enn 1. Og E kommer frem når jeg starter kommunikasjon ja. Har tatt noen screenshots:
  5. Ja, forsøkte det også, fant raskere ut at noe ikke fungerer. Så ut som det koblet seg til, men da jeg forsøkte å bruke det, kom det opp en eller annen feilmelding om at det ikke kunne lese fra bilen. (dette var sent i natt, husker ikke helt hva det stod). Jeg bruker en K+Dcan kabel.
  6. Hei. Fikk problemer med bilen (2009 E61 ), da den vistnok ble tom for strøm. fikk feilkode 004A63, DDE:EWS tampering når jeg brukte Carly. Fikk låne en laptop med insta installert og gjorde et forsøk med denne. Fikk da opp melding om at den ikke klarte å koble til bilen. Lastet ned og installerte ISTA på min egen laptop (ISTA_standlone_installer_4.32.15) lastet ned fra Bimmermmerdiagnostics)). Installasjonen gikk greit, men fikk ikke koblet til bilen. Har lest utallige poster rundt omkring med hva som kan være galt. Har endret i Edibas osv. Når jeg kobler til, får jeg opp melding om at VIN ikke kan leses fra bilen. Når jeg legger inn VIN manuelt, fortsetter programmet å surre i ca 15 min, før jeg får frem noe slikt: Er det noen som har en liten ide om hva som kan være feil her? Får kontakt med alt når jeg kjører Carly, så jeg har en mistanke om at det er et eller annet jeg har oversett.
  7. Fikk en vibrasjon/ lyd under bilen her om dagen. Det viste seg at boltene som fester mellomakslingen til diffen hadde løsnet, jeg strammet dem, men der er fortsatt noen merkelige lyder. Er det noen som bet hva disse lydene kommer av? Høres ut som det er fra bakre del av bilen i alle fall og kommer både når jeg rygger og kjører framover:
  8. Hmmm. Og etter å ha rotet rundt litt til med sjekking av sikringer og rele og kontakter, fungerer plutselig alt igjen.... Jaja. Kanskje den bare var i dårlig humør
  9. Men når jeg kobler til strøm direkte på pumpa, starter bilen.... Hvorfor får jeg ikke strøm på releet??
  10. Er forresten en 98 523i touring...
  11. Startet bilen i går. Stoppet etter 3sek og vil ikke starte igjen. Tenner på startgass. Byttet bensinpumpe og veivsensor uten at det hjalp. Tar av slangen på bensinpumpa og der kommer ikke bensin når jeg kinner motoren. Har sjekket alle sikringer og rele, sjekket feilkoder uten å finne noe unormalt og er ganske tom for ideer. Noen som vet hva dette kan være? Bilen har ikke fusket eller noe slikt i forkant av dette... Takknemlig for råd.
  12. Det er ikke xenon på denne i alle fall
  13. Her er noen bilder av bakluka. Ikke rustfri nei. Det er ikke xenon på bilen, og jeg skal se hvor hele innstegslistene er når jeg har demontert dem
  14. 97 modell motor komplett med gir, ledningsnett, hjerne, dynamo, servopumpe osv. Gått ca 230' Bør bytte ventiltetninger da den lager litt blårøyk og jeg tror ac kompressoren er gåen. Ellers skal den være i bra stand. Gi bud.
  15. Selges i deler. Har ikke motor eller gir. Ellers det meste av deler. Ikke skinnint.
×
×
  • Opprett ny...