Gå til innhold

nornesn

Medlem
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

nornesn's Achievements

  1. S50B32 Motor selges halvbyggd. -JE Stempel smidde 9:1 komp. (Passer bra til E85 og turbo) -H profil råder med arp bolter (kjøpt av motorviagra) -Stud gurdle til bunndel m/arp bolter til rammelager. -Nye rammelager og rådelager ACL Blybronse. -VANOS block off. -ARP Topplokksbolter. -Cometic MLS Toppakning. -Blokk er plana og borra/hona etter dimensjonen til stempel.(gjort av Auto23 Bergen) Veivaksel er montert med nye lager og girdle. Resten ligger fortsatt i deler. Tiden strekker ikkje til, så selges derfor billig. Dette har kosta meg kr. 55000,- av innkjøp av motor/deler + maskinering. Org. ledningsnett osv er kasta, så datasprut må brukes. Selges kr. 20.000,- !! Førstemann til mølla! -Sogndal. tlf 45299667
  2. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41624963 Tlf: 452 99 667
  3. Selges kjapt grunnet flytting, derfor den lave prisen! Komplett med tannstang og diff. Ta gjerne kontakt på tlf: 45299667
  4. Rent vann tåler mer varme enn kjøleveske blandet med vann. Men kjøleveske er nødvendig pga smøring av vannpumpe, hindre korrosjon og hindre frysing.
  5. Det vil med andre ord uansett si at det er dyrere enn Megasquirt alikevel altså? MS får man ferdig loddet i boks med alle sensorer og ledningsnett for 7700,- hos Velox Motor. Dem har da dog ikke mulighet for å bremse/mappe, men i hvertfall mye kompetanse på MS MS kan ikke måle seg med kvaliteten og mulighetene til VEMS . Vems kan måle seg med de dyreste spruta på markedet som autronic, aem, haltech osv...
  6. Det vil med andre ord uansett si at det er dyrere enn Megasquirt alikevel altså? MS får man ferdig loddet i boks med alle sensorer og ledningsnett for 7700,- hos Velox Motor. Dem har da dog ikke mulighet for å bremse/mappe, men i hvertfall mye kompetanse på MS MS kan ikke måle seg med kvaliteten og mulighetene til VEMS . Vems kan måle seg med de dyreste spruta på markedet som autronic, aem, haltech osv...
  7. Selger nå min BMW M50B28 Turbomotor som har stått i min Skyline R34 PRO Driftebil!! Bilen vart mappa "safe" til 550whp. Her er mulighet å hente ut mye mer! Motoren har heilt RÅ respons og drar godt heile vegen fra bunn til topp! Lyden er ein opplevelse i seg sjølv! Motoren vart opprinnelig byggd av BMWfredde i Sverige i samarbeid med PPF. Motoren bremsa da 1000hk. Motoren kan selgas som rein shortblokk, eller som komplett raceklar pakke. Spec på motor når han kom til Norge og vart montert i skyline R34 av Thomas Meidal: -m50b25 blokk boret til 84,5mm -smidd 328 veiv, ballansert -Pyramideringer -Arp bolter ramlager -Arp bolter topp -Saenz smidde råder -CP smidde stempler -PPF Stødgørdel -PPF oljepumpeaksel -PPF race kamkjeder -PPF topp med vidreutviklet porting -PPF turbokammer -PPF racing kamkjeder -PPF ventilfjærer med titan brikker -PPF raceventiler 1mm oversize -Shimsbrikker i titan -Stillbare kamdrev -328 løftere og kamhus -Ny oljepumpe -M3 innsug med 6 seperate gasspjell. Motoren vart overhalt i fjor vinter av meg pga at eg fekk eit rådelager havari i fjor sommer, som vart reparet i full hast. Og pga oljelekkasjar fra toppakningen rundt pyramideringane som var der helt siden eg kjøpte bilen. Det som vart gjort under overhaling var følgande: -Skifta blokk og fekk den nyborra etter mål på de gamle stempela. og plana av Auto23 i Bergen. (pga overgang til MLS pakning i stedet for pyramide) -Skifta til heilt ny veiv, grunna den andre hadde trekt seg litt under rådelagerhavari. -Nye lager selvfølgelig. -Skifta alle rådar. -Skifta alle innsugsventilane og slipte ekstra kutt og porta dei. (I samarbeid med RFS Performance) -Skifta alle ventilløftarar til nye. -Plana topplokk. Det einaste som ikke vart gjort under overhalinga, som kanskje burde vore gjort, var å skifta til nye stempelringar. Motoren har gått klokkereint uten et einaste feilslag heile sesongen 2011! Det som følger med som komplett pakke er: -Turbonetics turbo GTK-650 -Delphi 1000cc dyser. -PPF fuel rail. -TurboManifold spesiallaga til Skyline R34, men passer antakelig mange andre motorrom. -Turbonetics Racegate RG-45 wastegate. -Autronic SM4 datasprut med alle kablar og ferdig mappa til motoren. -MSD LS1 coiler. MSD pluggledninger. -E46 diesel kasse. GS5-39DZ – THBL (skikkelig kraftig kasse med 35mm inngående aksling) -M20 svinghjul som er letta og maskinert til å passe 7,25” Quartermaster. -Quartermaster 2 plata 7,25” (med nye clutch lameller som passer den nye diesel kassen) Dette er omtrent samme type clutch som tilton. PRIS: -KUN MOTOR: Kr. 35.000,- -KOMPLETT PAKKE: Kr. 75.000,- Tlf: 452 99 667 Et par videoklipp der bilen er med (blå skyline R34) : http://www.nrk.no/video/her_far_han_tes ... 7D2B63B4D/
  8. Finner ikke noe web adresse til firmaet. Har du link? Evt om du veit ca pris på VEMS sprut? Han har ikke web adresse foreløpig, men ring han, send han en sms eller kontakt han på mail/facebook! Veldig hyggelig kar, som tar seg god tid til å prate uansett når du måtte ringe! Reidar@rfsperformance.no Et typisk vems sprut koster kr. 6750,- + eventuelt ledningsnett, bredbandslambda osv. Han er også rimelig på oppkopling av ledningsnett + mapping
  9. RFS Performance AS, Reidar Fjøsne Skartun i Luster ( Sogndalsområdet ) Han har ikkje bremsebenk foreløpig, men skal ha på plass ca. Mars 2012. Men han er til gjengjeld ekstremt dyktig på vegmapping og har avtale med es tuning i trondheim med mapping i benk. Han forhandlar og monterer VEMS datasprut som er eit rimeleg sprut som yter like godt eller bedre enn de dyreste på markedet. Han har mappa driftebiler og rallybilar opp mot 7-800 hk uten noko problem. Ring han på tlf: 476 54 297 https://www.facebook.com/#!/pages/RFS-P ... 0923695272
  10. Oppdatert
  11. Ønsker å kjøpe en ZF kasse som passer bolt on der det tidligere har sittet ZF 5 trinns fra E36 M3. Kassen står i en Nissan Skyline R34 med "M50B28", men 4.giret har tatt kveld, så trenger en ny kasse. Tror det passer med kasser fra E36 328, M3, E34/E39 528, E46 328, 330 etc.. Kan gjerne svare på sms: 45299667
×
×
  • Opprett ny...