Gå til innhold

BrilleBjørn

Medlem
  • Innholdsteller

    185
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av BrilleBjørn

  1. Dette er M5/M6-felger, heter BMW style 167/M-doublespoke Hvis du vil betale heroin-pris kan du gå til BMW-forhandler å be dem å skaffe til deg, eller du kan lete etter replicaer. Mvh - Bjørn
  2. Tøft prosjekt! Hva er grunnen til at du har skjøtet framskjermene? M3-coupe skjermene passer ikke på touringen?
  3. Detta e definitivt den beste tråden på forumet, og som flere andre her seie, den eg _MÅ_ innom hver dag for å sjekka. Glede meg te å se arbeide fram mot komplett bil med stripår. ,-) Gratulera!! Tar meg ei øl for deg eg. Mvh - Bjørn
  4. 700,-! Så hente eg di!
  5. 300+frakt for paret?
  6. Takk for info! Jeg har ikke coilovers, så er ikke sikkert jeg må space ut så mye fremme, men det ser jeg når jeg får prøvemontert. Hjulet kan jo ikke ligge langt inni hjulbuen heller! Mvh - Bjørn
  7. Fin bil, og dødsfete felger! Har slike på vei i posten selv, å lurer da på; dine også er 9x19 og 10x19? Hvor mye senk anslår du at har fremme og bak? Ble det _mye_ strekk med de dekkdimensjonene du har vrengt på? Jeg vurderte 235/35 fremme og 255/30 bak, men ser nå at jeg iallefall kan gå ned til 225/35 og 245/35 uten at det blir for drøyt. Billigere gummi også da! Mvh - Bjørn
  8. Sjekk den store diagnose-tråden, sikkert noen i Bergen som kan hjelpe deg med diagnose. Jeg kjøpte interfacet på Ebay; http://www.ebay.co.uk/itm/Ediabas-INPA- ... 35b10addab INPA finner du overalt, bare å google. Mvh - Bjørn
  9. GS har vel en del klær til barn? Mulig du finner noe der.. Mvh - Bjørn
  10. Hadde noe lignende med min for en stund tilbake, mistet periodevis turbotrykk. Dette viste seg å være turbotrykksmåler(MAP-sensor) som sitter i bakkant av innsuget. Hvis du har mulighet for å få lånt deg en pc med feks. INPA så vil du se om det er den som er problemet ganske greit. Når min hadde gått i "limp-mode" koblet jeg til pcen, og den vista da turbotrykk på 1500mbar uansett hvor mye jeg gassa på, så MAP-sensoren hadde "hengt" seg opp kan du si. Kosta vel rundt en tusenlapp hos Bavaria, og er veldig lett å bytte selv, ett stikk og en 8mm bolt. Mvh - Bjørn
  11. Ta kontakt med SSM(tidligere Larsen-Racing) her på forumet, han mener jeg ordner dette. Mvh. - Bjørn
  12. Dere skriver at fra 2004 modell så var det 12års rustgaranti her, jeg har ett spørsmål i den sammenheng. Min bil er en 2004 modell, produsert i november 2003, førstegangsregistrert i tyskland desember 2003, og registrert i norge i 2007. Begge fremdørene mine har rust i nedre fals, er dette noe jeg kan få dekka av BMW, eller må bilen være produsert og førstegangsregistrert i 2004? Var forsåvidt også rust på bakluke og i nedre kant av baklykter, men det fikk jeg ordna selv nå i sommer. Mvh. - Bjørn
  13. Er alle felgene 8,5" breie? Er egentlig ute etter 2x8,5" og 2x9,5" Pris hadde du sett for deg da? Nypris ja, jeg får dem for 1128 inkl.mva pr. stk. hos GS. Har ca 50% rabatt der. Mvh - Bjørn
  14. Har 2 kompiser som har hatt lik (samme) bil. Den som gikk her hadde m20b25(27) med turbo, men tror den bilen ble bygget før 97, motor ble bygget rundt 2000 hvis ikke hukommelsen svikter meg. Tror den ble solgt ut av distriktet rundt 2001-2002, men fikk aldri med meg hvor den ble av. 305 dekk på 15" bak?
  15. Beklager OT her, men; Har du noen historie på denne bilen? Har den gått i Haugesund? Hvilken motor som står i nå? Mvh. - Bjørn
  16. Hvor i landet befinner disse seg? Skader på felgene?
  17. Detta blir bra Atle! Blir greit strøken denna når an e ferdige.
  18. Søk, så finner du svar. Dette har vært tatt opp 1000 ganger tidligere. Mvh - Bjørn
  19. Bilder av irringen på kantene? Gjelder dette alle felgene?
  20. Nei, de passer ikke rett på E46, dette er REPLICA-felger altså ikke nødvendigvis til M3. Disse felgene har for lavt ET(offset, innpress) til å gå på E46 uten mye bearbeiding av hjulbuer. Mvh - Bjørn
  21. Lurer på om det kan være trykkventil til turboen som er kaputt, kan man da prøve å bytte denne ventilen med den som styrer EGR? Dette skal jo være samme ventil, samme delenr.? Hvordan vil bilen oppføre seg hvis denne ventilen er ødelagt, og den ikke får endret geometrien i eksoshuset på turboen, regner jo med at dette vil resultere i for høyt turbotrykk? Hva gjør da ECU`en for å forhindre at turboen lader enda mer? Mvh - Bjørn
  22. Fant trådstarter ut av problemet her? Har en 320d M47d20TU som oppfører seg akkurat likt. :-/
  23. Ingen som har innspill på noen av mine spørsmål?
  24. Da var du heldig i tilfelle, jeg måtte ha papirer på dette også, med forrige bilen jeg godkjente med senk. Tar ikke verksted lang tid å gjøre dette heller, hvis en allikevel skal ha bilen på 4hjuls-kontroll.
  25. Du må også ha papirer på 4-hjuls kontroll og justering av frontlykter etter senking, utført av verksted, med deg til BT, så det må du få gjort først. Mvh - Bjørn
×
×
  • Opprett ny...