
bmwf11
Medlem-
Innholdsteller
58 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Asker
bmwf11's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Har fulgt oppdateringen på disse Connected Drive trådene siden jeg selv startet en tråd om dette for et par år siden. Må si dere har en vanvittig tålmodighet og iherdighet i å få dette til å virke. Og hele tiden "funkstille" fra BMW Norge, mens moderhuset i BMW Deutschland ihvertfall anstrenger seg for å hjelpe. Men i sum blir min konklusjon at brukerorientering av digitale mobile hjelpemidler i BMW er håpløst tungvint og for spesielt interesserte. BMW Norge eller forhandlere er hverken interessert eller har oppdatert kunnskap om emnet. De siste årene har jeg forgjeves ved hver service sjekket om noe har endret seg. Sannsynligvis for lite penger i dette for BMW Norge.
-
Lang tråd om PPK her: http://bimmers.no/topic/746912-m-performance-power-kit-på-nedtrimmet-bil/ Min erfaring etter å ha hatt dette på min F11 520da i 2 år er veldig god. Merkbart først og fremst når jeg kjører på Autobahn eller ved forbikjøringer. En detaljert beskrivelse av forskjellene mellom dette produktet og 3.parts enklere alternativer finnes hos Mr. G Oogle. Det handler bl.a. om detaljer som at utvekslingen på den 8 trinns automatkassen tilpasses PPK, ja programmeringen tar til og med hensyn til om bilen er utstyrt med hengerfeste. For meg er fordelene ved å kjøpe original BMW kvalitet åpenbar selv om det koster noen kroner ekstra på kort sikt. N47 motoren har jo ikke akkurat noen silkemyk gange og PPK kan heller ikke skjule at den mangler dobbelturbo men alt i alt er motorkarakteristikken merkbar bedre enn før. Jeg prøvde den nye B47 2-liters dieselen i 520d her om dagen som skulle ha fått så mye bedre og jevnere gange men kan syntes forskjellen til min 520d med PPK var liten.
-
Nå har tydeligvis fullverdig connected drive med BMW Online også kommet til Norge. 3 år etter at jeg ble lovet det. Og etter at Volvo har hatt det 1-2 år. Var innom min BMW forhandler igår og prøvekjørte en ny 5 serie. BMW online fungerte glimrende. Og alt kan styres fra mobilen nå ja. Men det virker ikke som de har lagt opp til at det kan oppgraderes til eldre biler. Husket jeg i 2011 blandt annet investerte i ekstrautstyr for å kunne installere online-app'er som jeg aldri fikk nytte av. Noen andre som har sjekket mulighetene for upgrade til BMW online ?
-
Oppdaget i sommer at kjøleeffekten på mitt klimaanlegg forsvant. På neste service i begynnelsen av august argumenterte jeg for at dette sannsynligvis skyldtes feil på anlegget (3 år gammelt) som burde dekkes av garanti (norskkjøpt bil) Bilia tilbød etterfylling av anlegget for 2800,- som løsning på problemet samt at kontrastvæske ville kunne avdekke eventuelle feil senere. Jeg betalte. Etter 2 uker er kjøleeffekten igjen borte og jeg har bedt Bilia om å fixe dette igjen, denne gangen forhåpentligvis slik at jeg slipper å betale, Hva mener dere: (1) Har Bilia et ansvar å finne årsaken samt fixe dette? (2) Kan de kreve at jeg skal betale for etterfylling en gang til? (3) Burde jeg sluppet å betale for etterfylling første gang når det nå viser seg at årsaken forhåpentligvis er en feil som dekkes av garantien?
-
Når får vi dette i Norge: http://www.bmw.se/se/sv/insights/magasin/2013-2/_shared/pdf/connectedDrive.pdf dvs. integrerte SIM-kort i bilen (SA6AC og SA6AE) som gir tilgang til BMW Online tjenester og full Connected Drive Har ventet på dette siden selgeren lovte at BMW Online med sim kort i bilen fra Telenor var rett rundt hjørnet da jeg kjøpte ny f11 i 2011. Har forøvrig ikke hørt et pip fra Bilia om dette eller noen som helst kundeoppfølging derfra etter dette.
