Tenkte bare legge til litt om mine erfaringer som deltager i BMW Cup. Å kjøre på Rudskogen er som natt og dag i forhold til for eksempel en trang rallycross bane. Som alle som har kjørt på Rudskogen vet så er banen veldig bred med mange alternative spor og med mange muligheter for forbikjøring uten platekontakt. Det er vel ikke å overdrive å påstå at Rudskogen er den fineste banen i Nord Europa (?). Har hørt at flere er enige i den beskrivelsen, både svenske og danske førere. Det er også en meget utfordrende bane, har selv kjørt minst 200 runder der og synes jeg stadig lærer nye ting. I tillegg er det en veldig hyggelig tone i depot og blant deltagerne ellers. Vi har også et veldig godt forhold og et kjempegodt samarbeid med gjengen i Corsa Italiana. Og morsomst av alt: Ligge i tette felt med biler på alle kanter! Både spennende og utfordrende! Er man flink til å kjøre så er det ikke nødvendig med all verden av effekt. I svingene går motorsvake biler like raskt som motorsterke biler og gasspådrag kan også være enklere å justere for biler med litt mer moderat effekt. Til sesongen 2017 vet vi at det kommer flere klasse 3 biler i BMW Cup. I klasse 3 vil det sannsynligvis bli færre biler enn i klasse 1 og kanskje lettere å få god en plassering. Poeng deles ut klassevis. Vinnneren av BMW Cup i 2015 kjørte en klasse 3 bil. Bilen var en helt standard 4 dørs E30 325i med 12 ventiler og rundt 170Hk. Bare å finne en bil, sette inn bur, godkjent racingstol (ikke krav om maks 5 år for stol), sikkerhetsbelte (maks 5år for belte) og hovedstrømbryter og melde seg på løp i BMW cup!!