@And-reas Takker for utfyllende respons. Ja, hørt mye bra om m47 motoren her på forum siden jeg har begynt å gjøre med research på e90 i de årgangene. Triste saken er at de ikke dukker opp ofte på finn om dagen. Er typ 21 bensin & 2 diesel biler i den kategorien per dags dato. Har sett til denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=181247739 tidligere i sommer, men hadde ikke nok kapital til den på den tiden. 🙄
Selgeren som selger denne 316 er jo en rånejente som liker å mekke på bil iblant med faren fikk jeg inntrykk av. Verken foringene eller oljelekasje ble nevnt da jeg spurte om hva som må ut beredes i fremtiden, noe som igjen skaper mistillit ved kjøp.
Liten quote fra finn-samtalen: Er det registerreim eller kjede på denne, isåfall har den blitt skiftet ut?
Svetter bilen olje/noe form for topppakning lekkasje?
Har du komplett service historikk & større deler du har byttet ut de siste årene/ ved Eu?Også noen anbefaling ved eu om å bytte diverse deler ut med tiden. Dvs skiver/klosser/hjullager/dempere etc
Selgeren: Hei! Jeg mener det er registerreim, men kan ikke si helt for sikkert. Har ikke blitt byttet i mitt eie. Bilen svetter ikke noe olje, og toppakningen ble byttet rundt mai i år. Har dessverre ikke komplett servicehistorikk, da dette ikke fulgte med fra tidligere eier. Alt som er byttet ut er listet opp i beskrivelsen, deriblant kjølevifte og oljefilterhus. Olje ble sist skiftet ved 160000km, så den burde bli skiftet nå
Tror det smarteste er å holde hode kaldt til noe bra dukker opp. Gjerne en m47, da jeg ikke har kjørt diesel tidligere. Men har styrt unna diesel pga hørt turbo må oftes byttes ut og det kan bli dyrt? Uansett har e46 godkjent frem til neste høst. Er vel billigste alternativet nå før jeg finner en e90 jeg kan kjøre en stund og ikke kjøre rett inn til verkstedsporten 🤣