Jump to content

Kraft

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

  1. Ja, det skal jeg absolutt gjøre. Nå får de krangle seg imellom og holde meg utenfor. Takk for mange gode svar! Takk for all hjelp.
  2. bmw-E30: I tillegg til bakfanger, så har hengerfestekontakten blitt knust ved sammenstøt. Bakplate må også rettes litt. Og det var når oppretter fant ut av det at taksten steg. kvammis : Jeg har ikke rettet noen forespørsel om kontantutbetaling så langt nei. Og det er litt derfor jeg reagerer på at takstmann til selskapet til motsatte part ringer meg. Jeg synes det er helt hårreisenede at en person på vegne av et stort norsk forsikringsselskap kan ringe meg å tilby og prøve å prute ned en takst ved å bruke uoriginale deler.
  3. Heisann Ble for en tid siden påkjørt og motpart har tatt på seg all skyld. Fair enough? Leverte bilen (en e39 m sport sedan) til taksering og skadene ble taksert til drøye 43 000 kr. Dette av et godkjent oppretterverksted godkjent for taksering av bilskade. Jeg fikk totalt bakoversveis, men dette er en av de mest seriøse oppretterne i Oslo som har sett på saken. Så skjer det noe merkelig.. Midt i arbeidstiden ringer en freelance takstmann (oppnevnt av forsikringsselskapet) meg og sier at den taksten jeg har fått iløpet av dagen bare er å glemme. Ettersom oppretter har oppgitt nypris på 13000 for m-bakfanger til e39. til info: varenummer 51120002633 - som har betegnelse CODE - UNI/MET. i ETK. Altså den bestilles ferdig lakkert fra BMW. Takstmannen oppgir at vanlig prosedyre er å sjekke bruktpriser på deler og at han har undersøkt og at en bakfanger brukt vil koste drøyt 1000 kr. ref. finn.no. Jeg jobber for BMW til daglig (ikke informert takstmann om dette) og måtte le for meg selv da jeg får høre dette. Dette er rent lureri at en m sport fanger er priset på finn.no til den prisen. Vi avslutter samtalen og etter en time får jeg en telefon. Det viste seg at jeg hadde rett. Brukt m-sport bakfanger var ikke å oppdrive til 1000 kr, men en bakfanger var mulig å skaffe til en pris av 4700 fra en norsk aktør. (dette er uoriginal fanger etc. og den er ulakkert) Dette avviste jeg totalt ettersom bilen har original m-plast. Sånn som ståa er nå vil takstmann utføre en ny takst. Og jeg må på nytt sette meg i bilen og levere bilen til taksering igjen på samme sted. Jeg er grundig lei av at en sak som egentlig skal være lett og løse har resultert i flere uker med uthaling av tid. Først sen respons fra motpartens selskap, og så en kranglete takstmann etter at bilen har vært taksert! Da er mitt spørsmål, har han rett til dette? Og hvorfor henvender denne personen seg direkte til meg og er såpass lite profesjonell? Bør han ikke henvende seg til mitt f.selskap? Kan jeg be om en mindre arrogant takstmann? Hvorfor stoler ikke forsikringsselskapet på vurderingen til en aktør som takserer hundresvis av skader i året? Håper på noen gode svar, sikkert noen her inne som er ansatt i forsikringsbransjen.
  4. Forklaringen må være at aluminiumen blir utsatt for korrosjon. Derav ujevn overflate og lakk som flasser
  5. Det ble adapterkit på deg? Trodde du skulle bytte lysmodul jeg påsan
  6. Jeg kjøpte TA direkte fra forhandler i tyskland til en e39. Betalte rundt 2000 kr for settet. Absolutt bra til den prisen, men dersom man er pirkete så burde man styre unna. Man setter ikke dette settet på en ny bmw som f.eks e92 eller dyrere eldre bmw. Demperne er humpete som benger sier. Men fortsatt en oppgradering av originalt når det kommer til rent grep på veien.
  7. Det kan hende, eieren selger folie, så han kjører rundt i hele landet.
×
×
  • Create New...