Gå til innhold

thorner

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW E36

Nylige profilbesøk

665 profilvisninger

thorner's Achievements

  1. Ring gjerne Oddvar Dreyer på telefon 9131 7330, Han er formann i BMWCCN Racing og vet alt om krav osv. Skulle han ikke svare direkte så kan han henvise til rett mann. Sier som TRF, beklager at vi ikke har svart deg tidligere!! BMW cup har også profil på Face Book. Men som sagt ta kontakt så hjelper vi med svar på alle spørsmål!!! Håper vi sees på banene i sommer!!
  2. Tenkte bare legge til litt om mine erfaringer som deltager i BMW Cup. Å kjøre på Rudskogen er som natt og dag i forhold til for eksempel en trang rallycross bane. Som alle som har kjørt på Rudskogen vet så er banen veldig bred med mange alternative spor og med mange muligheter for forbikjøring uten platekontakt. Det er vel ikke å overdrive å påstå at Rudskogen er den fineste banen i Nord Europa (?). Har hørt at flere er enige i den beskrivelsen, både svenske og danske førere. Det er også en meget utfordrende bane, har selv kjørt minst 200 runder der og synes jeg stadig lærer nye ting. I tillegg er det en veldig hyggelig tone i depot og blant deltagerne ellers. Vi har også et veldig godt forhold og et kjempegodt samarbeid med gjengen i Corsa Italiana. Og morsomst av alt: Ligge i tette felt med biler på alle kanter! Både spennende og utfordrende! Er man flink til å kjøre så er det ikke nødvendig med all verden av effekt. I svingene går motorsvake biler like raskt som motorsterke biler og gasspådrag kan også være enklere å justere for biler med litt mer moderat effekt. Til sesongen 2017 vet vi at det kommer flere klasse 3 biler i BMW Cup. I klasse 3 vil det sannsynligvis bli færre biler enn i klasse 1 og kanskje lettere å få god en plassering. Poeng deles ut klassevis. Vinnneren av BMW Cup i 2015 kjørte en klasse 3 bil. Bilen var en helt standard 4 dørs E30 325i med 12 ventiler og rundt 170Hk. Bare å finne en bil, sette inn bur, godkjent racingstol (ikke krav om maks 5 år for stol), sikkerhetsbelte (maks 5år for belte) og hovedstrømbryter og melde seg på løp i BMW cup!!
  3. Som TRF poengterer så er det veldig sjelden platekontakt i cup'n. Å kjøre på Rudskogen er som natt og dag i forhold til for eksempel en trang rallycross bane. Som alle som har kjørt på Rudskogen vet så er banen veldig bred med mange alternative spor og med mange muligheter for forbikjøring uten platekontakt. Det er vel ikke å overdrive å påstå at Rudskogen er den fineste banen i Nord Europa (?). Har hørt at flere er enige i den beskrivelsen, både svenske og danske førere. Det er også en meget utfordrende bane, har selv kjørt minst 200 runder der og synes jeg stadig lærer nye ting. I tillegg er det en veldig hyggelig tone i depot og blant deltagerne ellers. Vi har også et veldig godt forhold og et kjempegodt samarbeid med gjengen i Corsa Italiana. Og morsomst av alt: Ligge i tette felt med biler på alle kanter! Både spennende og utfordrende! Til sesongen 2017 vet vi at det kommer flere klasse 3 biler i BMW Cup. I klasse 3 vil det sannsynligvis bli færre biler enn i klasse 1 og lettere å få god en plassering. Poeng deles ut klassevis. Vinnneren av BMW Cup i 2015 kjørte en klasse 3 bil. Bilen var en helt standard 4 dørs E30 325i med 12 ventiler og rundt 170Hk.
  4. Så vidt jeg kan se så vil 4.45 utvekslingen fungere helt greitt. Kjøre selv med S50B32 motor og 4.10 utveksling og standard M3 girkasse med 6 gir. Husker ikke maks turtall ned mot Angsten, men kjører et stykke på 5 gir og har et godt stykke igjen før maks turtall. Så vidt jeg kan se så har du cirka 215 km/t på 8000RPM på 5 gir. Tror hastigheten vår er rundt 200km/t (?) på de raskeste bilene/førerne ned mot Angsten. Lykke til! Bare å prøve!! Om en ikke vinner så har man like mye moro likevel!! Gleder meg til sommeren!!
  5. Kan bare bekrefte det som TRF skriver. Har selv kjørt tre eller fire sesonger i BMW Cup. De tre første årene kjørte jeg en BMW E36 325i i klasse 3. Overrasket over hvor bra bilen gikk med original 325i motor på 192 HK. Det eneste som var gjort var å skifte til lett svinghjul og litt lavere kardang utveksling. Jeg kjørte på Kumho V70 i dimensjon 235/40 x 17 og dekkene holdt fint en sesong med cirka 10 løp pluss trening/kvalifisering. I tillegg kjørte jeg vel 2 dager med Trackday. Alt unødvendig interiør osv. var fjernet så vekt uten fører/drivstoff var rundt 1040kg. Sist sesong skiftet jeg motor og satt inn en S50B32 motor, helt standard med 321 hk. Litt hastverksarbeid på slutten medførte at det ble en del elektriske problemer, men tror jeg har fått sortert det ut nå. De to siste løpene fungerte bilen uten problemer. Gleder meg til ny sesong og vil poengtere at jeg synes kjøretid er mye viktigere enn å ha en bil med rå effekt hvor tiden går med til å skru! Mye morsommere og mer lærerikt å være ute på banen og få kjøretid!
  6. Er den laget i aluminium? Har du bilde av den? Kan få den hos GS for cirka 1200 ny. Hva med 600?
  7. Hei, har du rammen under motor, aluminiums rammen som er der for å stive opp fronten? Pris? Har du innsugningskam fra 325 motor? Pris? Trenger også et tanklokk til bensin tanken, hvis du har.
  8. Har bygget om en E 36 316 (1995) til 325. Ved testing uten å starte bilmotor vil den ikke gå kontinuerlig med høy frekvens. Noen som vet hva dette skyldes? Vil det automatisk ordne seg når motor startes og bilen settes i bevegelse?
×
×
  • Opprett ny...