-
Innholdsteller
32 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Østlandet
-
Kjøretøy
1977 BMW 3.0si
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
eiolsen's Achievements
Newbie (1/14)
2
Nettsamfunnsomdømme
-
Hadde samme problem på min bil. Det er nok dårlig kontakt, eller defekte dioder. Men som Reef sier, ikke så lett bytte. Jeg gikk til det steget å bytte lykteglass. VIl ikke anbefale å begynne på det, går kanskje greit i land med varmere klima, men det er et mareritt å få av glasset, og enda værre å få på nytt... Du kan Se deg om etter brukte lykter hvror øyebryna virker. E60 og 61 er solgt i stort antall så det skal være greit å få tak i.
-
Fikk målt strømtrekk nå i dag. Ser ut til å gå ned til 1,2A når bilen er låst. Kan ikke se at det endrer seg over 20 minutters tid. Er det litt i overkant av hva det burde være? står et 95Ah batteri i, så det skal i teorien holde seg noen dager, batteriet er nytt, det gamle tok fullstendig kvelden etter noen utladinger. Når jeg får tid skal jeg dra ut sikringer og se om strømmen synker.
-
Hei Otis. Jepp det er en 525D, Motorkode er sikkert som du nevner, i D25 versjon. Kanskje det ikke er så gæærnt like vel da blir bekymret for alt som lager lyd når bilen er av.
-
Hei Andreas. Takk for svar! Det virker som alt skrur seg av når jeg først låser bilen, det går som du sier kanskje et minutt, så blir det stille i motorrom. Men, jeg sjekket igjen etter et par timer, da virker det som motor ECU er "på" igjen, lyder fra noen sensorer, litt releer som slår seg av og på høres det ut som. Alt annet virker til å være av. Har bestilt tangamperemeter nå, skal måle strømtrekket når jeg får den. Får begynne med å dra ut sikringer og sjekke.
-
Har et snodig problem med at batteriet gå tomt nå og da. Har koblet bort IBS sensoren men, det skjer fortsatt. Det virker som motor-hjerne er på selv om bilen er låst. Det er lyder fra diverse komponenter i motorrom, feks, EGR, diesel flow sensor osv. Virker rett og slett som tenninga er på. Er det noen som har vært borti noe liknende?
-
Er det noen som har et avtagbart tilhengerfeste som passer til E61? Gjerne med elektronikken også.
-
Takk for tips Hpi Får gå løs på det en dag. Må gjøres før sandblåsing.
-
Topp bil e28 er flott, masse riktige linjer. Skikkelig go'bil! Flott jobb du har gjort med motorrommet, det er sånn det skal være. Hvordan girkasse er det på bildet? Sitter det getrag 265 (5 trinn) i denne eller en 262 (4-trinn)?
-
brumunddal reagerte på et innlegg i et emne: Funnet igjen etter 24 år. E21 76 mod 316
-
Artig prosjekt Ser veldig bra ut, nydelig motor! Det må bli en veldig artig bil å kjøre. Hvordan gik du løs på understellet for å rengjøre det? Varmepistol, skrape og god tålmodighet? Eller litt større maskineri?
-
Har demontert videre siden sist. Demontert, Resten av eksos, drivaksling, motor og girkasse var det siste som gikk ut. Motorrom Denne modellen har bremser og servo i felles system ser det ut som. Artig, aldri hatt dette før. Begynner å bli tomt for deler nå alt utenom forstilling og bakstilling skal ut. Så lurer jeg på: Hvordan får man ut gamle asfalt matter? Har et utall antall matter, har blitt lagt lag på lag over tid. Så et tips om å bruke tørris, men det er litt styr å få tak i... Funker varmepistol og skrape?
