Gå til innhold

Sinamics

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. fikk svar fra autodoc: Meget spesiellt.
  2. Har sendt mail til Victor R, så venter på svar. Takk for innspill. Jeg har målt den nye pakningen flere steder, og alt tyder på at dette er en 1-hulls pakning med en tykkelse på ca. 1,45 mm, til tross for at den er merket som en 2-hulls ( 1,55mm ). Basert på mine målinger av stempelutstikket, så skal det være tilstrekkelig klaring til å bruke en pakning med 1,45mm tykkelse, men er litt tilbakeholden med å montere den, ettersom det originalt satt en 2-hulls pakning (1,55 mm). Jeg sitter med to valg, montere den jeg har fått, sjekke at klaring er ok, eller bestille ny orginal pakning fra BMW. Hadde håpet å montere denne motoren iløpet av påsken, men det ser ikke veldig lovende ut. 😒 Forøvrig så bestillte jeg denne fra Autodoc, og etter en lang diskusjon med Dan "AI Chat" har jeg endelig fått tak i en ekte person "Diane Lake". Hun påstår fortsatt hardnakket at jeg har fått riktig pakning, siden item-nummeret stemmer – til tross for at jeg har sendt bilder som tydelig viser det motsatte. Kjenner jeg blir varm... Kanskje jeg bare skal ta påskeferie... 😶
  3. Hei, Jeg overhaler en motor etter kjede havari. I den forbindelse bestilte jeg en toppakning fra Victor Reinz med delenummer 61-38110-10 o5 OZ. Ifølge spesifikasjonene skal dette være en 2-hulls pakning med en tykkelse på 1,55 mm. Pakningen jeg har mottatt har imidlertid kun 1 hull, selv om delenummeret tilsier at det skal være 2 hulls ( 1,55mm ) (se vedlagt bilde). Når jeg måler den nye pakningen med digital skyvelære, får jeg en tykkelse på ca 1,45 mm – men jeg er usikker på det korrekte målepunktet for å verifisere dette. Stemplene har en utskyvning fra blokka på 0,83 mm. Ifølge BMWs spesifikasjoner kan en 1-hulls pakning brukes så lenge stempelutstikket ikke overstiger 0,90 mm. Det vil si at en 1-hulls pakning i utgangspunktet er innenfor spesifikasjonene for denne motoren. Jeg har ikke slipt toppen eller blokka, de var innenfor spec. Originalt var det imidlertid montert en 2-hulls pakning. For meg virker det som at pakningen er feil merket fra leverandør. Så nå er jeg i tvil hva jeg bør gjøre, bestille ny pakning eller bruke den jeg har fått. Noen som har erfaring med dette?
  4. Hei Hvor er mottaker for webstator fjernkontrol lokalisert i bilen? Den virker kun når jeg står helt inntil bilen. Har sjekket alt av batterier osv... Regner med det er ett antenne problem. BMW X5 3.0d E70 SAV Europe M57N2 Mvh Sinamics
  5. Hvis du ser 0:54 i denne filmen så ser du Analog 5 bilde, Rough meas. For meg ser dette ok ut. https://goo.gl/photos/upjuzeLm63peqUFp9 Høres bra ut.. Håper det er like enkelt her.
  6. Hei Hpi. Merket du noe til fusking ved høyt moment og turtall? eller var ditt problem kun relatert til jaging på tomgang? Problemet mitt er at jagingen og motor stopp kan forkomme når motoren er varm og kald. Er ingen likhetstrekk! Gikk det greit å ta ut dysene dine? Jeg tenkte uansett å få overhalt dyse nr #6. Sangvik Service i Kristiansand skulle ha 350.- for å sjekke dyse og 700.- for overhaling. Tenkte jeg skulle prøve å fremprovosere en motor stopp til, men vet ikke helt hva jeg skal se etter, noen tips? Vil det være en ide og måle signal til dyser med oscilloscope, for å avdekke om det er ECU som stopper motor, eller om det er dyse, diesel, osv.
  7. Hei igjen. Da har jeg målt retur flow, og her er resultatet. Målingen er tatt i en tidsperiode over 2min. Syl #1 = 18ml Syl #2 = 16ml Syl #3 = 15ml Syl #4 = 11ml Syl #5 = 16ml Syl #6 = 31ml Dyse nr #6 trengs nok en liten overhaling. Dette er nok bare ett tilleggsproblem og har ingen ting med at bilen stopper?
  8. Takk for input. Ja samplings tid er vel oppmot 1sec, så her kan man definitivt bli lurt. Når den stoppet så var det liksom ikke tegn til at den ville starte. Det kom heller ikke hvit / svart røyk fra eksos. Akkurat som om det var luft i diesel tilførsel, men det rare er jo at den startet med en gang etter en times tid. Jeg måler retur i morgen så kommer jeg tilbake med resultatet.
