-
Innholdsteller
45 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om anstor
- Bursdag 10/06/1994
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Kjøretøy
91 Bmw e36 318i
anstor's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Ingen som trenger deler?
-
ØK: originale grøftlys som passer til e36 M-frontfanger
emne svarte i anstor sin Robin94 i Ønskes kjøpt
-
Har ståande på en 91 mod e36 sedan som hugges, dersom dei passer over. Framme: Komplette dempere med OK fjører, dårlige topplager. Bak: Dempere og forsterkede topplager fra Lemførder. Begge settene er standard høyde, men uorginale. Vart skiftet for ca. 10000km siden.
-
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?editAd=true&finnkode=56058883 Link til Finn annonse! Delene ryker billig!
-
Hei Grunnet motorras (reg. reim mistet 10 tenner), hugges en 91 modell E36 sedan. Delene ligger på Sandane i Sogn og Fj. Kan levere Ørsta/Førde/Måløy, muligens Sogndal også. Deler til motor M40 1,8l: Fordeler, rotor, stått på bilen ca. 3000 km 2 stk. startere, passer alle E36 t.o.m 96 (?) Bensinpumpe gått ca. 5000km Tennpluggledninger med kamakselsensor gått ca. 20000km (Bosch) Veivsensor ca. 10000km LMM, tomgangsmotor, coil (orginal?) Hjerne fra 316i M40 Bakpotte ca. 1 år gml. Lambdasonde skiftet for en mnd siden. Har også liggende nytt oljefilter, luftfilte Dynamo 65? A med ny regulator/børster for noen mnd siden Kupevifte Karroseri: Svarte el. M3 speil (kopi?) sort, trenger lakk. Har også liggende et sett manuelle, trenger lakk. Sorte nyrer Pene glasslykter med angel eyes, knekt blinklysklips Pene tåkelys klarglass lykter M3 kopi baklykter M3 diffusor i svart, passer org. fanger Chassis Standard bakdempere bak med forsterkede tårnlager Standard framdempere, trenger nye tårnlager Overnevnte deler har ca. 10k km på seg Standard fjører Et sett nye kobberrør til bremsesystemet. 17" M3 E46 kopifelger, 215/45/17 der 2 er gode og 2 utslitte dekk 15" alu felger 195/65/15 der 2 gode Hakka 7 og 2 omtrent nye Hakka 8 dekk. Interør Speedometer, km. stand rundt 240-245 Omtrent ny org. girkule Standard 4 eiket ratt Vil oppdatere etterkvart som eg får oversikt. Ellers ta kontakt dersom du vil ha noe, også ting som ikke står oppført. Helst i PM
-
Var ned å sjekket nå. Kabler til starter var eiret, så frisket opp igjen de. Nå fungerer alt som det skal!
- 5 svar
-
- startmotor
- starter
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Er dette noe utbredt problem? Har ikke hørt om noe lignende før. Skal skru av og se i morgen om den ikke på magisk vis starter. Ser for meg at dette er mye jobb dersom svinghjul må skiftes? Koster sikkert litt også?
- 5 svar
-
- startmotor
- starter
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Hei Sist helg startet ikke min Bmw e36. Virket for at starter (innslag) hadde hadde tatt kvelden, da starteren gikk men drev ikke motoren rundt. Ordnet derfor med en brukt starter, som eg sjekket før montering. Reiste hjem for å skifte denne i går. Men, etter bytte var det fortsatt samme problem. Motoren går ikke rundt. Reg. reim er heil. Om eg setter bilen i gir og slurer med kløtsjen under startforsøk driver starteren motoren. Fikk ikke sjansen til å prøve trillstart da det er mye snø og glatt føre hjemme. Bor på toppen av en bratt bakke med mye svinger. Virket lite gjennomførbart å få slept opp igjen bilen dersom den ikke startet. Noen som har en idé om hvor feilen kan ligge her? Har aldri vert bort i lignende problem før... min erfaring er at startere enten fungerer, eller så gjør de det ikke.
- 5 svar
-
- startmotor
- starter
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Update: Bilen stoppet igjen på søndag. Fikk åpnet opp rommet til hjernen (ECU), som er bak batteriet i motorrommet. Spor av fukt. Viser seg å sannsynligvis komme inn fra undersiden av det plastdekslet ved viskeren. Sto i to av tre gummiknotter, pill råtne. Tørket hjernen, får se om det hjelper. Så ikke ut til å være skadet på innsiden. Bilen gikk fint i 15 minutter i kveld før den ble stoppet i vertfall!
-
Ok. Tror faktisk eg har en veivsensor liggende, skal få skiftet den...tiden vil vise.
-
Skal få sjekket opp i dette. Men har aldri hatt noe annet kødd med el. anlegget. Lurte på dette eg også, men da skulle vel verdiane eg målte ha sett litt merklige ut? Rart den plutslig fungerte igjen også?
-
Hei Har en -91 E36 318i M40. Sist torsdag stoppet denne. Regnet mye den dagen, mye vann på veiene. Bilen gikk fint på morningen og ettermiddagen. På kvelden derimot, gikk den i ca. 3 min før den fjusket og turteller gikk bananas i 3 sekund før den stoppet. Startet igjen, fikk kjøre et par sekund til en parkeringsplass, før den døde igjen. Hadde veldig dårlig tid, så bare sprang videre etter å ha testet med startgass. Tenkte da at dette var et tenningsproblem. Hadde ikke tid til å se på dette før lørdagen igjen. Prøvde da å starte. Virket som motoren manglet siste "kicket" for å starte. Begynte feilsøking. Fuelpumpe gikk. Luftfilter er skiftet for et par mnd. siden, sammen med plugger. Så bra ut. Målte resistans og spenning på coil, OK. Ingen tegn på fukt i verken coil,plugghetter eller fordeler. Resistans på kamføler og veivføler OK. Ingen jordingsfeil. Fikk en kamerat til å prøve å starte mens eg sjekket gnist. Gnist fra tennplugg så _litt_ svak ut. Gnist fra coil var likedan. Motoren startet likevel på 1. forsøket etter gnist var sjekket. Gikk litt ruskete i 15 sek, før den var normal igjen. Har hatt bilen i snart fire år, gått like fint i storm, som vinter og sommer. Kan nevnes at bilen har oppført seg likt en gang før. Mor lånte bilen en ukes tid, og kjørte inn i en automatisk vaskehall (fy-fy). Var da ikke hjemme, så fikk ikke sett noe på det. Bilen startet fint dagen etter. Flott at bilen går igjen. Men, er utrolig kjedelig å ikke finne feilen. Noen som har opplevd det samme, eller har en formening om ka feilen er ?
-
Ryddesalg. Masse BMW E36 deler selges! noe E30...
emne svarte i anstor sin ZhilleN i BMW-deler selges
Ok. Trenger i grunnen kun høyre side, men kan gjerne ta til begge sider om du har