Gå til innhold

2002TII

Medlem
  • Innholdsteller

    49
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2002TII's Achievements

  1. Beklager. Lukket del. Enkel å skifte.
  2. Hvis du snakker om at varmeapparat vifta går av seg selv så er det kjent problem. Det er et sluttrinn(også kaldt vifte motstand fra før i tiden). Den står inn i viftehuset med kjøleribber.
  3. Hehe. Som dere skiver så har ikke jeg greie på det slik som han som står med de jobbene, men det må være en god grunn til at han gjør det på noen av de. Klinking tar jo under et min så det må være for å spare tid eller at noe sitter fast og at han ikke vil bruke tid på å løsne. Skal sjekke opp med han. Det er ikke lange vippet han gjør de jobbene så det må være en grunn til det.
  4. Det er vel feil å skrive som jeg gjorde at du kan blande alle farger. Det blir mer riktig å si at den man bruker i dag på verksted og selvfølgelig kan kjøpes i liter. Den kan helles på alle typer. Altså blir det bare en type fremover.
  5. Normalt ved falsk luft vil man få mager blanding, for mye luft, for lite bensin. Da får man feil "Lean mixture" Mager. Her mener jeg det står "Rich" Rik, fet blanding. Så man bør se på lamda verdien om den viser fet blanding. Fusker den på gnist vil man få fet blanding. Er det alltid de samme sylinderene så er det nok ikke total feil som bensintrykk, tempgiver, luftmassemåle..
  6. Det er bare en ting å gjøre, og kun en. Lese av feilkode. Så kan man ta steg 2
  7. Alle farger kan blandes i dag med ny frostveske fra de store leverandørene, men kjenner ikke Biltema sin. Men det står vel på flaskene deres og om det går. Kun en type som dekker alt nå.
  8. Prisen som blir nevnt er nok med en større jobb en trolig nødvendig. Du trenger trolig bare av med toppdegsel øvre del av front, nye skinner/føringer og strammer. Kappe nytt kjede, tre på og klinke, tut og kjør. Dette koster mindre enn forespeilet.
  9. Nå må vi ikke glemme at BMW ikke lager nnoen sensorer. Så hvis du kjøper en sensor av fabrikanten som kan være f.eks Bosch så er den like orginal som den BMW leverer i en eske det står BMW på. Det er riktig at noen testere er dårligere enn andre, men ikke alle. Det meste koker ned til erfaring og dyktighet når det gjelder diagnose. Feilkoder hvor oxygensensor er nevnt er faktisk de feilkodene som har størst referanse til alt annet enn oxygensensor feil.
  10. Glemte å si at du kan bruke uorginal sonde bestilt til din motor. Men ikke en de kaller universal 4 ledninger. Uorginal i f.eks Bosch hvis det er det du har vil passe, men du vil se i katalogen at det er veldig viktig med riktige data når en bestiller da det er mange typer.
  11. Jeg tror han mente å skrive uorginal. Det er noe man kaller universal sensorer som ikke kan brukes og man får problemer. Det er også helt forskjellige oxygensensorer om det er Bosch eller Simens. Man sier gjerne at Bosch har 1 volts sonde, men der er det 2 forskjellige typer som ser identiske ut hvorav de første kunne byttes ut med universalsonde, men den andre får man problemer med. Det er pga den ene skal grå ledning være gods, men på den andre er grå ledning styrt gods fra styreboks som vil gi ca 20% feilmargin. Simens kalles gjerne 5v sonde. Har sett mange som har byttet om kontaktene til sondene ved toppen på de motorene. Det er bare å bytte om for å prøve. Man merker om det ble bedre eller dårligere. Stiller meg undrende til hvorfor ikkke de konstaterte hvor feilen lå når de hadde den til test. Da kunne de sagt om det var lamda feil,coil, falsk luft, luftmassemåler, dyse mm da de lett kunne målt det.
  12. Lim den fast med silikon eller lim. Ramler aldri ut og kan enkelt byttes. Gjort på 10 sekund.
  13. Historikk før og etter er ditt ansvar. Har du gjort din del så skal verkstedet som har siste turboskift uttale seg om hvorfor den nå er røket. De har mange ting som de må stå for var sjekket før de skiftet sist. Så de må forklare hva som har skjedd. Deretter kommer man til om det er manglende trykk, skader på skovler osv. Så kommer spørsmålet om kvaliteten på turbo, motoren den står i eller arbeidet som er utført.
  14. Har ikke veivhusventilasjonsfilteret blitt byttet ut og oljeintervall fulgt så er det ingen garanti.
×
×
  • Opprett ny...