-
Innholdsteller
79 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Narvik
-
Kjøretøy
Bmw 520i 1991
kranierot's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei! Jeg planlegger å selge bmw min, skal søke bachelor bygg til høsten. Det er en 520i fra 1991 som nå har gått 180000 km Bilen er svært godt tatt vare på av alle eiere, og den tradisjoen førte jeg vidre i mars i fjord. Innvendig ser bilen ut som en reise tilbake i tid, ingen slitespor i ratt, girspake og ellers interiør. Utvendig er bilen en nytelse i lakken bortsett i fra noe sprikker i lakk på ene kanal, samme kanal har forøvrig en liten bulk som sist eier påførte ved hjelp av den orgianel jekken(Se bilde,). Bilen har fult utfyltt service hefte, hvor jeg senest i fjord sommer tok inspks 2("Jette frehs" var det svenske mekonomen verkstedets tilbakemelding) Hær følger med en rekke papirer og regninger på det meste av det som har skjedd med bilen opp igjennom som forøvrig ble importert til Stavanger i 1995 fra Tyskland. Før jeg kjøpte bilen ringte jeg to-tre tidliger eiere for å forhøre meg om den og alle savnet en god bil, jeg pratet med div verksteder som hadde noe med den og gjøre Inkl det som importerte, forhørte meg med statens vegvesen om eu.kntrl med tanke på kmstand. Alt i skjønneste ordre. Avtagbar krok, tilsynelatende ubrukt reservehjul. Manuell gir 3 sett hjul, 17" org bmw sommer, 2 sett 15" Vinter( ett sett org bmw, men ene felgen har en skade som var da jeg hentet bilen) Har over hodet ikke lyst å selge men det er ingen vei utenom, så får jeg et godt bud så går den i morgen. Når jeg kjøpte tok jeg et kaskofritt lån, så vist du søker i Brønnøysundsregistret så finner du en sak på bilen, dette fikses før evt kjøp. Bilen er eu ok til februar neste år. Bilen fikk forøvrig full motor overhaling i sommer, med fresing av topp og ventiler, mye nytt i motorrom. Gjort at Mekonomen verksted i sverige. Gi meg gjerne tilbakemeldinger selv om det bare er tanker rundt salget!! Bilen har gått fra 162000 til 180000 km i mitt eie mye pga hjem kjøring fra narvik til tromsø. Takk Reg nr er Rh26122 alt over 30000kr kommer til å bli vurdert Tor Einar Johansen Tlf.nr 92687877, ring for full info og en hyggelig prat.
-
Hei, på sverge ferien gikk ikke alt som planlagt. Hadde bilen inne på innspeksjon 2 service og gikk ut i fra at alt var i orden. Starter på hjemturen uten å ense at temperaturen stiger, overkok og noe så voldsomt(i dette øyeblikk er det mye etterpå klokskap, er det mulig å ikke fløge med på speedometeret). Kommer til verkstedet og man forsøker å kjøle ned motoren, og hvor det viser seg at kjøleren er sprengt i varmen. Så første opperasjon er å skaffe ny, noe som lot seg gjøre på dagen. Verkstedet skrur på bilen nonstop i et døgn uten hell, jeg drar hjem og venter. Selvfølgelig er vannpumpa totalhavarert, ikke så mange andre forklaringer. Men det førte med seg mange ting. Her er ting som ble gjort/byttet0 - Ny Vannpumpa - Ny Radiator - Ny termostat - Alt av pakninger og bolter som må byttes når topp planes - 19 ventiler freses - 5 nye ventler - Planfresing av topp kommer ikke på mere, men de som har peiling ser tegninga har kjørt noe tusen siden og ting har sikkert gått seg litt til. Det jeg lurer på er om det noe som må juseter til etter at bilen er blitt kjørt en stund etter noe slikt. Tor også at jeg kansje burde bytte clutch etter som jeg synes bilen hakker på lavt turtall, bilen ahr gått 177000 På fårhånd takk
-
Ok takk takk, ikke noe voldsom mekaniker. Du har kanskje og en link til hvor jeg kan lære meg å ta diagnose? Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2
-
Variere veldig, på varm motor bruker det å ligge på 6–700. Men akkurat når jeg starter går det opp og ned. Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2
-
Som tittelen sier, trenger forslag til hva det kan skyldes. Normalt ligger den vel på 900 men nå er den ofte ned på 6–700!.? Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2
-
Enig, litt Bosch-senk, en runde med sotespray på lyktene og noen billige bling-felger så er denne bilen i mål. Eller kanskje ikke? Men du har helt rett: Ikke lett å finne en så pen E34 i dag, så her har kranierot gjort en god jobb. Som bilmodell har nok E34 fortsatt noen år foran seg som pendler-, ungdoms- og arbeidsbil, så fine eksemplarer av arten skal nok bli ennå mere sjeldne enn de er i dag. Gjelder å ta godt vare på de man alt har, altså. Den her blir orginal, ikke noe fan av bling og fjas og soting osv.