Gå til innhold

b3ntsen

Medlem
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om b3ntsen

  • Bursdag 11/22/1994

Profile Information

  • Interesser:
    Siljan, Telemark

b3ntsen's Achievements

  1. Kostnaden er helt vill på sveisegassen selv om du bare kjøper disse små flaskene.. Er vel ca 230 kr for flaska?
  2. Ja, syntes det var noe drit at den bare ble stående, så måtte prøve å få gjort noe med det! Takk for det
  3. Heisann bimmers fans! Jeg er forholdsvis ny her, og tenkte jeg kunne poste en tråd om mitt garasjeprosjekt. Historien bak bimmer prosjektet kan jeg fortelle kjapt om. Min bror gikk til innkjøp av en BMW E30 316 91modell. Som han kjøpte for å bygge om og gjøre dønn strøken, motoren var gåen på denne 316, så da begynte han demonteringen og fjerna motor og drivverk. Det som er problemet er at min bror har en tendens til å aldri klare og gjøre seg helt ferdig med prosjekter, og denne gangen var det samme som skjedde.. Han fikk andre planer, og flyttet ut.. Da fikk jeg denne billig nok til at jeg ønsket og prøve og ta over prosjektet hans. Problemet nå er at jeg har 5-6 forskjellige isbokser med skruer og fester / klips som jeg ikke aner hvor hører hjemme, så dette er en stor utfordring.. Så vi får se hvordan det tar i vei, har allerede holdt på i par uker med bilen. Men det er fremdeles en del ting som gjenstår.. Og en annen ting jeg bekymrer meg litt over er godkjenning av dette prosjektet. Er det i det hele tatt mulig og få skilter på en 316 som blir bygd om til 325? Noen med erfaringer som vil dele litt informasjon? Slagplanen er; Få lakkert understellet fra 325 og demontert 316 understellet. Fjerne rust rundt hjulbuer foran / motorrom Få montert alt koblet opp motor og radiator. Bygge om til skivebremser bak Bytte understell fra 316 til 325 bak. Montere diffen og drivaksel. Få tak i gule tåkelys Polere opp hele bilen Over til litt bilder og mer info; Jepp, sånn så den da ut etter og stått lagret ute under en presenning 1 vinter.. Ikke akkurat noe vakkert syn. Så jeg begynte med og vaske over den, for å se hvor fæl den egentlig var. Blei ihvertfall endel blankere, men huff så mye skader og utrolig slitt lakk.. Har vurdert hel lakkering, men vi får se hvor langt jeg kommer når jeg får polert den opp! Så var det bare og få rygga den inn i garasjen og begynne og demontere for og sette på nytt understell og sveise litt rust, lakkert motorrom osv. Kaotisk her til tider Måtte bare se hvordan det ble med felger som kanskje blir brukt når den er kjørbar. Brukes vanligvis på MK2 Golfen min. Så var det tid for og se om motoren var mulig og få lurt nedi motorrommet.. Dette er så langt jeg har kommet nå, har masseee bilder som ligger på mobilen enda, men rekker ikke og få overført dem nå. Som sagt, det blir gjort slik at den blir kjørbar, desverre ikke mint condition, da jeg hverken har tid eller penger til å lage et såpass heftig prosjekt som mitt aller første bil prosjekt i det hele tatt! Takk for meg, vi snakkes!
  4. Grattis med ny grom bil! Hentet fra sverige? Hvordan står det til med planer?
  5. Hei igjen, når jeg tenker meg litt om her så vet jeg jo meg meg selv at jeg senere vil bytte til sportseksos uansett. Så lurte litt på om jeg skal prøve å finne et eksosanlegg som er mulig og få godkjent? Er det noen som vet om noen komplette frem til grenrøra med katalysator og har noen anbefalinger?
  6. Hei, jeg er på utkikk etter deler til prosjektet mitt. Kommer til å fylle ut denne listen med mer info ettersom behovet er der. Kikker etter et eksosanlegg som er komplett, og kan godkjennes på biltilsynet. Men da lurer jeg litt på en ting.. bilen er fra 91, men motoren er fra 89.. må jeg ha katalysator for at den skal bli godkjent? Må også bygge om til skive bremser bak, så om noen har kalippere og diverse utstyr som må til for å montere dette sammen er jeg interessert. Har alt av understellet klart, mangler bare bremser og monteringsutstyr. På forhånd takk. Magnus Bentsen Sent from my HTC One using Tapatalk 4
  7. helrått prosjekt du hadde her..
  8. fytti rakkern. Akkurat slik jeg drømmer om.. Men allerede for mange biler, må selge 3 av dem for å kunne få tak i noe slikt!
  9. Grom bil, så ut til at du hadde det moro på banen:) Sent from my HTC One using Tapatalk 4
  10. Godt og høre at det er lys i tunnelen.. du må legge ut noe flere bilder når turbo og deler fra gasolin..gjerne en film også. Sent from my HTC One using Tapatalk 4
  11. Skjer det no mer her?
  12. Fant et gammelt apparat i garasjen, prøvde det men fytti å vanskelig og få en fin skjøt med dette. Har sett masse på youtube, ser jo ikke så vanskelig ut, men ikke så lett når en skal prøve selv. Prøvde å skjære hull i plata og sveise den med punkt til punkt men ble nesten bra, foruten et lite hull... Sent from my HTC One using Tapatalk 4
  13. Heisann, nå har jeg begynt med e30 prosjektet mitt. Viste seg at det gjemte seg litt rust her og der. Tenkte for en gangs skyld at jeg skal prøve meg på og fikse dette selv nå. For og slippe kostnaden med og sette det bort til fagfolk. Da dette blir et dyrt nok prosjekt i utgangspunktet. Jeg trenger da altså et sveiseapparat for karosseri arbeid. Om noen har et forslag til noe brukande vil jeg gjerne høre deres innspill. Leste litt at MIG på rundt 160A var egnet til dette. Men har aldri sveiset selv så kjenner ikke til hvike merke som er brukbare. På forhånd takk, Magnus.. Sent from my HTC One using Tapatalk 4
  14. Tenkte og sandblåse endel i motorrommet, også pusse der det er mest rust/møkk. Og like greit og gjøre det ordentlig nå, så slipper jeg og ta det en gang til seinere.. Så at du brukte noe syregrunning eller noe på blankt /nedpusset metall. Det er vel ikke så dumt og gjøre. Er denne også kjøpt hos wurth?
×
×
  • Opprett ny...