Gå til innhold

Hansee

Medlem
  • Innholdsteller

    406
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Hansee

  • Bursdag 02/05/1977

Profile Information

  • Interesser:
    Vestfold

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Hansee's Achievements

  1. Har byttet abs/asc-modul og rattvinkelsensor uten hell. Kjedelig å koste på flere tusen unødig. Neste tips er abs-krans som ligger på innsiden av hjulbosset foran. Skal visst være synlig å se noe med lommelykt når en tar ut abs-føler?
  2. Har en 2004 116i som tuller med ABS ASC. Har lest mye om et reperasjonskit med delenummer 34516797896 som visstnok er en vanlig feil. (http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-HYDRO-UNIT-DSC-REPAIR-KIT-COMMON-FAULT-34516797896-/171083857603) Bilen er egentlig solgt og det var ny eier som fikk trøbbel. Den oppleves å kutte / bremse på f.eks. E18 når den kjører rett frem med god arbeidstemp. Nye eier fikk lest av feilmelding på Mekonomen ved første episode, men fikk ingen utskrift / logg på hva den sa annet enn at bilen har registrert at den har kjørt fort på humplete vei. Dette var ikke tilfelle i følge han. 2 verksteder har feilsøkt og prøvekjørt uten å være sikker på at det er denne delen som må byttes eller om det kan være en sensor i rattet e.l.? Min erfaring er at den kan hugge litt ved venstresving (f.eks. rundkjøring), men ingenting ved å kjøre i sirkler til høyre. Ingen service-lampe lyser og mitt beste forslag er å bytte dette reperasjonskittet på mistanke. Her er lignende tråder: http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=11&t=14926&start=165 http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=722556 http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=29&t=35603 explained to the service advisor there that the dreaded DTC/ DSC fault lights had come on and he was very helpful- he explained it is a common fault and that as a dealership they would do the diagnostic (which we would pay for) and from that the dealership would contact BMW head office to apply for the goodwill to repair it. He said it was on a customer by customer basis not a decision they could make. He checked the service history and could see that it has a BMW service history and that it is within the service interval etc, it is also less than 5 years old which is their cut off it seems. Hopefully we should have an answer by the end of tomorrow from the head office. As a contingency, we did phone a BMW specialising / German car garage in the local area. They also know the problem and estimate the repair to be £350 with everything included- which we could claim on the warranty we got with the car.
  3. Det kan kanskje bli vanskelig for noen, men det kan være en fin læremåte og ikke minst mye bedre annonser. Uansett ferdige felter/tagging som byr på viktig info er fint.
  4. Hva med hjul / dekk / felg kategorisert etter antall tommer + noen påbudte felter til tittel som feks ET, bolter, osv?
  5. Gjerne med og selvsagt hele og runde.
  6. I går ble det lankjøring fra Tønsberg til Lillehammer. Opplevde at den kuttet et par ganger og mistet kraft. Kjørte umiddelbart til siden, stoppet motor og startet på nytt. Ingen feilmeldinger, lyder eller bensinlukt. Kjørte videre og la merke til meget høyt forbruk oppover. Godt over literen så brukte ca 3/4 av tanken én vei. Hadde nok litt tung før dette skjedde og første milene som påvirket i tillegg. Ellers hoppen den ofte av gårde i førstegir ved igangsettelse og den trives lite med mye gass. Noe er galt og den går nok ikke som den skal. Tips? Har testet coiler som er OK alle plugger ble nylig byttet.
  7. Bestille nye da?
  8. Hele og pene. Enten originale da høyre er sprukket eller sorte ...
  9. Kun prøvemontert i bilen. Hbo 450 inkl frakt.
  10. Er det flere typer Siguard 850? Det er vanlig Thule firkantrør som går gjennom boksen. Som alle andre E60/E61 har jeg haifinne ja Men, når jeg legger boksen oppe på haifinnen, så langt mot bakluka som mulig kommer ikke føttene til takstativet langt nok bak til at de går bak det mellomste festet til railsene. Planen var å ta hull og skyve boksen bakover, men slik det ser ut nå må jeg enten ha boksen foran antenna (og midtre railsfeste) eller ha boksen så langt bak at bakluka tar borti. Mulig du får noe ut av disse bildene? http://forum.vacn.no/showthread.php?130 ... ost1321729
  11. Kjenner til boksen, men hvilken modell har du? Hva slags stativ? Stengene gjennom boksen eller under boksen? Ideelt er vel en boks plassert slik at du ikke kommer borti bakluke og at den ikke er synlig ut fronruta i vanlig kjøreposisjon. Har du ikke haifinne? Hvis stativ og boks evt er så lav må du vel tilpasse et hull. Vil ikke være synlig fra utsiden uansett.
  12. Justerbart på vei fra .de. I tillegg må det spaces både foran og bak med nåværende hjulsett. Da kona trives best med automat, blir det antagelig salg av 1-serien til fordel for automat. Siden jeg har bestilt rep kit fra 3M, ser jeg også på lakksprøyte for å lakke frontfanger. Har alltid hatt ønske om å prøve dette, så nå har jeg mulighet. Er redd kompressore jeg har er litt liten da det anbefales min 50l. Biltema sin proffsprøyte krever kanskje mindre, så får se hva det blir. Ellers er vel Devilbiss mye anbefalt.
  13. I fortsettelsen på å redde 1-serien fra forfall, får jeg dette reperasjonskittet sendt fra bukta snart. Siden bilen har aerodynamikk-pakke, tenkte jeg det var verdt å forsøke en reperasjon av frontfangeren først og sette bort lakkejobben.
×
×
  • Opprett ny...