Gå til innhold

helgehurt

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

helgehurt's Achievements

  1. En oppdatering. Fikk alt på garanti. skiftet en hel masse deler og sjekket videre for andre feil. Var visst rep for 35000-40000kr som ble dekket. Fornøyd
  2. Slet med det samme på min 1 serie. Etter 4 hjulskontroll så ble det mye bedre. Koster par tusen, hør med B om dette er noe de er villig til å ta på gar. Nydlig bil forresten. Gikk selv fra en 1 serie ifjor til en 320d eff dyna. 2012 mod. Har skifta begge vindusheisene på garanti. Samt begge bærearmer framme, fjær bak. Har lignende problem med bremnselysene bak. Ser det er fukt i dem, og her en dag så sluttet bremselys høyrebak og blinklys høyrebak samtidig å virke 😑
  3. Fikk litt bedre beskrivelse av problemer fra verksted idag. Det var ikke noe korrusjon/rust. Foringene framme i bærearmer var løse. og venstre fjær bak var knekt. Bilen er kjørt 169000km. Synest alikevel at slike deler burde holde lengre, med tanke på bilens alder. Ja kan vere enig at kjørelengde er en faktor her, men er vel en grunn til at garantien er 5år/200000km. Så jeg burde vel ikke bli avvist hos forhandler på garanti? Hvor går grensen mellom slitedel og ikke? Jeg ser på reklamasjons/ garati ordinigen på denne måten Er produktet laget for å bli brukt/ fungere i 5 år? Ja/nei I dette tilfellet ja, dvs saken egner seg som reklamasjon / garanti. Den nærmest Bavaria ville selfølgelig ha bilen inn på kontroll, over tlf så sa dem at dette hørrest ut som en garantisak, men kunne ikke love noe før dem hadde sett på bilen. Som alle vet så er alt av betalbar service hos Bavaria som ran på lyse dagen. Hvis jeg skulle finne på og skifte foringene selv, er dette en dritt jobb som en amatørmekaniker som meg ikke ville fått til? Eller er det ikke vert bryet, og heller bare rive i nye bærearmer? Takker selfølgelig for alle fornuftige svar
  4. Hei.Har en f30 320d eff dyna som nettopp har vert på førstegangs eukontroll, der ble den ikke godkjent Sitert fra kontrollseddel er som følger:Fjærer og stabilistator: Fjær eller komponent til fjør skadet,deformert eller har brudd, venstre,bakre.Bærearmer og opphengsarmer: Komponent defekt, skadet eller sterkt korrodert, begge sider, nedre, fremre, foran. Bilen er jo akkurat blitt 4 år gammel, kan dette vere en garantisak? Har jekket opp bilen og kikket selv, ser ingen tegn til rust på noen av nevnte deler, eller ikke noe som er deformert eller skadet.Er det bare det lokale verkstedet som ønsker og tjene seg noen ekstra kroner?Kan legge ved bilder dersom det hjelper.
  5. Lurer på å kjøpe nye lykter til 1-serien min. Har ikke xenon originalt så bilen ser ikkje så veldig "tøff" ut uten angel eyes. har sett litt på desse lyktene hos gsbildeler: http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/var ... er/1561910 Det jeg lurte på var om det er ein komplisert operasjon å skifte ut de gamle med disse? Og om motoren som justerer høyden på lystrålen ligger integrert i lyktene så jeg slepper å maske noe ekstra med det?
  6. Hei. Har nettopp kjøpt min første bil 116i med navi. Var ikke helt fornøy med navigasjon løysninga her, så lurte på hvordan og hvor my det evt vil koste å få skikkelig navigasjon, med faktiske kart ikke bare en "pil" Noen som vet hva det vil koste å få montert xenon lys også?
×
×
  • Opprett ny...