Gå til innhold

cesandberg

Medlem
  • Innholdsteller

    64
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

cesandberg's Achievements

  1. Se det ja, skjønner ikke hvorfor den ikke dukket opp på søket?? Takk for tipset
  2. Ingen med tanker/erfaringer om dette ?
  3. Heisann NÅ har jo M550Dx vært på markedet en stund og prisene er jo på vei til å bli hyggelige. Er det noe spesielt en må se etter på disse med tanke på driftsikkerhet, feil, mangler etc? akseptabel km.stand før en må regne med større vedlikehold på turboer etc ? Informer meg Har googlet her og ellers men dukker ikke opp mye info føler jeg.
  4. Ønsker å kjøpe komplette E46 forseter i skinn med integrert 3punkt sele. Trenger ikke være elektriske.
  5. Plastidip heila driden innvendig....
  6. De yankeybilene kjører 1/4 mila på ca 7sek så tror nok ikke de er ødelagt, de er med i en cup der de skal både kjøre x antall dragrace på forskjellig baner, men også forflytte seg mellom banene for egen maskin, her snakker vi MPV: multi purpose vehicle....
  7. Jeg hadde en E21 320/6 med irmscher rot lakk på 80/90 tallet som jeg lakket opp i org farge samt fangere og speil, lakket nesten all krom og håndtak sort matt, det ble rett og slett dritkult på den tiden. Den rødfargen var en anelse lysere enn de vanlige røde på den tiden, fin farge på det chassiet. Edit: Fant et gammelt slitent papirbilde av en sliten E21 , ble ikke så bra når det ble scannet:
  8. Bladet automobil hadde sent 80 tall en reportasje ang. BMW E30 M-tech, konklusjonen da var at tricolor M eksteriørmerker var originalt tilvalg når en kjøpte en ny bil med M sportpakke, og da med baklukemerke og tricolor i grillen. Det var den gang spesifisert at M populært nok stod enten for mekanikk, eller makeup, altså M sport understell eller M sport eksteriørpakke, eller en kombi av begge. Bilene i repotasjen var sorte E30 320i ettersom jeg husker.
  9. Jeg "støtte på" naboens matt rødfolierte E61 i innkjørslen min idag når vi hadde et liiiite lokalt E61 treff , den er snasen nok synes jeg:
  10. Sonax extreme wheelcleaner , scholl rim7 pluss et par andre har samme virkestoff som ironx, men de har endel andre rensestoffer også. Ikke tvil om at ironx er konge på piggstøv, men den løser ikke salt og veismuss.
  11. Denne er god, tar bremsestøv og metallpartikler som er brent fast. Kjøpes på meconomen sonax.com/Car-Care/Products/Tyres-Rims-Rubber/(so)/1/(node)/12815/230200-SONAX-Xtreme-Wheel-cleaner-PLUS
  12. Fusking rundt 17-1900 omdr kan tyde på at luftmassemåleren er uren, eller defekt.
  13. Dette skjer også på min 520d 07 lci. Gått 125000. Pratet med en bmw mekaniker om dette han mente det noen som E60/61 som bare var sånn..... Hmmmm! Dette skjer på dog ikke ved cruise control på min. Noen som vet noe mer om dette? Vil tro det kanskje kan være sot eller noe... Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 2 Har noe av det samme på min. Merket det første gang for et par uker siden. Det har ingenting med hastighet eller gir, men turtallsavhengig. Hos meg er det rundt 1700. Jeg merker det spesielt hvis jeg ligger over i turtall, slipper gassen sånn at det havner rundt 1700, for så å gi gass igjen. Det skjer ikke hver gang, men iblant. Mulig det blir verre etter hvert? Kan være dieselfilter, lmm eller kanskje veivhusfilter. Begynner å nærme seg intervall for skifte på sistnevnte. Dieselfilter har ikke vært byttet på en stund, så har egentlig mest tro på det. Vært i kontakt med verksted og skal finne ut av dette. Få inn bilen, bytte veivhusfilter og dieselfilter sammen med olje-og filterskifte i august. rens eller bytt luftmengdemåleren, er et vekjent E60/61 problem.
×
×
  • Opprett ny...