-
Kjøpte bilen ny der for under 3 år siden. Privatperson ja. Generell feilsøk burde ikke være nødvendig - det dreier seg om feil på drivstoffmåler. Problemet ble for øvrig utredet ifjor sommer ifm ferie i Tyskland hvor et merkeverksted så på saken . Dette var forøvrig gratis selv om utenfor tysk 2 årig fabrikkgaranti så de foreslo at jeg fixet saken hos min norske forhandler. Opplyste utførlig om dette til min norske forhandler men de forbeholdt seg altså retten til å ta betalt for feilsøk dersom de mener det ikke er en reklamasjonssak. Originaltekst fra forhandler: "Når det gjelder prissetting av verksted arbeid selv om bilen er under garanti/reklamasjon. Må vi opplyse om at hvis det er ytre påvirkninger som er årsak til feil mangel på bilen dekkes dette ikke under garanti/reklamasjon. Og da må vi selvsagt ta betalt for den tiden vi bruker" Med ytre påvirkninger mener de kanskje at jeg har vært nede i tanken og fiklet med drivstoffsensoren... Etter all sannsynlighet vil dette etter en gjennomgang på verksted relativt raskt vise seg å være en reklamasjonssak og ikke medføre kostnad for meg. Så hva er da problemet ? Jo, det jeg reagerer negativt på er den holdningen som kommer tilsyne. Jeg blir avkrevd en signatur på en regning for feilsøk FØR de vil løfte en finger når jeg som har kjøpt bilen ny der ber om hjelp innenfor garantitiden.
-
Hva mener Bimmers om følgende: Henvendte meg til hovedstadens ledende BMW forhandler som jeg for litt over 2 år siden overlot rundt 700 lapper til med forespørsel om de kunne hjelpe meg med en defekt drivstoff måler. Jeg antok dette var en rimelig opplagt garantisak men hovedstadens BMW stolthet mente jeg pent måtte betale for feilsøk før de eventuelt nødigst ville vurdere om det var en garantisak de ville dekke kostnaden for. Hva mener dere : Helt greit eller for dårlig?
-
Jo, garantisak er det nok. Var bare nysgjerrig om andre hadde vært borti det samme Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
Noen som har vært bort dette problemet? Altså at indikator for drivstoff viser feil. Er det en sensor eller lignende som må byttes nede i tanken? F11 520dat Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
Se denne for test av Spotify vs. Mog (egen BMW App). Mener å ha hørt at BMW har en egen Spotify App på trappene i likhet med Mog app'en. http://youtu.be/L0C6KlsGRlI Hvis du har 6NR og iphone plugin installert i bilen kan du faktisk få opp Spotify album info og Cover på Navi skjermen + at du kan velge neste sang selv om man ikke får full browse funksjonalitet. Lyden er bedre med Spotify enn Mog. Hvis du bruker blåtann istedet for plugin kan du kun streame Spotify musikken uten at du får mer info på Navi'n. Dessuten kan du ikke ringe via blåtann samtidig. Med en enkel USB / aux kabel forbindelse kan du også kun streame musikken. Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
M Performance Power Kit på nedtrimmet bil
emne svarte i bmwf11 sin Bradbury i Annet BMW og motorprat
Har man 184 hk fra før vil PPK neppe være verdt investeringen. -
Se mer info her http://lmk.no/forsikring Og her: http://www.porsche-club-norge.no/diskusjon/viewtopic.php?t=13970 Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
M Performance Power Kit på nedtrimmet bil
emne svarte i bmwf11 sin Bradbury i Annet BMW og motorprat
Gjorde det samme ifjor sommer. Har automat, ikke sport. Merker egentlig først forskjell over 3000, dvs stort sett ved forbikjøring samt på autobahn når nåla passerer 160. Da går det raskere unna og smilet kommer fram Ingen merkbar forskjell i forbruk eller andre ting slik jeg kan vurdere det. Garanti er kanskje en risikofaktor ift den særnorske ekstragarantien BMW Norge står for. Men som andre tråder har belyst er jo dette nesten bare en annen innpakning av norsk kjøpslov, dvs at du slipper å krangle om rettigheten din, så den risikoen tok jeg. Ville absolutt valgt en forhandler som har gjort denne oppgraderingen før da programmeringen som inngår vel er nokså omfattende og det er en fordel med erfaring. Bl.a. ble det vel gjort en omprogrammering av automatgiret som til og med hensyntok at bilen var utstyrt med fabrikkmontert hengerfeste. En kurios detalj kanskje men jeg tenker slike ting forklarer hvorfor PPK for automat kom 6mnd senere enn manuell versjon. Har egentlig ingen kunnskap om det tekniske her. Husker jeg lurte litt på om 'norgesversjon' ville være en issue ifb programmeringen men det var det ikke. Anyway, jeg leverte bilen kl. 8 og hentet den kl.15. Pris var 1300 Euro. Fikk med den gamle intercooler'n etc. så jeg eventuelt kan bytte tilbake. -
Er også meget godt fornøyd med mine Goodyear Excellence 245/40R19 Runflat som jeg kjører på min F11 på andre året
-
Styrefølelsen i den nye 3 serien imponerte meg så hvis de har gjort noe lignende på FL av 5 serien lover det bra. Sent from my iPad using Tapatalk HD