Gå til innhold

leifegil2007

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw X5 E53 3.0 D

Nylige profilbesøk

407 profilvisninger

leifegil2007's Achievements

  1. DIS er bmw sitt eget diagnoseprogram ,som er greit å finne på feks ebay Skal ikke vere bastant og si at alle biler oppfører seg slik og slik ,men imitt tilfelle var den håpløs å få start på fra 0 grader og nedover. Men som sagt du kan bruke måleglass også ,har gjort det på flere biler ,og funker utmerket . Men er en del mer arbeid å koble til ,og vist en da tilfeldigvis har DIS eller kjenner noen som har ,så er jo de det enkleste At den skulle korrigere så mye pga lekkasje på kobberring ,har jeg personlig ingen tro på ,og ville vere ganske enkelt å høre isåfall,da selv en svært liten lekkasje høres rimelig godt . Og til sist , dyse nr 4 og 2 vil her være klar for utskiftning , dette er ikke min Video , men hadde lignende resultat . Er flere firma både i England og Tyskland som overhaler og selger dyser til en mye bedre pris en hva jeg tror du får tak i ,i Norge . Et kjapt søk på ebay ,så finner du .
  2. Hei ,har hatt samme problem selv ,var for lekkasje på 2 dyser (retur) enkleste å teste dyser er ved å bruke DIS Men kan selvfølgelig bruke den returtesteren du har og ,enklest å fjerne kasett til cupefilter .. Mvh L.E
  3. Håper noen kan hjelpe med dette ,har telestart T91 LIN også konstant 12v ut ved aktivering slik som T91 . Har testet T91R ,men den gir bare 12V puls i et sekund .så funker ikke på thermo top C
  4. Noen som har ettermontert denne i bmw`en sin ? Finnes det en Europeisk utgave av denne med 433MHZ? ,mener US utgaven er rundt 330MHZ. Håper noen sitter med noe god info om dette .
  5. Di akslingene du referer til på UK ebay ,er made in china ,bare til opplysning .
  6. Har kjøpt en god del på ebay ,og vil vel absolutt anbefale å satse på kjente merker som meyle eller Mapco osv. Kjøpte et billigsett til forstillingen til en X5 ,etter 5 tusen kilometer var det skrot ,opphengskuler som nesten datt i fra hverandre ,mansjetter som sprakk ,skikkelig Kina med andre ord.
  7. Bmw anbefaler og å skifte gløderele sammtidlig med glødeplugger . Bare et tips
  8. Er nok LCM som tuller ja ,må kjøres via rele . Bruker ihvertfall dette på min 02 X5 ,og funker veldig bra .
  9. Nøkkel må kodes mot bil .
  10. "lampen" du ser etter er en induction spot heater ,vist du søker for eksempel på ebay etter "MINI DUCTOR II" ,får du opp en type ,er relativt dyre da . Mvh
  11. Har sjekket det ja ,er rødgløende etter ca 12sek ,da klikker releet ut. Hjelper ikkje å dobbelt gløde heller ,er ikkje etter idet hele tatt ,virker som den ikke får diesel, for når den starter er det ikke noe sort røyk ,som det kanskje burde ha vært etter mye kinning. For etter bruk av webasto i ca 10-15 min ,starter den som et skudd,og går helt rent med en gang .
  12. HJELP!!! Hei ,håper noen kan hjelpe meg med et stort problem ?! Har en 02 x5 3.0D ,som ikke starter når det er under ca 5 grader . Men vist en bruker webastoen først ,så starter den med en gang . Har skiftet matepumpen i tanken ,alle glødeplugger . Railtrykket er på 298 ved tomgang .matetrykket er på 3.8 bar Tatt diagnose med DIS ,men får ikke opp noe. Tatt smooth idling test ,alle dysene ligger mellom -1 til +1 . Håper noen har en ide hva som er galt ? Virker som den ikke får diesel ,fordi den er ikke "etter" når en drar den på starteren .
×
×
  • Opprett ny...