Gå til innhold

kaffekopp

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kaffekopp

  • Bursdag 09/09/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bardufoss
  • Kjøretøy
    BMW 318is E46 99'

kaffekopp's Achievements

  1. har hørt at man kan kjøre med tett veivhusslange og/eller ventli om luften som kommer ut av oljepåfyllingshullet pulserer ut når du tar av lokket på tomgang, da dette er luft som går inn og ut. motoren går fint under kjøring, kanskje litt dårlig drag i 4 og 5 gir.
  2. helt fantastisk! tusen takk for gode beskrivelser og link til delan! Der her går nok greit når jeg for litt hjelp av en kompis og farsan! Begge kan skru sånn høvelig og har helt grei peil på de tinga her. skal nok få rapportert resultatene når jeg bytte LMM og veivhusventlien slik at eventuelle lesere med samme problem får se resultatet, og at det funker. Utrolig letta over at begge delene var enkel å bytte og at det ikkje blir store omfattende reperasjoner på meg denne gangen! Kan gå litt tid før jeg for byttet delene da jeg har det hektisk for tiden. Går det fint om jeg bruker bilen i mellomtiden tror du? Og igjen takk!
  3. heisann, flotte greier! Du har ikke tilfeldigvis en DIY liggende eller vet du kanskje om en? Er ikke forferdelig kompetent når det gjelder skruing så en slik guide ville vært flott! En link til delen på gs hadde også vært flott, så vet jeg med sikkerhet at jeg kjøper riktig del takk for svar!
  4. var ute å prøvde å teste LMM'en og teste veivhusventilen ved å åpne oljepåyfyllingslokket under tomgang. FIkk rett og slett ikke løs pluggen til LMM'en så denne fikk jeg ikke testet. Den satt rett og sett om fast uansett hvor hardt jeg klemte på de to avløserne på sida. Angående veivhusventilen oppdaget jeg noe rart når jeg tok av oljepåfyllingslokket. Istedenfor vakuum innover ble luft dyttet ut av hullet, litt olje kom puffende ut også. Noen som vet hva det vil si? Også oppdaget jeg noe mer kondens på oljepåyfllingslokket. Hadde tørket av lokket i full fart i begynnelsen av uka. Samme gjelder peilepinnen. Er vel kondens som dere sier, men blir bekymra for bilen. Også er tomgangen relativt normal nå i varmen (-1 grad) suser og bråker litt ekstra første minuttet tomgang bare. Litt smårasling fra området nederst i motoren, med de roteranes delene. Har kjede så antar at denne er litt løs kanskje? lokk peilepinne
  5. tror jeg har oppdaget et nytt symptom på bilen. Jeg fyllte full tank her om dagen og har lagt merke til et noe unormalt bensinforbruk, er dette kanskje på grunn av defekt veivhusventilasjon?
  6. takk alle sammen for gode svar! Dette høres ganske sannsynlig ut faktisk. Hele januar måned har vi her i Nord hatt svært kalde temperaturer som sagt, og da jeg heller ikke har motorvarmer så har det ja dessverre blitt en del kaldstarter og småturer i kulda. Skal i løpet av dagen i dag teste ut LMM'en (som Hauso foreslo) og deretter teste veihusventilen slik du foreslo. Forhåpentligvis er veivhusventilen i orden, for denne er vel dyr å få byttet på verksted og for vanskelig for en uten gode skruferdigheter å fikse? Satser på at LMM'en er problemet, denne ser ut til å være grei å bytte selv
  7. Takk for gode tips, men jeg tror jeg venter litt med å bytte oljenivåføleren da denne trolig ikke haster (?), kan heller peile olja noe jevnlig å overvåke olja manuelt. Så skal jeg få testet LMM'en ved å dra ut den ledninga! Høres ut som en ganske fiffig og grei test det. Vet du kanskje hvordan lyder jeg skal høre etter når jeg napper den ut eller skal jeg bare lytte etter en generellt annerledes lyd? å ja, skal få tatt å kjørt en langtur snart slik at jeg får vekk den hersens kondensen. Er denne forresten skadelig for motoren?
  8. Det vet jeg egentlig ikke. Jeg leverte bilen til verkstedet og kom tilbake en time senere og fikk da levert to lefser med ark der det sto "før sletting" på den ene og "etter sletting" på den andre. Det som var feil med bilen var tydligvis det som sto som feil på den "etter sletting" lefsa. Selv merker jeg at bilen liker kaldstarter dårlig, har ikke motorvarmer og dette liker bilen ikke i det hele tatt, ujevn tomgang og lite fin lyd fra motor. Ellers har jeg observert litt hvitt skum på peilepinnen (over der olja er, rett over taggene). Det er verdt å nevne at vi i Nord har i en måned nå hatt en fæl kuldeperiode der temperaturen har svaiet mellom -15 og -25. Og at jeg i denne perioden har kjørt så å si bare korte turer. Er "varmt" nå da med -5. Motorlampa kom i kuldeperioden
  9. Heisann! For noen dager siden fikk jeg en gul motorlampe i dashen på bilen. Da jeg ikke ante hva denne feilen var fant jeg ut at jeg skulle få tatt diagnose av kjøredatamaskinen slik at jeg fikk en feilmelding som sa ca hva feilen hva. Og da nærmeste BMW verksted ligger 2 timer med kjøring unna tok jeg heller turen innom nærmeste verksted med diagnoseverktøy, mekonomen. Jeg fikk en heftig lefse med ark, to stykker faktisk. Jeg hadde faktisk totalt 3 feil på bilen (tydeligvis). Bilen det er snakk om er en bmw 318is E46 1999 med M43 mtor som har gått ca 200 0000 km 2 i kategorien Motor: 112 Ventil variabel innsugningsrør 120 Luftmassemåler og 1 i kategorien service: 11 Termisk oljenivåføler og
×
×
  • Opprett ny...