Gå til innhold

KrissHansen

Medlem
  • Innholdsteller

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

467 profilvisninger

KrissHansen's Achievements

  1. Tja, skjer jo litt hver dag Planen for vinteren er å bygge om til manuell, nye poly-foringer i bakaksling samt sandblåse og lakkere travers, bærebruer osv. Sveise rusten som selvfølgelig er på traversfestene bak, og fjerne det som er av overflaterust andre plasser på undersiden, for så å legge Hagmans Bodyspray under hele bilen. Har også kjøpt inn alu-radiator med ekspansjonstank, denne måtte under kniven for å passe. Bakluke uten M-tech spoiler er kjøpt inn, så den, panser, frontplate, og bakplate skal lakkeres. E28 M5 bremser skal også på Å til slutt, hengerfeste! Nå skal det drages combi camp til e30meet! Så i år blir det Camp Hansen Brothers! Dette er litt av planene så langt! Lar bildene tale for seg. Da var denne ute en gang for alle. Tanken var selvfølgelig rustet, så dette måtte fikses siden det ikke var aktuelt å kjøpe ny! Slipte rent for rust! Loddet på nye 6mm kobberrør Får være godt nok Bremsene som skal på, fra e28 m5 Og til slutt, vidundere selv Mangler noen ting til manuell-konverteringen, og det er svinghjul, spakestell til kassa (262kasse), mellomaksling (fremste del), og slavesylinder. Så om noen har, gi en lyd. På sikt må jeg vell til med diff med lavere utveksling, og forsåvidt ei sperre til 188diff
  2. Noen som har tips/erfaring om hvor jeg kan sende girkasse til overhaling? Er til en e24 m635csi.
  3. Hei, har du LMM enda?? Og hva er delenr. på denne?
  4. Hei, har hatt en plan om motorbytte i e28'en siden jeg kjøpte den, og har noen spørsmål angående dette Har vært innom en del forskjellige motorer, s54, s62, s38b38, men jeg haller mot enten s38b36 eller s50b32, siden disse er mer sannsynlig å få godkjent (??). Vet at de sies at man bare går utifra Alpina b7 turbo som har 320hk og 520nm (510?) og s38b36 er jo innenfor dette, og s50b32 har vell ett esel for mye. Noen som har godkjent noen av disse i e28? Og hva er det beste valget mtp innkjøp av motor, deler, holdbarehet og godkjenning? Og når man søker om motorbytte og bruker alpina'n som referanse, trenger man noen form for dokumentasjon fra denne bilen, og evt hvor får man tak i noe sånt? Greit å ha en liten pekepinn før man planlegger for mye og søker om noe som er helt håpløst å få godkjent Takk for svar!
  5. Liten stund siden jeg har oppdatert tråden, problemet ble funnet og jeg kom meg til rudskogen på e30meet Men sommerbil-sesongen er snart slutt, og jeg har noen småplaner for e28'a om pengene strekker til Planen er bla. å bygge om til manuell og få på sperre. Så om noen har eller vet om noen som har girkasse, eller viktigst av alt, alt annet jeg trenger så rop ut! Og om noen har en liste over hva jeg trenger, eller en tråd der dette har vært gjort så hadde det hjelpt meg en god del med å huske alt som må handles inn! Og om noen har forslag til hvilken kasse, diff/utveksling jeg burde gå for så hadde det vært supert! Har også planer om å skaffe en radiator med ekspansjonstank på radiatoren Er usikker på hvilke biler som kom med dette så om noen har tips så blir det satt pris på ! Slenger med noen bilder fra e30meet å noen som er tatt i ettertid!
  6. Bilen starter, men går langt ifra slik den skal. Virker som den går på 3, maks 4 sylindere.. når jeg drar av pluggledningene på syl 3 og 4 merker jeg at det er ingen forskjell på gangen, men er ikke helt sikker på om den ikke går på disse i det hele tatt eller bare av og til. Når jeg drar av de andre hører jeg litt forskjell, men bilen går så ruskete at det er veldig vanskelig å høre noen som helst forskjell.. den smeller også tilbake i innsuget. Litt vanskelig og forklare egentlig, men hovedsaklig så går bilen ikke på alle sylinderne. Den får gnist på alle, så da må det være bensinmangel?? Har trippelsjekket at registeret er rett, fordelerlokk, rotor, og plugger er nytt. Har også prøvd med en annen LMM og coil uten at det utgjorde noen forskjell. Og når bilen går og jeg drar litt gasswiren (kanskje 2mm), og holder den der, går den veldig opp på turtall før den detter ned igjen å fiser og smeller litt, før den går veldig opp igjen for så å dette ned på samme måte, jeg har da holdt spjeldet i samme posisjon hele tiden. Noen som har en ide om hva dette kan skyldes? Må finne ut av dette ganske kjapt da jeg skal på e30meet, og kjører nedover neste fredag.. Takker og bukker for alle tips!
  7. Ja det var nettopp dettr jeg gjorde på lørdag når jeg prøvde.. mulig jeg ikke var nøyen nok. Takk for hjelpen
  8. Sliter litt med å fordeleren når det gjelder å hvordan rotore skal stå ved toppunkt. Jeg gjorde jo dette uten problemer når jeg satt inn motoren i vinter men har tydeligvis glemt hvordan jeg gjorde det og finner det ingen plass når jeg søker på dette...
  9. Har endelig fått toppakningen, så idag fikk jeg satt på igjen toppen. Jeg tighta først med 30, 60, så 80nm. Fant mange forskjellige metoder å gå frem på, men valgte å gjøre det slik. Er 99% sikker på at jeg har satt på registeret rett, men vil bare sjekke om noen kan bekrefte at det faktisk er det. Motoren står selfølgelig på O|T her.
  10. Har ikke blitt kjørt varm heldogvis. Toppen er av, sitter å gjør den ren i sola nå.. skal få sjekket sener om det er nødvendig å plane eller ikke. Men noen som vet om jeg kan bruke 1.72mm toppakning om det viser seg at jeg må plane?
  11. Viser seg å være toppakningen som er gåend. Kom kjølevæske ut av plugghullet på syl.6 når jeg kinnet uten pluggene i. Jeg bestillte ny pakning, den som er 1.72mm og lurer på om jeg kan bruke den om jeg planer toppen? For det ser ut som at jeg kansje må plane. Om jeg ikke kan bruke den må jeg ringe koed i morgen å bestille den som er 2.07mm
  12. Fordelerlokk, rotor og lednkng fra coil->fordeler er byttet uten noen forskjell... men når jeg drar av vacuumslangen på undersiden av innsuget, den som går opp på veivhusventilasjonen drypper det godt med bensin ut.. det kan vell ikke være helt bra?
  13. Takk for gode tips!
  14. I know, bytta den idag, uten hell.. var kanskje tilfeldig at den startet igår.. men har holdt en knapp på dårlig gnist så satser på nytt fordelerlokk og rotor gjør susen i morgen.
×
×
  • Opprett ny...