BimmerFan!
Medlem-
Innholdsteller
887 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
3
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av BimmerFan!
-
Kom over en annonse på E-bay som solgte dør prosjektor lys med M-performance logo. Synes egentlig at slike ting er meget jalla, men denne synes jeg så litt kul/original ut. Dessuten så tror jeg kanskje det ser bedre ut enn de originale halogenpærene? Er det verdt et forsøk? http://www.ebay.com/itm/4x-LED-Car-Door-Laser-Shadow-Projector-M-Power-Light-for-BMW-E60-F12-F01-F15-E91-/302138581801?talgo=origal&tfrom=302098695249&tpos=unknow&ttype=price
-
Uff, dette her var kjedlig.. Synd at BMW ikke har klart å ordne opp i den forbanna reg.kjeden etter så mange år med feil.
-
Hei Jeg svingte litt på rattet mens bilen sto stille og lo merke til en svak, veldig svak rasle/lagerlyd fra rattet. Hva kan årsaken til dette været? Er det grunn nok til å ta med bilen til verksted i og med at lyden er meget svak?
-
Høres helt supert ut! Tror nok ikke vi på det forumet her er de eneste som ønsker en slik mulighet.
- 28 svar
-
- redusert motoreffekt
- hk avgift
-
(og 3 andre)
Merket med:
-
Kanskje noen kan ta initiativet til å forhøret litt med BMW Norge angående muligheten for dette? Det bør da streng tatt være mulig å yte litt ekstraservice for kundene sine
- 28 svar
-
- redusert motoreffekt
- hk avgift
-
(og 3 andre)
Merket med:
-
Det synes jeg BMW helt klart burde gjøre for kundene sine. Jeg er villig til å betale en liten sum for å få det utført av BMW sålenge jeg slipper å betale avgifter på det.
- 28 svar
-
- redusert motoreffekt
- hk avgift
-
(og 3 andre)
Merket med:
-
Hvis det er den knatrelyden som kommer når du ruser motoren du tenker på, så høres det ut som reg.kjede i mine ører? Men jeg er ingen ekspert
-
Vår BMW F10 520D Sophistogrå - SOLGT
emne svarte i BimmerFan! sin BimmerFan! i Bilder og filmer / Show-off
Da har bilen fått ny frontrute på forsikringa pga. steinsprut. Den har også vært igjennom EU-kontroll idag med 0 feil, noe som jeg er veldig fornøyd med. Må være ærlig å si at det var det jeg forventet. Noen bilder etter en vask: Ren og pen ble den, men dessverre like skitten idag, pga dårlig vær .. Når bilen skiftet rute, så fikk jeg en litt morsom bil til lån, nemlig en 225 hybrid. Positivt: - Meget sprek - God interiørkvalitet - Brukbar lyd fra 1,5 literen på 3 sylindre. Negativt: - Har ikke BMW- følelsen i det hele tatt. - Mindre pent interiør - Ble ikke helt begeistra av eksteriøret heller Så er det en bil jeg kunne ha tenkt meg å kjøpe som hovedbil? Dessverre. Som nr. 2 bil? Ja! Under eu- kontrollen så fikk jeg noen timer bak rattet i en BMW X5 40e som jeg har vært litt nysgjerrig på å teste. Lekkert! Meget pent og delikat interiør med nappaskinn og komfortseter. Denne var noe helt annet enn den 225'en jeg prøvde. Mye mer sømløs hybrid drivlinje. Vurdering: Positivt: - Meget komfortabelt - Sprek - Vakkert interiør - Meget bra interiørkvalitet. Negativt: - Ikke så sprek som jeg trodde den skulle være (313hk), men kanskje det har en sammenheng med at det var lite strøm igjen. - Ikke noe spesielt å si hurra over på motorlyden, denne bilen fortjener helt klart en sekserdiesel eller en sekserbensin. - Styringen var altfor lett. Jeg kunne helt klart tenkt meg en F15, men med en sekserdiesel motor, da denne motoren følte jeg ikke passet denne bilen i det hele tatt. Denne ligger helt klart på listen over biler jeg kunne ha tenkt meg neste gang ! -
Oljesvetting rundt et rør/sensor- F10 520D- med bilder
emne svarte i BimmerFan! sin BimmerFan! i Teknisk
Ja, dersom det jeg har sagt stemmer -
Oljesvetting rundt et rør/sensor- F10 520D- med bilder
emne svarte i BimmerFan! sin BimmerFan! i Teknisk
Denne er så vidt jeg vet bare på biler med "kald klima pakke" etter det jeg har lest på forumet. Den er der for å varme opp veivhusventilasjonen. Nå skal det jeg sier om bilteknikk tas med en klype salt Så vidt jeg vet så er bilen din importbil og da mest sannsynlig ikke har det varmeelementet (pga. du ikke har kald klima pakken) -
Den første turboen som var på den bilen plystret/ulet veldig mye. Det førte til at turboen ble skiftet på garanti. Den nye turboen plystrer svakt, slik at man hører det i kupeen. Men ikke noe som er sjenerende og høres heller ikke unormalt ut. Dersom du mener at turboen på bilen din plystrer/uler unormalt mye så hadde jeg sjekket det ut.
