Gå til innhold

krbj

Medlem
  • Innholdsteller

    55
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om krbj

  • Bursdag 04/02/1989

Profile Information

  • Interesser:
    Trondheim

krbj's Achievements

  1. Holder en knapp på stein likevel jeg. Ta av bremseskive og lønse på bremseskjold. Har hatt samme raslinga på min tidligere og da var det stein som lå inni der. Byttet omtrent hele forstillinga før jeg fant ut av det.
  2. Dersom kontaktene under setet har vært frakoblet mens bilen har blitt startet, vil dette gi lampe i dashen. Slett feilkode og dette skal funke. Sjekk også at den vaieren til beltestrammer er montert riktig.
  3. Sjekk ut denne http://bimmers.no/topic/671519-diy-bytte-av-sluttstykketenningskontakt-e39/
  4. Topplager ble byttet for et års tid siden/15kkm til orginal bmw-del. Lenkearmene ble også byttet i samme slengen. Er nye powerflex i alt av foringer foran, men klunkingen var der før jeg bytta til Pflex også... Kan ikke fatte og begripe hva det er som nå er defekt foran der nå altså. Har lagt merke til at denne dunkinga forsvinner når jeg trykker på bremsen, men alt ser tight og fint ut der i gården. Fant forresten en liten interessant tråd her: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=604481
  5. Har nå byttet absolutt alt i forstillingen, borsett fra spindel/hjullager. Kan ikke kjenne noe slark her heller, men har en irriterende dunking på førersiden når jeg kjører på ujevnt underlag. På passasjersiden merkes ikke denne dunkingen, og jeg lurer rett og slett på om det kan være løse bolter i bakkant av traversen som har skyld i dette. Dunkingen kan kjennes i fotbrønnen på førersiden. Har noen av dere med e39 opplevd løse bolter her? Setter stor pris på innspill
  6. Det jeg har gjort noen ganger er å kjøpe biltemaviskere med riktig lengde og bytte over gummien
  7. Sluttrinn/motstand til viftemotor antageligvis. Kjent feil på disse modellene http://bimmers.no/topic/572569-diy-skifte-av-sluttrinnviftemotstand-e39/
  8. Blir vel innført ved nyttår som eget punkt http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Media/Nyhetsarkiv/Nasjonalt/Mer+omfattende+EU-kontroll.529614.cms
  9. opp opp.. anyone?
  10. Takker for tips Hadde nok gjort jobben enklere med det settet der, dog synes jeg 2 høvdinger var litt i meste laget. Endte opp med å bruke hullsag på gummien og baufil på hylsene. Tok meg ca halvtimen per side og resultatet er upåklagelig
  11. Er nok viskosekoblingen som har hengt seg. Skal kun slå inn hvis motor er varm.
  12. Nå skal jeg bytte ut alle foringene i forstillingen til fordel for Powerflex. Planen var å bruke de gamle casterstagene og bærearmene. Har erfaring med at kuleleddene sitter som spikern i kista på disse og for ikke å gå på en smell og ødelegge de var planen å fjerne foringene uten å løsne kuleleddene. Å presse ut foringene med verkstedpresse blir da heller vanskelig. Finnes det noen annen "enkel" måte å fjerne foringene på enn å kutte i gummi og metallhylse? f.eks gjengestag med noe hylse på slik som knirkeforing i bakstilling? Takker for tips
  13. opp
  14. Kommer til den fra bagasjerommet, er en liten luke under hattehylla
×
×
  • Opprett ny...