Etter en kjedelig kveldstur på E6 bløttføre fikk den gamle 520 kjenne ordentlig på hva vannplaning er for noe, så da var det ikke annet enn å gå til innkjøp av ny bil. Da jeg har forelsket meg i E39, og en kjapp tur innom finn.no, var ikke valget vanskelig.
Karosseriet har rullet 320.000 uten at man merker noe til det.
Bilen er 99% rustfri, eneste er en liten flekk på bakluka.
Motoren har blitt byttet med en orginal 523ia motor (170hk) som har gått 150.000
Har nå nylig montert senkesett på bilen og satt på sommerfelgene.
Ting jeg tenker å gjøre med bilen:
Sote rutene på nytt hele veien, da dette har blitt gjort på en elendig måte. ( kan ikke rulle ned rutene uten at solfilmen løsner)
sveise et nytt eksos anlegg på bilen.
Vurderer å sette på m-tech fanger bak og foran.
Gå til innkjøp av nye felger ( noen som veit om Oz racing Nova ser bra ut på E39? eventuelt forhandler av disse felgene?
Vurderer å bytte til 525 innsugg, men dette er noe jeg ikke kan veldig mye om, ( noen som har noe innspill på dette? om det gjør noe forskjell på en 523? )
Nye bilen med montert senkesett. Litt lav kanskje, eller hva tenker dere?
Legger ut flere bilder litt seinere da dette er det jeg har tilgjengelig nå.
Kom gjerne med innspill på hva jeg kan gjøre med den