Audi A4 B5 1.8 Turbo Quattro Facelift er da en av de beste bilene jeg har kjørt. 150 turbohester klarer vel fint å dra henger med last. Den er holdbar, bruker ikke mye bensin, har motor nok, og ser bra ut om du får på f.eks RS4 hjul og s4/rs4 front og litt grovere eksos. Chip, 2,5" eksos, sportsfilter-innsats og grovere downpipe så tipper den 210-220hk.
Dog så finnes det ikke mange strøkne eksemplarer igjen av denne. Kompisen min var relativt heldig og fikk sin for 70.000 gjennom forhandler med fullt servicehefte. Hadde også kun gått 123.000km for rundt er års-tid siden. Ikke hatt noe problem annet en foring som knirker, og han kjører som en idiot når han vil det
Bestekompisen min har hatt 2, en 1.8tq b5 pre-facelift og en 1.8tq b5 facelift. Ingen av de har han hatt noe trøbbel med, bare moro. Bytte av slitedeler vil jo alltid forekomme, men helt klart at det er delte meninger om denne bilen. Nå vet jeg ikke om det er b5, b6 eller b7 de over meg her nevner. Men b5 hadde absolutt vært et alternativ for meg.
Men diesel-motorene til Audi hadde jeg ikke stolt et sekund på. Det er en grunn til at Møller-verksted har åpent til 23.00 og f.eks Toyota stenger 15.30. Det gjør de hvertfall her på Romerike
Håper dette var nyttig