-
Min F10 520D har også litt plystrelyd fra den nye turboen, men dog ganske svak. På den gamle turboen så ulte den ganske mye, og hørtes nesten ut som en flyturbin ved hard akselerasjon
-
Jeg har også det problemet på min F10 en gang i blant. Kommer også en på en måte "rugle" lyd når det skjer også. Det skjer som oftest etter en litt lengre tur.
-
Oljesvetting rundt et rør/sensor- F10 520D- med bilder
emne svarte i BimmerFan! sin BimmerFan! i Teknisk
Får håpe det er bare det. Nå er ikke dette en så gammel motor, 2012 modell. Satser på at det ikke er værre enn det Det så ganske likt ut, ja Satser på at BMW bytter denne på garanti -
Oljesvetting rundt et rør/sensor- F10 520D- med bilder
emne svarte i BimmerFan! sin BimmerFan! i Teknisk
Hmm, nå ble jeg litt nervøs.. Lurer på hva grunnen til oljesvettingen er ? Noen teknikere her som kan svare? -
Jeg så idag at det svetter litt olje rundt et rør/sensor på bilen. Det ser ut som at det er veivhusventilasjon sensoren eller noe i den duren? Er dette normalt eller er det symptomer på at noe er galt? Her er det vedlagt noen bilder.
-
Ifølge Mercedes-benz Norge sin Facebook side så yter E63S 612 hester, om jeg ikke har blinksa Takk for meget bra info! Jeg har trua på at F90 M5 blir klasseleder igjen
-
Nå har Mercedes annonsert at E63S kommer. Med vannvittige 612 hestekrefter, og 850 NM. Den skal gjøre 0-100 på 3.4 sekunder. Jeg håper virkelig at nye M5 klarer å hamle opp med den, helst være en god del sprekere Noen som vet sikkert om BMW M5 F90 competition kommer?
-
Det stemmer heller ikke helt. F10/F11 528i med R6 motor har 258 hestekrefter, selvsagt uten pustehjelp. F10/F11 523i med R6 uten pustehjelp har 204hk. 530I har som du sier 270hk. nærmere bestemt 272 hk Og dette er motorer som helt klart jeg hadde foretrukket foran R4 bensin, og R4 diesel
-
Gratulerer med flott bil. Har alltid hatt sansen for SAAB, spesielt 9-5. Kunne du skrevet litt om hva du synes om den i forhold til F10/F11? Og hva er grunnen til at du bytter fra F11 til 9-5 ?
-
Vår BMW F10 520D Sophistogrå - SOLGT
emne svarte i BimmerFan! sin BimmerFan! i Bilder og filmer / Show-off
Ja håper på det! Det er ikke måte på hvor godt den bilen er vedlikeholdt -
Dette her blir bare bedre og bedre En ting jeg ville ha gjort er at jeg hadde montert en multimediaspiller som ser litt mer original ut da jeg synes det ser bedre ut
-
Vår BMW F10 520D Sophistogrå - SOLGT
emne svarte i BimmerFan! sin BimmerFan! i Bilder og filmer / Show-off
Da er det bestilt time for EU-kontroll hos BMW. Håper og regner med at den kommer igjennom uten anmerkninger Ellers så har bilen nylig bikket 100 000 km, og den kommer til å vokse ganske raskt, da bilen blir mye brukt. -
Gratulerer med meget flott bil. Disse motorene er kjent for å være ganske skuddsikre og gode motorer. Jeg var i utgangspunktet ute etter en F10 med R6, men gikk for en R4. Noe som jeg angrer litt på nå.
-
Jeg kan tenke meg at G30 kanskje kommer med LED når den får en facelift. Jeg hadde meget lyst til å få sett G30, men ble dessverre ikke invitert av Bilsalongen, selv etter å ha tatt alle servicer osv hos dem. Det hadde også vært en ypperlig mulighet til å bli kjent med deg og få sett den vakre F10'n din
