Jeg tror han mente å skrive uorginal.
Det er noe man kaller universal sensorer som ikke kan brukes og man får problemer.
Det er også helt forskjellige oxygensensorer om det er Bosch eller Simens.
Man sier gjerne at Bosch har 1 volts sonde, men der er det 2 forskjellige typer som ser identiske ut hvorav de første kunne byttes ut med universalsonde, men den andre får man problemer med. Det er pga den ene skal grå ledning være gods, men på den andre er grå ledning styrt gods fra styreboks som vil gi ca 20% feilmargin.
Simens kalles gjerne 5v sonde.
Har sett mange som har byttet om kontaktene til sondene ved toppen på de motorene. Det er bare å bytte om for å prøve.
Man merker om det ble bedre eller dårligere.
Stiller meg undrende til hvorfor ikkke de konstaterte hvor feilen lå når de hadde den til test.
Da kunne de sagt om det var lamda feil,coil, falsk luft, luftmassemåler, dyse mm da de lett kunne målt det.