Gå til innhold

bmwgo

Medlem
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    bmw e30 m52tub20 gt5
  1. En oppdatering: DISA ventil hadde feil connector plugget i, det var bunnpanne sensor som stod i. Merket markant forskjell på ytelse etter DISA fungerte slik den skulle. Tipper 140whp + men bare gjetter. Røk denne motoren på Rudskogen etter varmgang da temperatur sensoren løsnet i toppen og satt seg fast i vannpumpen. Var litt ivrig i løpet og fikk ikke med meg at temperatur var langt over 110grader. Har nå en m52 enkelvanos med m54b30 innsugkam, m50b20nv innsugskam på eksos side, m50b20 innsug, grenrør, chip. Det kjennes ut som denne går veldig likt den gamle motoren, ca 140whp+ I "vinter" altså etter løps sesongen blir det oppgradert med maxxecu, porting, ventilsliping og evt andre småjusteringer, for å nå 150whp + + Dyre dommer for en 2Liters sugemotor
  2. Vet ikke hvordan man logger det og om jeg har utstyr til det. Sjekket bensintrykk og det ligger stabilt før og etter dysene i drivstoffslangene ca 4.5bar.
  3. Forskjell ble at bilen ble enda magrere fra 6000rpm nå selv om chipperen justerte opp drivstoffet. Jeg satt inn den gamle chippen også og bilen produserte de samme 138whp som tidligere.
  4. Hei. Etter mitt første dyno run(sommer 2022) med målte 138whp så hadde jeg for lav drivstoffblanding fra 6000rpm. Fikk oppdatert chip tuningen med mer drivstoff fra 6000rpm samt 7200rpm rev limit. Dette gjorde resultatet enda verre mtp effekt og enda mindre drivstoff fra 6000rpm. Er i tenkeboksen og prøver noen feilsøkinger, fant f.eks ut at DISA ventilen hadde feil kabel tilkoblet og var ikke i bruk i det hele tatt, kan dette være årsaken? Neste blir å sjekke bensintrykk, bensinpumpe osv. Har noen noe tips?
  5. Det er satt inn m54b30 innsug, og kammer. Fant ut etterpå at original innsugskam på m52tub20 er nesten like god som b30 sin. 244grader /9.0mm lift VS 244grader/9,7mm lift på b30 om jeg husker rett. Jeg bruker V-power 98 m54b30 innsug er større og lengre enn m52tub20,m54b22-b28 Lurer på om struping jeg får ved adapter som gjør at jeg får satt inn m52tu gas by wire spjeld, om dette hindrer effekten.
  6. Man kan ha opptil 2,5L motor ut 2022 men blir strupet til max 2076cc (2,0L) fra 2023. Røk min 2,5L og satt nettopp i denne m52tub20 motoren
  7. Hei. Kjører norsk asfaltracing i klasse GT5 (max 160whp) i min bmw e30 1989. Er litt ny i gamet og satt sammen en m52tub20 motor med diverse mods. Den er benket 138 HK på hjulene men hadde trodd og håpet på bedre resultat etter hva jeg har lest på nettet og snakket med tuning firma om. Jeg lurer på om noe ikke stemmer i oppsettet mitt som gjør at motoren ikke yter sitt fulle og eventuelle fremtidige oppgradering eller endringer som gjør at jeg hvertfall får over 150whp. Mods: 328/m3 5-gir ZF kasse, 3,45 188 lsd diff, enkelmasse svinghjul, fjernet AC og viskosevifte, m54b30 innsug og eksos kam, m54b30 innsug, grenrør og strak eksos, fekzen chip, litt porting ut av eksos side på topp for å matche eksos manifold. Har til info adapter på m54b30 innsug slik gas spjeld fra m52tub20 passer og struper litt her, for å bruke wire på gasspedal å ikke måtte bygge om til elektronisk gasspedal. Chip er tilpasset orginal dyser 208CC med 3liter innsug.
  8. Hei. ØK luftmengde/massemåler 6-pol til m50b25 non vanos Bosch nr på eksisterende: 0280213011 1730074 Bosch nr på koed/gs: 0280213011 med dele nr: 13627527518 Bilen er ikke verdt så mye derfor har jeg ikke kjøpt ny til 1500-1600.
  9. hehe kom på nå at alt skjedde rett etter jeg byttet fra 320 til 325 eksos(brukt), hvor mye kan være galt med en eksos for å få til dette Lambda gåen? tett katalysator? noe som tetter en plass og tilfeldig flytter på seg slik bilen av og til fungerer?
  10. Hei Bilen min dør delvis ut helt tilfeldig under kjøring, dør ikke helt men legger seg ned på ca 500 omdreininger. Kan gi bånn gass og vente 1sek for at bilen skal gå videre for så og dø ut igjen 3-4sek etterpå, når jeg gjør lager det ofte et godt smell, (kanskje for mye/lite bensin plutselig). Har og funnet ut at hvis jeg slår bilen av og starten igjen rett etterpå så forsvinner problemet og kommer tilbake om ca 5 sek. Har nå byttet bensinpumpe, filter, renset slange imellom, sjekket lmm. Under bytting av bensinpumpe så fant vi ut at bensinen var litt "gromsete" og grålig. Og lurer på funksjonen til mine 2 bensintanker, er tanken bak førersetet reservetank? og skal den være tom?og er det 2 bensinmålere en i hver tank? Håper noen kan hjelpe så jeg kan få bilen på veien igjen etter det nå har gått noen uker Takker for svar!
  11. Hei! Har problemer med varmgang i motor og skal prøve det neste på listen som er og bytte radiator. Har noen en liggende? Den skal stå i en 325 motor 91mod, 320 karosseri. Brukt, helst Rogaland
  12. Er dette en original type eller oppgradert ?
  13. Passer disse på min e36 91 mod?er ikke solgt vel
  14. Hvor mye skal du ha for disse og hvor holde du til i landet
  15. Vil disse passe på min e36 91 mod ?
×
×
  • Opprett ny...