  9. Hei General. Meget fin tråd du har postet der. +1 Har lest igjennom 1st side, men kunne ikke finne "forskjell på retur mengde" som du henviser til. Sikkert bare meg. Jeg har M57 3.0D motor, og gjerne post riktig retur mengde. Forøvrig kan jeg nevne at jeg hadde feilkode på Glødeplugger for litt siden, og byttet til nye samt sjekket / rengjort EGR + Innsug uten at det hjalp noe på tomgangs fuskingen. Som du sier i tråden din så er Rail pressure over 250b akseptabelt ved å kjøre start motoren. Jeg hadde 4 - 500bar når bilen ikke ville starte. Jeg leter etter en rød tråd som jeg ikke finner.. hehe. Hvis MAF sensor hadde fusket (noe den sikkert gjør) så går vel dette kun utover ytelse, den skal ikke kunne hindre start av motor. Her er en video til av Analog 2 verdier når jeg prøver å starte motor etter stopp. https://drive.google.com/file/d/0B4xm1Z4fRFuvbzNWelJjd3RQS0E/view?usp=sharing Ser du noe unormale verdier på Mas air flow? Men uansett så kommer jeg tilbake med back flow resultat imorgen. Skal si ifra om jeg blir lei bilen
  10. Hei Har ett litt underlig problem med min X. I det siste så har den begynt å gå ujevnt på tomgang, og det er ingen forskjell om den er kald eller varm, og noen ganger er den helt fin. For ett par dager siden skulle min samboer ta den til butikken og da stoppet den når hun bremset ned for ett veikryss. Hun prøvde da å starte den igjen uten hell, helt til batteriet var flatt. Jeg fikk så med meg en kompis ett par timer senere med startkabler for å prøve en siste gang. Da startet den momentant uten noen problemer. Kjørte så bilen hjem og koblet på med INPA, No Faults!!! Her er en film som viser fuskingen ved tomgang. https://goo.gl/photos/upjuzeLm63peqUFp9 I går kveld så tok jeg med meg Laptop i passasjer setet og leste av verdier mens jeg kjørte, i håp om å kunne se noe uvanlig. Kjørte lenge uten tegn til fusk. Tenkte så å teste fra stillestående og gi full gass opp til 120km ish, da merket jeg at den stanget imot, og den oppførte seg veldig rykkete. Da jeg slapp speed pedalen så stoppet den og jeg fikk trillet inn til siden. Den ville da ikke starte igjen. Ikke antydning! Sjekket så med INPA og det var fremdeles ingen feilkoder.. Når jeg kinnet bilen så leste jeg av følgende verdier. - Rail Pressure ca 557bar - Pre supply pressure 3.57bar Dette burde vel holde til å starte bilen? Her er en film av laptop når jeg prøver å starte uten hell. ca 0:07 så vrir jeg til start. https://drive.google.com/file/d/0B4xm1Z4fRFuvdFIzcDVMSU40dEU/view?usp=sharing Jeg kikket også på den gjennomsiktig supply slangen mellom Filter og HP pumpa når den ikke ville start, og kunne ikke se noen antydninger til luft. Jeg ventet så en god time, og voila, den startet uten noen problemer. Kjørt hjem uten antydning til fusk. Jeg forstår ikke hvor problemet kan være, og er godt tom for ideer. Hadde det vært problem med back pressure leak på diesel dyser, så hadde vel jeg heller ikke fått såpass stort rail pressure? Feeder pressure ser da også bra ut. Har også en feeling at fuskingen på tomgang har en sammenheng med at bilen stopper og ikke vil starte. Tok av innsugningsmanifold idag, og ser at det er en veldig liten lekkasje ved HP pumpe rundt feeder slangen. Skal bytte denne, men har ikke særlig trua på at denne lekkasjen kan lage ett slikt krøll. Jeg skal teste back flow fra dyser imorgen, og har forstått det slik at det ikke skal være mer en 20ml på 2min pr/dyse. Hvis noen har flere tips jeg kan teste så fyr løs, leter litt i mørket her nå. Har ikke lyst til bytte komponenter for x antall $$$ unødvendig.
  11. Kan noen si meg hva denne bryteren gjør. Når jeg kobler denne av så er styringen hard hele tiden. Når jeg setter denne på så er det som jeg beskrevet over. lett de første sekundene og blir hard. Har tydeligvis noe med denne å gjøre.
  12. Hei.. Har ett underlig problem som sikkert noen av dere vet svaret på. Når jeg starter min X5 så funker styringa helt perfekt, men etter ca 10sec så blir den veldig hard og er slik til jeg stopper igjen. Dette skjer hver gang. Er det noen slags hastighets ventil som regulerer trykket ved lav hastighet eller lignende som kan være defekt..??? Hva kan være galt.?? Hilsen Sinamics
×
×
  • Opprett ny...