Gå til innhold

Valset

Medlem
  • Innholdsteller

    322
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Valset

  • Bursdag 02/12/1990

Contact Methods

  • MSN
    tev_3@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Ørsta/selje

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Valset's Achievements

  1. Grunnen til at du ikkje har strøm til varmeapparat er fordi unloader releet ikkje har strøm. Dette ligger i motorkontakten. Når denne ikkje er koblet til har du ikkje strøm på: varmeapparat, el vinduer og takluke.
  2. Takk for det:) har selv hatt en drøm om skikkelig maskineri, så blir artig å få realisert den drømmen:) Ferdig loddet stikk til e30 Like før nå Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. Flott prosjekt! Liker løsningene dine:) har ventet på at denne tråden skulle dukke opp her, fulgte med på bimmeren:)
  4. Så var det på tide med en liten motor uppdate:) Ble spontantur på meg og en kompis til drammen for å hente en compact med motor. Lastet på bilen og på vei hjem. Her er motoren: Gikk totalt imot mine egne planer og kjøpte s50b32 med 6 trinns kasse. Motoren har eg papirer på og dokumentert km stand på 105 000km ikkje gale for en 95 mod motor:) Motoren ute, kjekt med traktor:) Motoren ble vasket, sitter fortsatt org klistrelapper med nr og strekkoder på Ribber det eg trenger før vrak Levert på vrak Første ut var og modifisere eksos rør nr6 på bakerste grenrør, her fikk eg en kompis til å skjære ut en flens i 10mm stål med laser så det ikke skulle vri seg. Kappet så og snudde røret og punktet det samme med mig, leverte det så til et firma so tigget det til meg Kappet og kneip sammen røret til ac også, fikk dette også tigget, fikk også toppdekselet glassblåst siden det var rødt... Fikk tak i en 02 bkf som eg måtte gi en liten shine, denne ble montert med 750 master sylinder og ekstern 02 tank Sveiste forsterkninger på traversen og flyttet stabstaget fram, bestemt meg med engang at m50 panne ble uaktuelt, mest pga høyden da denne bygger for mye ned. Traversen ble pulverlakkert, sendte også inn fjørbeina og varmeskjoldene da malet finish ikke er så fint som pulverlakkert Fikk også tak på en annen godbit som ble montert, nemlig alpina b6 296mm bremser Bunnpanna ble levert til jaas, kjapt og flott arbeid:D laget jigg av en m50 blokk og en e30 travers som eg sendte med. Fikk også tak i e30 m3 speedo, syns det gjør seg bra med S motor:) Så over til en detalj eg ikkje har sett i e30 cab før, røde evo seler:D Er henger den mer eller mindre klar, kun å ha på annen oljekjøler, bygge litt om innsug og koble ledningsnettet så skal det meste vere gjort Det var alt eg rakk for denne gang, sitter nå ute på havet og dupper, skal heim om ca tre veker, skal da få motor ned i bilen og forhåpentligvis få start:) Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. Hei da slenger eg inn en oppdatering for å vise hva som har skjedd:) Bilen ble ferdig i sommer med skilt. Bilen ble lakkert opp igjen og nye felger ble bygget En kompis stillte med bil og henger så eg fikkden heim:) Heime i garasjen, var et helvette å få av flekkene etter folien som var på for å beskytte om steinsprut og salt Etter et par gode timer ble eg og fruen ferdig å få vekk rester etter folien:) Fått begynt å montere lys og pakninger Funnet frem startec lyktene og nye pakninger Evo nyrer Nye griller ble montert UTEN lyktesenkere Så var det på tide med eu kontroll Eu stuket Så var det å leite fram noen kasser Hadde også desse 51mm fjørbeina liggendes Kappet Sveiset Senterene som ble sveiset, dreiet og borret En kompis som tok seg av dreiinga og borringa, stor takk til brud1s:) Og en annen kompis, eysteinose ordnet med sandblåsing og pulverlakk av innertønnene mine menst eg var ute på sjøen:) Rengjort kontaktflatene for lakk Senterene ble levert til lakk Monteringen igang Dimmensjonen på felgene ble 9.5x16" foran og 10x16" bak, desse sitte uten spacer, husker ikke et, men er opprinnelig til japsebil Her er noen bilder fra et lokalt treff som ble arrangert, bilen var ikke ferdig. Men prøveskilter ble det. Vant pokal for treffets mest gjennomførte så det var kjempe kjekt:) Skulle egentlig ikke gjør så mye denne vinteren, men ting går aldri etter planen. Så var m50en ute, hadde en del m20 deler liggende så planen var å bygge m20b27, men den planen sklei rimelig fort ut. Kommer uppdate senere om motor og ting rundt denne:) Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. Har en i bra stand med intercooler stående:)
  7. Har fulgt med siden dag 1! Dette er det beste prosjektet på bimmers etter min mening:) desverre har det aldri klaffet for meg på diverse treff(turnus arbeid) så har aldri fått sett denne live, før i år på gs treffet. Det pisset ned, forholdsvis tidlig på dag,finst ikke morgen kvikk, men der såg eg bilen din, ble med et morgen munter og glemte regnet helt. Stod som en idiot å beskuet bilen din leenge menst det pisset ned, en go stund før tteffet "begynte" Det gjorde hele turen verdt det, så deg seinere på dag, stod ved bilen med et lite publikum og med panseret åpent, men våget meg ikke bort. Så håper eg får sett denne en gang til:) under roligere omstendigheter engang, for det er masse mer eg skulle likt og beskue og kikke på, flott sammenskrudd bil med flotte detaljer, virkelig et resultat du skal være stolt av!
  8. Dette blir rått! Artig med annet enn det "typiske" motor valget:) Likte nye felgene bedre enn mito felgene
  9. Det foregår oppe på flåklypa:) mye artig på engang! Spørst om ikkje eg og eystein må opp og inspisere en dag:)
  10. Alt er solgt og bilen er høgd
  11. Her skjer det saker og ting igjen, skal komme med en skikkelig uppdate når eg får til å legge ut bilder:)
  12. Pris?
  13. har desse ennå ja, 500kr så er dem dine, følger med begge lysbryterene også, holder til i ørsta møre og romsdal
  14. Selger et sett med tåkelys foran til e34, er med festebrakettene som er skrudd i fangeren. Følger også med lysbryteren. Link for bilder: http://bimmeren.no/viewtopic.php?f=9&t=3414
  15. Her for bilder og info http://bimmeren.no/viewtopic.php?f=9&t=3407
×
×
  • Opprett ny...