Gå til innhold

henrikh5

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    bmw f11

Nylige profilbesøk

44 profilvisninger
  1. Da bilen min har hatt alle sine oljeskift hos bmw hvor det mest sannsynlig brukt 0W-30 har det noe å si om jeg nå bytter til 5W-30? er det som blir fylt på etter registerskift og tenkte fremover å skifte olje og filter selv, da jeg skal ha bilen til den dør😆
  2. Det var hyppig ja😅 hvilke olje bruker folk på disse motorene? 0-w30 eller 5-w30?
  3. Sjekka nå og bilen har vært på service hos bmw 11 ganger hvorav 6 oljeskift (hadde en nå før jul på 114k km) Så da blir det litt under 20k mellom hver. Poenget mitt var at den er godt vedlikeholdt og olja har blitt bytta før km intervallene da den har blitt brukt lite. Trodde kjede skulle holde lenger enn til 115k km om man hadde fulgt opp med olje service og ikke «skippa» Får bytta kjedesett på mandag. Fremover med nytt kjede, hvor ofte bør jeg bytte olje for at det nye kjede skal holde ut bilens levetid?
  4. Nei det ser jeg, men nå har bilen kjørt kun 115k på over 12 år. Oljeskift har da vært rundt hver 10k kanskje 15k
  5. Herlig, da er det ingen sak!
  6. Tenker den prisen er grei og får allerede byttet alt på mandag. Bilen må tydeligvis stå i et par dager for at silikon forsegling skal tørke. Men da er det hvertfall gjort. Er en tanke som alltid dukker opp i ny og ne når man har en n47 motor at man bør ta denne for å forhindre havari. Trodde ting var forbedret på de senere modellene. Er en sent 2012 mod kjørt kun 115k og hatt BSI i 10 år, så vært godt vedlikeholdt. Vet du forresten om det er stor forskjell på fks Iwis merke som jeg har forstått er original produsent av bmw deler og Febi bilstein som er premium "aftermarket". Settet som skal inn i bilen min er Febi
  7. Jeg har fått pris på 18.000kr for bytte av øvre og nedre del samt oljepumpe kjede. Altså fullt sett og motor må ut. Er dette en grei pris? Får med garanti også, blir gjort på verksted. Legger ved video jeg filma om noen vil høre på motor og se hva dem syntes. Bilen har kun gått 115k er en f11 2012 mod
  8. Da får jeg krype til korset å bytte dette. Må dog kjøre bilen 40min til verkstedet hans på søndag så krysser fingrende for at jeg ikke får havari på vei til å rette problemet😅
  9. Ja det stemmer! Bytta dette på en søndag og var plunder å finne noen som har en sånn liggende
  10. Brukte den videoen som ligger her i tråden så gikk det kjempe bra👍
  11. Beklager sent svar, er ikke ofte inne på forumet her. Det gikk overraskende greit. Eneste var de originale skruene/boltene som holder hjullager på plass var veldig spesielle så brukte langt tid på å få låne en bits. Det var ikke samme hode som på de nye som jeg allerede hadde bits til. Husker ikke helt hva slags hode det var på de boltene/skruene som var originale
  12. Det finnes utallige emner om problemet med kjede osv. det jeg lurer på her er om man kan stole på de som bytter når prisen er relativ lav. Jeg har fått komplett pris på alt når det gjelder bytte på 18000kr. Det er ink øvre og nedre del samt olje pumpe kjede. Han har byttet 400+ kjede sett og tilbyr garanti. Motoren må ut og jobben er gjort på relativ kort tid, men bilen må stå et par dager da det er silikon som tetter enkelte steder og ikke pakninger. Stemmer dette? Ante ikke det var silikon i motoren. Og høres ut som det er plastikk skinnen som er ødelagt og kjede treffer en bolt eln. Er det farlig å kjøre med?Setter pris på alle svar og deling av erfaring med bytte som ikke er hos merkeverksted. edit: bilen har kun kjørt 115k og hatt bsi avtale i 10 år så syntes det er for tidlig å bytte kjede men men
  13. Takk for svar alle sammen. Tenker å bruke den youtube videoen som hjelp:)
  14. Du vet ikke hvilke mål det er på skrue som hører til casterstagen? Bør jeg også bytte skrue som holder caliper?
  15. Hei! første gang jeg oppretter emne her. Jeg hører noe ulyder under kjøring og har selv kommet frem til at det er hjullager foran som må byttes. Fikk pris på mekonomen verksted og ble 7000kr. Syntes dette var veldig dyrt da ett hjullager koster litt over tusenlappen. Jeg har nå bestemt meg for å prøve bytte dette selv. Har søkt mye rundt og kommet frem til at hjullager av merket "FAG" har god kvalitet. En ting jeg lurer på og som jeg ikke finner noen steder er, hvilken gjengemål skal jeg ha på en bmw 520d 2012 mod? ikke xdrive. Ser det skiller hele 1000kr fra gjengemål M12x1,25 og M12x1,50 Har dette noe å si og evt hva passer bilen min? Sett det er lurt å bytte andre skruer man tar av samt de som følger med i pakken, men hva heter de? Link til bilde med skruer som jeg tenker er lurt å bytte samtidig. Skrue D følger med i pakken til "FAG" men hvor kjøper jeg lett de andre? Trenger all hjelp jeg kan få da det er første gang jeg "skrur på bil" link til bilde med skruer jeg kanskje trenger https://www.koedbmw.com/no-no/catalog/diagram/880239/1/MX11?vin=WBAMX11070DY07073 link til hjullager som passer bilen? https://www.autodoc.co.no/fag/7887960#hjullager Setter pris på alle svar
×
×
  • Opprett ny...