-
eiolsen reagerte på et innlegg i et emne: Tom`s 02 prosjekt: bygging av motor :)
-
Diiesel reagerte på et innlegg i et emne: 1977 BMW 3.0si Prosjekt
-
Har begitt meg ut på dette prosjektet, spennende. Jeg har aldri gått så grundig til verks når det gjelder bilmekking, så jeg har mye å lære. Råd og tips tas gledelig imot. Bilen skal settes i stand, og skal tilbake på veien. Jeg liker godt e3 karrosseriet, mange fine linjer. Fikk vite at bilen har rust, i gulv, og reservehjulsbrønn, finner nok noe mer. Siden dette ikke er en 100% original bil til å begynne med kan jeg tillate meg å gå litt utenom det originale. Den største utfordringen for meg er at jeg ikke har peiling. Er veldig glad i bil, men har hittil bare skrudd mekanikk. Så dette blir bratt læring i karrosseriarbeid. Målet blir å ha bilen på veien til neste sommer. Rop gjerne ut om jeg er på vei til å gjøre noe veldig feil. Litt om bilen: BMW 3.0si Bygget November 1976. Montert inn en M30B35 fra en E28 (uten kat) Original 4-trinns kasse. Svart stoff interiør. Dette er bra: Motor virker å være i god stand, fin gange, god og jevn kompressjon på alle sylindre. Ser ut som bærende konstruksjon er ok for rust. Har vært på veien nylig. Komplett bil, mangler ingen deler. Dette er mindre bra: Rust her og der. Vil helst ha en annen farge. Alt av dempere/fjærer og bremser må byttes (callipere må overhales) Her er noen bilder fra da jeg mottok bilen: Har nå demontert interiør, ruter, lister, panser, bensintank, eksos, framskjermer. Har funnet litt mer rust, syns ikke det er alt for mye, tatt bilens alder i betraktning,. Første krise har allerede oppstått. Greide å sprekke frontruta under demontering. Ble litt for ivrig og tok i for mye. Den knuste ikke, men sprakk, så må finne en ny. Sånn ser bilen ut nå: Fortsetter med å demontere motor og girkasse. Skal ut med alt i motorrom, Karosseriet skal så sandblåses, får ta en ny vurdering når den er tilbake fra det. Kommer tilbake med mer
-
At du ikke tar med denne i rushen er veldig forståelig. Helt enig med Random Hero, sjekk slike ting også! Lett å henge seg opp i en feil og en del, spesiellt når man ser det ved diagnose. Man kan lett bli litt "blind" og glemme andre kilder til feilen. Bytt potmeteret, slett feilen å prøv igjen. Er jo en enkel fix, og hadde vært fint om den gikk ordentlig igjen da. Du trenger ikke demontere noe for å bytte den delen, du tenkte på hvis bytte potmeter ikke løser problemet? Ta en kikk i motorrommet så ser du lett hvor den sitter. På toppen av gasspjeldet, du ser waieren fra gass'pedalen også da er du på rett sted. Gi beskjed her når du har byttet delen og si hvordan det gikk.
-
Dette vil jeg tro henger sammen med potmeteret som ikke er helt friskt. Vil tro at det skifter mellom å virke og ikke å virke, det kan være dårlig kontakt og slikt. Er nok tilfeldig. Delen er nok ikke vanskelig å bytte, når det er sagt, har aldri byttet den. Men det ser ut som det kun sitter festet med et par skruer. Har du forsøkt å slette feilkoden, kjøre en kort tur og lese ut feil igjen? Feil blir liggende i minnet selv om de ikke er gyldige nå.
-
Hei! Diagnosen gir deg litt info om hva som kan være galt. Throttle valve potentiometer, her har ecu'en feil verdier fra gasspjeldet som sitter rett ved innsuget. Denne verdien er vital for injection systemet, og det kan godt være grunnen til problemet. Sjekk denne delen. Værdt et forsøk å bytte. http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=1045798&type=new Coolant temperature sensor. Denne sensoren kan du like så greit bytte hvis den blir meldt som feil. Sitter på siden av radiatoren.