Gå til innhold

mhaanes

Medlem
  • Innholdsteller

    101
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Aust-Agder
  • Kjøretøy
    E60

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

mhaanes's Achievements

  1. Merker clutchen begynner å slure på m3en og er moden for bytte, og har noen spørsmål ang det Er dimensjoner på clutch lik på 3.0 og 3.2? Er på jakt etter clutchkit som passer stortsett daglig bruk, med unntak av noen få turer på bane ila. året. Noen som har erfaring med konvertering til enkeltmasse/letta svinghjul? erfaringer med produsenter på ebay? tenker da clutchmasters,UFC,ACT,FX,XTR o.l noen som vet hvilken produsent KOED clutch-settet er fra? evt. hva vil være lurte med tanke på fremtidig oppjazzing av motor, tenker da orginalt kontra. oppgradert/uorginalt. på forhånd takk for svar
  2. -Løsne muttere på waier inni bil, slik at waier ikke ligger med spenn. -Jekk opp bilen, og demonter hjul -Stram justeringsskrue i tromler slik at det låser seg, og du ikke klarer å rotere trommel. (Justeringsmutter ser du gjennom nederste bolthull på e39) -Juster 5 hakk tilbake, og kjenn at det roterer greit uten stor motstand. -Finjuster på muttere inni bil slik at det tar likt på begge sider. -Når det er riktig justert, skal brekket begynne å "bite" på 2-3 knepp i spaken. Prøvekjør, og eventuelt finjuster slik at det tar likt på begge sider Har alltid gjort det på denne måten, uten noen form for problemer. Når det gjelder håndbrems på e39, så har jeg aldri opplevd at disse klarer å låse på tørt føre, men skal holde bilen i bratte bakker uten problemer håper det løser seg (y)
  3. takk for svar sjekket litt rundt, blir orginale bremser, og heller skifte fjærer og tårnlager på det som allerede står på, evt. bilstein etterhvert.
  4. ok takk for svar gikk over bilen litt idag, siden den ble akkurat hentet, ser ut som jeg dempere er ok, så blir nok nye orginale tårnlager og fjærer, evt. bilstein fjærer og dempere. Spørsmålet om det passet, var mer fordi tårnlageret hadde delt seg, så skulle gjerne hatt noe å få flytta bilen på, men det løste seg blir også nye orginale bremser fant jeg ut av
  5. Har nå kjøpt min aller første m3! Bilen er en e36 m3 3.0 coupe fra 93. Dette er et lite prosjekt, må i første omgang skifte alt av fjærer/dempere og bremser samt. kanaler. Min plan er å sette på coilovers/senkesett som jeg får godkjent iom. at jeg må bytte alt likevel, samme med bremser. Har lyst til å montere coilovere med en gang. Hvor kan jeg få tak i et ok sett til en billig penge? må være tuv papirer selvsagt. Evt noen som har noe å selge? Passer coilovere fra f. eks 328/325? eller er det egen type til kun m3? evt. hvis noen har noe å anbefale Ønsker noe som er rimelig likt orginal høyde. Noen som har noen sider hvor de selger skiver og klosser til ok pris? evt. hva passer av bremser på m3? noen som vet hva de skiller i diameter og tykkelse på f. eks 328,3.2 og 3,0? Hvor kan det kjøpes karosserideler til greie priser? har kikket litt på koed, ser ut som dette er vegen å gå, men hvis noen har noe å anbefale del gjerne link er snakk om kanaler på begge sider og evt. bakskjerm og koffertlokk.
  6. heisann! noen som vet forskjeller mellom bakstilling fra 535 manuell og 535 automat? er diff like? evt utvekslinger? og vil en 540 manuell/automat bakstilling passe på en 535 automat? evt. noen som skal selge 535ia bakstilling? saken er det at jeg ønsker å kjøpe et 535ia prosjekt (sedan) men har tidligere blitt konstantert at differential må byttes. Han hadde skaffet en 540 bakstilling, men sier at denne ikke passer, fordi avstanden fra diff/mellomaksel var visst forskjellig på 540 bakstillinga, men trodde selv disse var like.
  7. Har fått tak i motor..
  8. Ønsker å kjøpe ny motor til e30n da rådene på m30 maskinen takket for seg på rudskogen. Intressert i s50/m50/s38 evt m60/62. Men det meste er av interesse. Gjerne tilpasset e30, men dette er selvsagt ikke noe krav. Ønsker å kjøpe komplett med girkasse og elnett. Kom gjerne med forslag. Har ikke tenkt helt på pris ennå, men hadde tenkt en grense på rundt 20 da bilen blir bygd på lærlinglønn -MHaanes.
  9. topp montert turbomanifold som har stått på m20b25. Byttes i turbodeler til m30, evt m102/106 deler. bøttestol med sidemontert feste er også av interesse.
×
×
  • Opprett ny...