Gå til innhold

kimmen1990

Medlem
  • Innholdsteller

    65
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av kimmen1990

  1. Vet du en plass det er raskt og lett og få tak i diagnoseutstyr ??? Så du mener det kan være veivsensoren ? Er så rart at det skjer ikke før bilen er blitt varm!!! Men hvis det er den er jo det en bagatell. Den er jo enkel å skifte...
  2. Har problemer med bilen når den blir varm!!! Den begynner og riste, og gå ujevnt. Har prøvd å skiftet lamda, og Belgen som går mellom luftmengdemåler og gassspjeld. ( Den var rivnet) Uten resultat er dette ikke blitt noe bedre!!! Dette skjer ikke før bilen er blitt varm ( 90Grader) Den begynner å gå ujevnt og riste. Går dårligere på flater og bakker. Går også ujevnt på tomgang etter den er blitt varm!!! Den er helt fin før den blir varm !!! Noen idé hva dette kan være ??? Blir glad for forslag
  3. Nei manuell, men tror ikke det er kassen som er problemet likevel
  4. Lurer kanskje på om gearkassen/ clutch er begynt å bli dårlig i bilen min. Merker ikke så mye til det når bilen er kald. Etter bilen er blitt varm virker det som at gearene glir utav et hakk, og hele bilen begynner å riste. Ristingen er konstant, og er midt under bilen !!! Det er stor bevegelse i gearkulen også!!! Etter bilen er blitt varm, og den står på tomgang, hoster den litt... Men det er bare etter bilen er blitt varm !!! Du må også ha mer gass for å komme deg opp bakker når dette skjer !!! Litt vanskelig å forklare... Noen som vet hva dette kan være ??? Kimmen!!!
  5. Holder på å skifte sensorer bak på bilen. Skiftet den ene i kveld. Det som er merkelig er at etter jeg skiftet venstre bak, slu ttet speedmeteret åå virke!!! Og Abs lyset er fortsatt på, pluss antiskrens lampen:-(! Noen som har peiling på dette ???
  6. 520 motor. Kommer sikkert til å kaste den ja. Den virker jo ikke. Har bestilt meg ny
  7. Det er jo piler på strammehjulene som viser hva vei du skal skru dem. (Torx ) Er det inni strammehjulene det ligger fett da ???
  8. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal ta av den lille reimen? Om det er et strammehjul slik som det er på den store
  9. Ja mener den lille ytterste reima. Den store innerste fikk jeg av. Den satt blant annet på dynamoen som jeg holder på og skifte. Brukte Torxnøkkel, og vridde den med pilen som var på strammehjulet. (Reimen slakket seg). Jeg har ikke studert det så veldig nøye, men da er det sikkert et strammehjul på den ytterste "lille reimen" også. Da jeg må ta av den "lille", for at jeg skal få bytte den innerste "store reimen" Kan like godt bytte reimene når jeg er i gang, for de så ganske slitt ut!!!
  10. Ja, men det er to reimer!!! Fant ut det med reimene Den innerste reimen har jeg fått av. Lurer på hvordan jeg skal få av den ytterste reimen ?
  11. Jeg har selv en E39, som jeg har ettermontert M5 speil på. Dette er 1998 modell. Der var det bare plugg and play. Jeg hadde varme i gamle speilene mine, og det funker like bare i de nye M5 speilene. Tror ikke det har så mye og si
  12. Har fått skrudd løs dynamoen nå. Det gikk fint Tenkte jeg skulle skifte reimen også, den ser gammel ut... Det er jo to reimer nede i motoren. En som går på dynamoen, og en som går på vannpumpen. Fant ut at jeg må ta av den "vannpumpereimen" for å få av "dynamoreimen" Lurer om det er noen som vet om det er vanskelig og ta av "vannpumpereimen", eller om det er et sånt enkelt opplegg for og ta den av, slik det var med "Dynamoreimen" ??? Ser de har reimer på GS bildeler, men skjønner ikke helt hva reim som er hvem... Noen som vet ? _________________ Kimmen1990
  13. Har fått skrudd løs dynamoen nå. Det gikk fint Tenkte jeg skulle skifte reimen også, den ser gammel ut... Det er jo to reimer nede i motoren. En som går på dynamoen, og en som går på vannpumpen. Fant ut at jeg må ta av den "vannpumpereimen" for å få av "dynamoreimen" Lurer om det er noen som vet om det er vanskelig og ta av "vannpumpereimen", eller om det er et sånt enkelt opplegg for og ta den av, slik det var med "Dynamoreimen" ??? Ser de har reimer på GS bildeler, men skjønner ikke helt hva reim som er hvem... Noen som vet ?
  14. Den er god
  15. Hvor er det du må skru for å slakke dynamo reimen? Er vel like greit å bytte reimen samtidig
  16. Har en misstanke om at dynamoen min har røket!!! Er det vanskelig å skifte den ? Noen som har gjort det før??? Kimmen
  17. bcrazy!!! Er enig med orginal deler. Ville du ha byttet både stabforinger og stabstag?
  18. Så du byttet bare stabforingene, og ikke stagene ???
  19. Okei. Takk for tips:) Jeg kan prøve å skifte lenkearmene /stabilisator stagene. De er lett å bytte, og det er heller ikke de store kostnadene;)
  20. Hei. Jeg har en form for slå/ klunke lyd. Den oppstår når jeg kjører i humper og huller i veien. Kan dette være foringer? Bærekuler eller fjærbeinslager som er slitt? Er det vanskelig og skifte bærekuler og fjærbeinslager eventuelt ??? Kimmen!
  21. kimmen1990

    ABS / ASC

    ABS lampen begynte nettopp og lyse. Og da begynte ASC lampen å lyse og! Har nettopp skiftet wiren til ASC'en, og har sjekket nå at den ikke er røket igjen! Lyset forsvant på ASC lampen etter jeg skiftet wiren. Skal ASC slutte og virke viss en ABS sensor er ødelagt??? Må jeg ta en diagnosetest hvis jeg skal finne ut hva sensor som er defekt ???
  22. Selger to helt nye Angel Eyes LED pærer. De er ubrukt! Pris 350,- Ordinær pris 690,-
  23. Er frontruta fortsatt til salgs ???
  24. Viss det er abs sensorene så lyser abs lampen!
  25. asc/esp er fikset
×
×
  • Opprett ny...