Gå til innhold

trondhb

Medlem
  • Innholdsteller

    47
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om trondhb

  • Bursdag 08/08/1977

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim
  • Kjøretøy
    2010 BMW Z4 sDrive23i

trondhb's Achievements

  1. Ivars Bil er BMW merkeverksted i Östersund, 25 mil fra Trondheim: http://ivarsbil.se/8063.ostersund.html Har ingen erfaring med dem selv foreløpig men kommer høyst sannsynlig til å dra dit når det blir tid for service.
  2. 1986 Toyota MR2 (1999-2001) 1992 Honda Prelude (2001-2005) 2001 Lotus Elise (2005-2009) 2002 Honda S2000 (2009-2013) 2010 BMW Z4 (2013-)
  3. På tide med nye viskere på Z4en. Jeg synes at de som står på nå (originale antar jeg) ser litt "billig" ut og jeg kunne heller tenkt meg noen av den "flate" typen a la Bosch AeroTwin. Noen erfaringer med disse eller andre alternativer? Hvor bør jeg kjøpe?
  4. Det hørtes dyrt ut... Jeg har akkurat fått nytt tilbud på forsikring på min 2010 Z4 sDrive23i, det ble rett over 8.000 kr i året hos Storebrand (med en rabattavtale jeg har der hos min arbeidsgiver). Tilbudet fra SpareBank1 lå på ca. 9.500 kr og Gjensidige på drøyt 10.000 kr. Jeg er 36 år, har 75% bonus, kjørelengde 16.000 km i året, bosted Trondheim.
  5. Har ingen store planer nei, bilen blir nok i stor grad holdt i originalstand. Men noen HK ekstra kan vel alltids bli noe å vurdere etter hvert kanskje... Har ikke satt meg noe særlig inn i hva som finnes av muligheter på den fronten ennå.
  6. Noen bilder fra i dag
  7. Bilen er ikke svart, men mørk blå Dårlig lys (og mobilkamera) når jeg tok bildene i går ettermiddag, skal få fikset noen litt bedre etter hvert.
  8. Her kommer (omsider) noen bilder. +7 og årets første bilvask i dag 5. januar her i Trondheim (Litt dårlig lys og mobilkamera.) Veldig godt fornøyd med bilen. Har foreløpig selvsagt bare kjørt på vinterdekk og med taket igjen, men har allerede fått veldig sansen for rekkesekser ihvertfall Virker minst like sprek som Honda S2000-en jeg hadde før, ikke minst under "normal" kjøring. Og komforten på langkjøring er selvsagt på et helt annet nivå. Fikk også prøvd bilen litt på skikkelig vinterføre i løpet av jula og det fungerte utmerket.
  9. Jepp, kommer i morgen satser jeg på.
  10. Da har bilen ankommet Trondheim Skal innom Vegvesenet og på klargjøring i dag, satser på å hente den i morgen formiddag. Sparer ca. 5.000 kr + 1.500 i årsavgift på å vente til på nyåret med registrering, men får prøveskilter så jeg kan bruke bilen til og fra juleferie. Går får Mak Bimmer Silver (felg som bare leveres til BMW) som vinterfelg med Bridgestone Blizzak WS 70 piggfrie vinterdekk. http://www.performancealloys.com/wheel-details.aspx?ID=2521
  11. Eneste erfaringen jeg har med Sulland foreløpig er når jeg spurte om tilbud på import av en Z4 (E89) fra Tyskland. Det var lite aktuelt å gjøre via dem da prisen var 70.000 kr over tilbudet jeg fikk fra en annen forhandler på den samme bilen... Har senere spurt på pris på vinterhjul (pr. mail), ikke fått noe svar, det er 3 uker siden i morgen. Jeg blir nok å bruke Ivars Bil i Östersund til service og eventuelle andre reparasjoner på min Z4 framover. Har meget gode erfaringer med verksteder i Sverige fra min tid med Honda, halv pris og minst like god service, vel verdt å kjøre de 3 timene.
  12. Kjøpte den Bilen er sannsynligvis på trailer opp fra Frankfurt torsdag neste uke og på plass i Trondheim rundt 15. desember. Venter sannsynligvis med registrering til på nyåret siden det ser ut til å være opp mot 10.000 kr å spare på det med mindre avgifter og ingen årsavgift for 2013. Edit: Det ser ikke ut til å være noe å spare på å vente til på nyåret, så bilen blir sannsynligvis registrert i slutten av neste uke.
  13. Var til Frankfurt og så på bilen i forrige innlegg på lørdag, ser meget bra ut. Havner sannsynligvis på 400-410.000 kr, synes det høres greit ut sammenlignet med de som ligger på Finn.no nå på rundt 450.000, blant annet en som dukket opp senest i går. Skal godt gjøres å finne en bedre match i forhold til mine kriterier tror jeg, har tross alt fulgt rimelig nøye med i over ett år nå...
  14. Nå har det dukket opp en sDrive23i som ser veldig bra ut i forhold til mine kriterier: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-z4-sdrive23i-des-purewhite-navi-sportsitze-hifi-hofheim/187020723.html Helt rett fargekombinasjon etter min smak ("Pure White" ser rimelig strøkent ut her etter snart 4 år / 60.000 km, så helt håpløst å holde rent og pent kan det ikke være), veldig bra utstyrsnivå (bl.a. adaptivt understell, navigasjon, HiFi Professional, og manuell girkasse) og "Premium Selection"-bil. Bør være mulig å komme godt med mot 400.000 kr, og da kan denne være aktuell.
  15. Ja, veldig vanskelig å si hva som er "riktig" pris på Z4 når det varierer så voldsomt. Den blå nevnt tidligere i tråden her som ble solgt for en måned siden og den røde som ennå ligger for salg er vel to av de rimeligste som har vært annonsert, og begge ble lagt ut for salg i mai/juni. Mens den svarte jeg nevnte i det første innlegget i tråden kun lå for salg i ca. en uke da den kom for salg igjen tidligere i høst. Jeg vil kanskje si at noe særlig over 400' er for mye for en sDrive23i, og ser at det er vanskelig å komme ned på denne prisen ved import, med ca. 10.000 kr i frakt og 15.000 kr i fortjeneste til norsk firma (jeg blir nok å handle gjennom en forhandler i Trondheim). Ihvertfall hvis man også regner inn ca. 15.000 kr for vinterhjul. Jeg fikk et prisoverslag på 479.000 kr på en 2010 sDrive30i med omtrent det utstyrsnivået jeg ønsker (men svart), ferdig levert Trondheim (eks. vinterhjul). Dette er da en bil som koster ca. 30.000 euro i Tyskland og har momsrefusjon, det skal det være noenlunde realistisk å finne en slik bil i riktig farge og med riktig utstyrskombinasjon med litt tålmodighet. Ser heller ikke bort fra at det kan prutes litt slik at man havner på 460-470'. Vurderer det som et bedre kjøp enn en tilsvarende sDrive23i til kanskje 420-430'. sDrive35i-en du nevner står det 526' på på mobile24.no, men som du sier er det litt gunstigere med alternativ beregning (ca. 12.000 kr på sDrive30i). Snakker nok uansett realistisk sett om rundt 540' for en perfekt bil ferdig registrert (eks. vinterhjul). Selv om jeg skjønner argumentene så blir det i dyreste laget for min del, har allerede strukket budsjettet en god del fra opprinnelig rundt 400' til 470-480' nå og synes det holder nå I utgangspunktet var det bare sDrive23i jeg så på, så sDrive30i vil være et steg opp slik sett. Den er også overraskende billig å forsikre.
×
×
  • Opprett ny...