Gå til innhold

Potters

Medlem
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger

Nylige profilbesøk

577 profilvisninger

Potters's Achievements

  1. Spør fordi jeg ikke trodde det var Swirlflaps på denne men på en diagnose så er det kommet opp feilkoder på Swirlflaps ? Bilen har vel en N57 motor ? Jeg venter på svar fra Bavaria på dette.
  2. Har opplevd det samme sist uke, søkk vått på gulvet ved venster baksete, etter enormt med nedbør et par døgn. Har egentlig lenge sett at det "ramler" ut en del vann etter feks vask når døren åpnes. Prøvde å finne drenering fra dør for eventuelt stikke den opp, om den var tett. Men jeg klarer ikke å finne hvor vannet dreneres fra. Noen som vet hvor?
  3. Dette har nå dukket opp igjen på min F11. Kan jeg kreve ny utbedring på garanti, fem års garantien er gått ut, februar 2011 mod. Det ble utbedret på garanti siste gang høsten 2013. Frykter at dette er veldig dyrt om jeg skal betale det selv.
  4. Har fått orden på dette ja, tror jeg........ har ikke hatt noen slitasje etterpå. Camber ble stilt max ut, kjørekomfort ble aldeles på tryne... stilt tilbake igjen, men helt sikkert ikke etter boka til enkelte Ny lagtur til Italia i fjor med tung feriepakket bil, denne gangen med økt lufttrykk, ingen slitasje. Nye dekk i våres etter bytte pga vanlig slitasje, so far so good, ny langtur planlagt i sommer. Når det gjelder dette med høyt lufttrykk i dekkene så må man også ta høyde for at dette er 20" 275/30, det krever høyt trykk for å faktisk få "blåst ut" hele dekket og ikke bare ytterkantene. Mener å huske 3.2 bar på bakhjulene.
  5. Ikke helt F10 men......F11 M-Sport 20" felg Du ser hva det går i her, bildet er nok litt nedenifra, så det lyver nok litt på gapet mellom hjulbue og dekk. Det ser helt fint ut også uten senk, men enda bedre med....Denne er senket etter bildet er tatt.
  6. Nypolert etter alle kunstens regler, Carbon Sort er flott, toppet med Swissvax Crystal Rock voks. (den er ikke alltid slik på vinterstid)
  7. Er nok en feil som tydeligvis går igjen dette. Jeg har skiftet alle fire hos meg, tre i fjor og en nå i høst.
  8. Har hatt hjulstillingskontroll som nevnt, men skal inn for ny kontroll i morgen. De forslo også at de kunne se på om de fikk stilt camberen slik at den "skrever" mindre. Får se hva de får til. Teorien om spor i veibanen har jeg ikke tro på, og bilen kjøres vel egentlig veldig forsiktig, hadde vel ikke egentlig hatt bruk for den motoren : ) Tror nok mer på for lite luft i dekkene på tung feriepakket bil på langtur. Litt skremmende at jeg har rast hjemmover i fri fly gjennom Tyskland, uvitende om tilstanden på bak dekkene.
  9. Om det skyldes slitasjespor i veibanen så burde det vel også vist noe slitasje på utsiden av dekkene også ? Jeg kjører til daglig på veier som (faktisk) ikke har noe sporing i veibanen, Jeg kan bare ikke forstå det tross alt veldig smale feltet som er totalt nedkjørt, når bilen står på flatt underlag, så er det nedslitte feltet engang ikke i kontakt med bakken ! Jeg vet da fanken ikke hva som skjer her !
  10. Jeg hadde firehjulskontroll i juni i fjor, et par uker etter senk var utført. Kjørte hele sesongen i fjor, ink en tur til Italia med tung feriepakket bil. Ingen tegn til slitasje da de ble tatt av, vinterhjula ble kjørt ca 6 mnd, tatt av i april, ingen tegn til slitasje der heller. Satte altså på sommerhjula i april, mye mønster igjen, ingen tegn på noe som helst skjev slitasje. Har i sommer hatt en ny langtur med tung feriepakket bil, Frankrike. 38 psi i bakdekkene, som er kjørt ca 25-30 000 km. Har tatt hjulene av for og sjekke om de har subbet opp i noe, ingen ting som tyder på det, alt som det skal være i hjulbuen. Slik som disse er slitt så ser det jo ut som om det kun er et par cm som har hatt kontakt med asfalten !!! Det hele virker egentlig helt vilt. Ny dekk er på vei, og ny firehjulskontroll skal utføres.
  11. Hei, Oppdaget denne ekstreme slitasjen på innsiden av begge bakdekkene !!! Slitasjefeltet er på ca 1,5 cm i bredden, resten av dekket har normal slitasje. Bilen, F11, er senket, men er dette skylden i det smale slitasjefeltet ? Moderat senk H&R fjærer foran, 15 mm og omtrent det samme bak. Dekkene er Michelin PSS 275/30-20 Noen av dere andre som har senk på F10/F11 som har opplevd noe av det samme ?
  12. takk for svar, det sier seg vel selv når jeg får tenkt meg om
  13. Jeg vurdere og montere 15mm spacere bak på min f11, men trenger jeg og kjøpe lengre bolter også ? I så fall hvor lange må disse være ? Bilen er senket med H&R og kjøres med 20" Noen som har erfaring med 15mm på f11 eller bør jeg gå for 10mm ?
  14. Orginale BMW 20" mod 312 i fargen ferric grey
  15. Tja si det du. Føler at det er en sånn ting som alle bare må ha. Jeg har selv panorama på F11, hadde fint klart meg uten. Eneste plusset er det at det er en stor del av taket som jeg ikke trenger og polere. Skulle jeg bestilt meg en helt ny F serie så hadde jeg nok ikke krysset av for panorama. Men når jeg tenker meg om så har jeg vel ikke sett en eneste F uten ! Enig med axept, her i huset er det også ungene som vil ha dette i bruk.
×
×
  • Opprett ny...