Gå til innhold

whobe

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Ja. Alt er av og multimeter er koblet mellom batteri og minuspolen. Skal få sett om jeg får gjort en batteritest. Er testeren til biltema dugende ?
  2. Glemt en 0 i farten. Skal bære 0.01A.
  3. Min har ikke høydejustering
  4. Sjekker akkurat og etter 16 min så er den slått av.
  5. Har noe utfordringer med at min E53 3.0D tilsynelatende trekker strøm. Hadde en åpenbar strømtyv i fjor hvor modul til skjermen var defekt og trakk strøm. Siden har jeg ladet bilen ca hver 4 uke. Nå plutselig må bilen lade hver 2-3 dag. I en periode over 2 uker har jeg koblet minuskabelen av batteriet hver gang bilen står i ro. Bilen har da startet fint hver gang og har hatt ca 12.80V hele denne perioden. Har målt strømtrekket med multimeter mellom minus og batteriet: Med en gang jeg tar på multimeteret trekkes det 2.8A når bilen starter opp. Deretter synker det til 2.2A etter noen sekunder. Ett minutt senere går det ned til 1.2A Etter totalt 3 minutter fra jeg koblet på multimeteret stabiliserer det seg på 0.43A Når bilen går i "sovemodus" etter totalt 16 minutter går målingen ned til 0.01A og tidvis opp til 0.03. Slik jeg forstår det er denne målingen slik som man forventer, og 0.01A skal ikke tappe bilen for strøm over så kort. Noe tips til hva som kan være årsaken til dette?
  6. Fant ut hva som har trukket strøm. "TV-tuneren" som er montert med batteriet. Er rustet i stykker. Takk for all hjelp !
  7. Har ikke sjekket dette. Hvor er X1543, dette er da et stikk man kan koble fra antar jeg?
  8. Jeg så mye på nettet om denne, men i mitt tilfelle ser den ut til å virke. Lyset slukker og ser tydelig på målingene at Amperen går ned når den er ferdig med sitt. Uansett så regner jeg med at den ikke klarer å trekke strøm når den ikke er koblet i.
  9. Min har produksjonsdato 2001-12-20. Hvor befinner alle enhetene her seg, foruten de jeg har nevnt i innlegget at jeg allerede har testet?
  10. Du har rett. Jeg mener 0.4 Ampere. Batteriet går tomt i løpet av kort tid med sikringen i.
  11. Hei. Sliter litt med å finne ut av en strømtyv jeg har på min X5 E53 2002 mod. Bilen har Navi/GPS, bluetooth, 6 slots CD-veksler og skjerm. Har ikke sett noe ettermontert utstyr bak spiller eller venstre side i bagasjerommet. Jeg har klart i komme meg frem til at strømtyven er relatert til sikring 72 i bagasjerommet. Bilen trekker 0.4A når denne sikringen står i, og synker til fornuftig nivå når sikringen blir tatt ut. Dette er etter 16 minutter ventetid på at bilen har gått i sovemodus som blir indikert ved at lysen ved girspaken slukkes. Har forsøkt å koble på multimeter med sikringen i og deretter koblet ut følgende for å prøve å lokalisere feilen: GPS modul (venstre side i bagasjerommet) CD-veksler (venstre side i bagasjerommet) Bluetooth (venstre side i bagasjerommet) Forsterker (venstre side i bagasjerommet) Skjerm/kassettspiller Instrumentpanel Ingen av enhetene jeg har koblet ut har gjort noe utslag på multimeteret, og den trekker 0.4 A helt til sikringen blir tatt. Er det flere ting som er koblet på denne sikringen som jeg ikke har tenkt på? Noe tips til hva jeg kan sjekke?
×
×
  • Opprett ny...