Gå til innhold

Djsjakls

Medlem
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

680 profilvisninger

Djsjakls's Achievements

  1. Ok, godt mulig dere har rett. Skulle bare tro at når de har en skumbørste for vask av bil så skulle den være utprøvd såpass at den ikke lager vaskeriper over hele bilen, når jeg attpå til vasker børsten først så ikke småstein og grus skal ripe opp. Men da er det nok jeg som er ute på jordet og må ta det her på egen kappe. Får bare polere og rubbe det jeg klarer. Takk for svar.
  2. H
  3. Til dere som måtte ha lignende problem senere eller som bare er nysgjerrig på hva problemet var: Det var starteren som var ferdig og høyst på tide å skifte, ble bytta alle glødeplugger, gløderele og veivakselsensor i samme slengen. Så nå starten den lettere enn noen gang!
  4. Rått!! Er litt spent på hvordan du har gjort det med å bygge ut filteret slik? Har du nærmere bilder?
  5. Takk!
  6. Er klar over dette, men takk for tips! Nå bestilte jeg bare 2 bosch plugger fra koed og hadde planer om å bytte imorgen, så skal jeg kjøpe 4 til kan jeg ikke vente 3 dager før de kommer i posten, men kan kjøpe 4 av annet merke på lokalt verksted. Burde de 4 andre være bosch og? Eller har det ikke noe å si om det er forskjellig merke på pluggene?
  7. Takk for kjapt svar! Tenkte på det, så da tror jeg at jeg likegodt gjør det. Var det jeg regna med ja. ​Ang. tiltrekningsmoment har jeg lest 18 NM, noen som kan bekrefte dette? Med litt flaks så knekker de vel også..
  8. Skal bytte 2 glødeplugger på min BMW E46 330D facelift (204hk). Noen som vet tiltrekningsmomentet? Når jeg først skriver, ifølge diagnose har glødeplugg på sylinder 3 og 5 gitt seg. Vil det si nr. 3 og 5 i rekka sånn at jeg kan stå fremfor bilen og "teller bakover" eller omvendt? Eller må jeg rett og slett bare legge plusspolen i motorrommet på hver plugg og se hvem som gnistrer? Skal også bytte veivakselsensor, sitter denne bak på venstre side ved starteren? Noen som har et bilde?
  9. Takk for svar alle sammen Har ikke fått sjekka noe særlig med jording og strøm fram til dynamo osv. som foreslått tidligere av dere, da jeg har jobba sent siste dagene og det har vært mørkt og drittvær uten tilgang på garasje når jeg har vært ferdig på jobb. Men dette skal jeg få sjekka asap. Men..når jeg skulle på jobb en dag i forrige uke begynte gearkassa å gå i nødmodus, dro da innom å satt fra meg bilen på mekonomen så de kunne lese ut feilkoder om ikke annet imens jeg var på jobb. Da jeg kom tilbake hadde mekanikeren gått for dagen, så fikk ikke spurt han om feilkodene. Klarer å tyde de fleste men er et par her jeg ikke helt forstår: -4232 Glødeplugg sylinder 3, aktivering Permanent -4252 Glødeplugg sylinder 5, aktivering Permanent -4753 Intern feil i styreenhet 12 Periodisk -4293 -Intern feil i styreenhet 16 Periodisk -3E91 Veivakselføler, signal Periodisk -4501 MAF-kontrollert EGR-system, EGR-strøm for høy Permanent Her har vi kanskje også mest sannsynlig grunn(ene) til startproblemet? Glødeplugg og Veivakselføler -men forstår det sånn at om glødeplugger er ødelagt så er de ødelagt. Som jeg les i dieseltråden -sitat TRF-racing: "En glødeplugg kan ikke virke “litt”, den er som ei lyspære, enten virker den, eller så virker den ikke." Bilen går ikke ujevnt de første sekundene etter oppstart, noe som er en konsekvens av ødelagt glødeplugg(er). Bilen kutter heller aldri under kjøring noe som også er en direkte konsekvens av dårlig veivakselføler, om jeg har forstått dette riktig eller er det jeg som bommer totalt? Men samtidig burde jeg vel kunne stole på en diagnose scanner? Feilkoden på EGR er også grei, den er det jeg selv som har dratt av vakumslangen (har satt den på igjen nå). Noen som kan hjelpe meg å tyde de andre feilkodene? Styreenhet? Vil det si hjernen? I verste fall hjernen til gearkassa som har tatt skade av startkablene(Gud forby)?
  10. Skal ta en runde å sjekke glødeplugger, gløderelè osv i dag. Noen andre innspill?
  11. Fin bil! Har samme felger til min sorte 330D. Har lurt på å få lakka dem hvite, men har manglet et bilde av dem i hvit på mørk bil for å få et ca. inntrykk, men det så jo ikke ille ut
  12. Her er en video fra jeg prøvde å starte den i dag, som dere ser er det også +12° ute -så da er vel gløding utelukka.
  13. Har faktisk bare en nøkkel, så har ikke hatt mulighet til å teste med andre, men burde vel få lagd meg en ny før jeg mister den jeg har. Her fant jeg faktisk en video på YouTube, min høres akkurat lik ut når jeg vrir om nøkkelen: https://m.youtube.com/watch?v=HrYj5PgVVUU Kan ut å ta en film litt senere, har parkert den og har ikke prøvd å starta den på noen dager.
  14. Motor går helt fint og reint både på tomgang og drift. Automatkassa girer også helt fint bortsett fra at den en sjelden gang girer et hardt gir etter hardt pådrag, men det kan vel ha noe med at det snart er på tide med flushing. Men det kan være verdt å nevne at når jeg har stått å kinna bilen en stund uten at den starter har det hent en gang eller to at jeg får opp "nødmodus lampa" på girkassa, tar jeg ut og inn nøkkelen igjen er den borte. Så også for meg at startsperre ikke bare ble "litt" ødelagt og funka noen dager men andre ikke, men det skal ikke jeg si sikkert. Dette tenkte jeg også om dynamo, om dynamo hadde vært ødelagt hadde vel ikke bilen funka så greit når jeg først fikk start? Og at den starter noen dager helt uten trøbbel. Har ikke sjekket filter eller pumpa noe nevneverdig, men er ikke så lenge siden filter ble bytta ved service og får et inntrykk av at den får diesel. Men dette kan jeg ta en sjekk på imorgen. Mange takk for innspill og tips
  15. Helt riktig Otis. Den kan starte umiddelbart, eller ikke. Om den ikke starter på 2. forsøk er det somregel bare å gi opp, men det har hendt den kommer på 4-5 forsøket også. Dette virker til å være helt tilfeldig om den gjør eller ikke. Men når den ikke gjør det, kobler jeg til startkabler og den starter med en gang, eller et par timer på batterilader.
×
×
  • Opprett ny...